خانه / آموزش بازی سازی یونیتی unity آنریل انجین Unreal Engine : کد نویسی دانلود کتاب Pdf / آموزش یونیتی فارسی : طراحی مرحله بازی Unity Game Level sculpt terrain
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 5٫00 out of 5)
Loading...
بازدید: 5 - "آموزش یونیتی فارسی : طراحی مرحله بازی Unity Game Level sculpt terrain" توسط تاریخ انتشار:30/01/2018

آموزش طراحی مرحله بازی یونیتی سه بعدی به زبان فارسی Unity Game Level در این آموزش Unity ، میخوام محیط بازی سه بعدی (game environment) را از صفر برای شما مدلسازی و طراحی کنم. به طراحی مرحله بازی،Game Level میگویند و یکی از لذت بخش ترین قسمت های بازی سازی است. در طراحی مرحله، میتوانید تمام آبجکت …

آموزش یونیتی فارسی : طراحی مرحله بازی Unity Game Level sculpt terrain

آموزش طراحی مرحله بازی یونیتی سه بعدی به زبان فارسی Unity Game Level

آموزش طراحی مرحله بازی یونیتی سه بعدی به زبان فارسی Unity Game Level

در این آموزش Unity ، میخوام محیط بازی سه بعدی (game environment) را از صفر برای شما مدلسازی و طراحی کنم. به طراحی مرحله بازی،Game Level میگویند و یکی از لذت بخش ترین قسمت های بازی سازی است.

در طراحی مرحله، میتوانید تمام آبجکت های مورد نظر خودتان را که قبلا در نرم افزار 3ds max و یا نرم افزار Maya ساختید را وارد کنید، و با خلاقیت تمام، مدلسازی و حجاری بیس کار و زمین را انجام بدید و فضایی را خلق کنید تا بازیکن دوست داشته باشد به تمام قسمت های آن سر بزند و همه چیز را کشف کند.

نرم افزار یونیتی ، ابزارهای فوق العاده ای برای طراحی لنداسکیپ سریع و همچنین تکسچر دهی دارد که میخواهیم از تمام این قابلیت ها استفاده کنیم. همچنین سعی کنید کمی پستی و بلند و تنوع در فضای بازی لول (level design) ایجاد کنید ولی تا حد ممکن مسیر های حرکت و پیاده رو ها را تخت مدلسازی کنید. همچنین یونیتی ، شیدرهای آماده خوبی برای آب (water shaders) وجود دارد که میتوانید از مجموعه های Pro shader “Water4” استفاده کنید.

آموزش طراحی مرحله بازی یونیتی سه بعدی

در گام اول این آموزش یونیتی فارسی، باید مدلسازی بیرونی مدل و landscape را آماده کنیم که شامل یک حیاط محصور است که یک پیاده رو از وسط آن میگذرد و برای جذاب تر شدن آن ، قسمت های باغچه را پوشیده از چمن و سنگ خواهیم کرد….

چند نمونه طراحی مرحله بازی Unity سه بعدی :

طراحی مرحله بازی یونیتی سه بعدی

فیلم طراحی مرحله بازی یونیتی سه بعدی

 

فیلم آموزشی Video Tutorial

 

پخش آنلاین آموزش یونیتی فارسی : طراحی مرحله بازی Unity Game Level sculpt terrain

نسخه کامل دوره آموزشی یونیتی برای ساخت بازی سازی سه بعدی Unity 3D

دانلود آموزش یونیتی به زبان فارسی 

https://www.3dmaxfarsi.ir/?p=54904 :لینک کوتاه
.How do you add levels to your game? Farsi and Video Tutorials by: jafar sydi unity 3d top down level designدر این سری، روند ساخت سطح در Unity با طرح کلی زمین آغاز می شود. در اینجا خلاصه ای از نکات آمده است: از Terrain Unity برای نقاشی و نقاشی چشم انداز سریع استفاده کنید برای طراحی سطح راحت، مسیرهای قابل دستیابی را مسطح نگه دارید Unity دارای چندین سایه انداز بزرگ آب است، ما از Shader Pro "Water4" در حال حرکت در یک سطح بطور اساس خالی فقط با زمین و آب زیر پای خود هنوز می تواند رضایت بخش باشد. در صورتی که در واقع این مورد باشد، شما یک پایه محکم برای بقیه سطح ایجاد کرده اید. دفعه بعد: ما نگاهی به قرار دادن اشیا در سطح می اندازیم و محیط را با درختان، بوته ها، حصارها و دیگر دوداها پر می کنیم. شگفت انگیز در مورد چنگال حقیقت؟ ما یک کمپین crowdfunding در Kickstarter اجرا می کنیم. بررسی کنید، و اگر دوست دارید آنچه را که می بینید، حتما پروژه را پشت سر بگذارید و کلمه را گسترش دهید! ما برای ایجاد یک محیط بازی، از Unity استفاده می کنیم. بخش اول با منظره پایه - زمین که در آن دیگر محیط زیست ساخته شده است مقابله خواهد کرد. شما می توانید دو پست دیگر را در اینجا پیدا کنید: ایجاد و ویرایش Terrains برای افزودن Terrain GameObject به صحنه خود، GameObject> 3D Object> Terrain را از منو انتخاب کنید. این همچنین یک Assire Terrain مربوطه را به نمایش پروژه اضافه می کند. وقتی این کار را انجام دادید، چشم انداز در ابتدا یک صفحه بزرگ و مسطح است. پنجره Inspect Terrain تعدادی از ابزارهایی را که می توانید برای ایجاد ویژگی های چشم انداز دقیق استفاده کنید فراهم می کند. به استثنای ابزار قرار دادن درخت و پانل تنظیمات، تمام ابزار در نوار ابزار مجموعه ای از "برس ها" و تنظیمات برای اندازه قلم مو و کدورت را ارائه می دهد. تصادفی نیست که این ابزارهای نقاشی از یک ویرایشگر تصویری شبیه به نقاشی است، زیرا جزئیات در سطح زمین دقیقا همان طوری است که جزئیات نقاشی روی منظره ایجاد شده است. اگر ابزار چپترین نوار را انتخاب کنید (Raise / Lower Terrain) و ماوس را روی زمین در نمای صحنه حرکت دهید، یک مکان نما را شبیه یک نقطه کانونی در سطح می بینید. وقتی روی موس کلیک میکنید، می توانید تغییرات تدریجی در ارتفاع را روی چشم انداز در موقعیت موش قرار دهید. با انتخاب گزینه های مختلف از نوار ابزار براش، شما می توانید با اشکال مختلف رنگ. گزینه Brush Size و Opacity بر حسب قلم مو و قدرت اثر آن متفاوت است. جزئیات تمام ابزارها در بخش های بعدی ارائه می شود. یکی دیگر در مورد کامل است (آن را "Water4" در Unity Pro نامیده می شود). این شفاف است، محیط را نشان می دهد، دارای امواج متحرک است و به زیبایی تصاویر گرافیکی بازی می پردازد. این منطقه نیز در منطقه مرزی جالب است. بر اساس مفهوم نقاشی جزئیات و به استثنای ابزار جای گذاری درخت، همه گزینه های مشابه برای برس، اندازه قلم مو و کدورت است. این ابزارها می توانند برای تنظیم ارتفاع زمین و نیز رنگ آمیزی، گیاهان و اشیاء دیگر استفاده شوند. کلید میانبرهای زمین شما می توانید میانبرهای صفحه کلید زیر را در بازرس زمین استفاده کنید: کلید F1 تا F6 را فشار دهید تا ابزار Terrain مربوطه را انتخاب کنید (مثلا F1 ابزار Raise / Lower را انتخاب می کند). کلید های کاما (،) و دوره (.) از طریق برس های موجود چرخه می کنند. شیفت کاما (<) و Shift-dot (>) از طریق اشیاء در دسترس برای درختان، بافت و جزئیات چرخه می کنند. علاوه بر این، کلید F Fstart کمی متفاوت است برای terrains. به طور معمول، دانلود آموزش طراحی مراحل بازی‌های ویدیویی دو بعدی انتخاب در اطراف کل شیء زمانی که ماوس بیش از نمایش صحنه است. با این حال، از آنجا که حوزه ها معمولا بسیار بزرگ هستند، فشردن دکمه F بینظیر صحنه را در ناحیه ای از زمین که در حال حاضر در حال حرکت ماوس / برس است، تمرکز می کند. این روش بسیار سریع و بصری برای پرش به حوزه ای از زمین است که می خواهید ویرایش کنید. اگر F را فشار دهید هنگامی که ماوس دور از شیء زمین است،در این سری، ما برای ایجاد یک محیط بازی، از Unity استفاده می کنیم. بخش اول با منظره پایه - زمین که در آن دیگر محیط زیست ساخته شده است مقابله خواهد کرد. شما می توانید دو پست دیگر را در اینجا پیدا کنید: قسمت 2 - تدارک مدیریت کتابخانه وسیعی از اشیاء زیست محیطی قسمت 3 - ترفندهای کوچکتر و کمکی که سطح کل را جمع می کنند. اگر شما تریلر راک را دیده اید. یا ویدیوی Kickstarter ما، می توانید محیطی را که شخصیت ها درگیر آن هستند را ببینید. برای ساختن این ویدیوها، ما در واقع یک سطح قابل پخش را ساختیم. این به عنوان یک منطقه نمونه اولیه به کار می رود، برای آزمایش سیستم مبارزه و کلی نگاه و احساس از بازی. ما می خواستیم از فیلم های واقعی برای فیلم های Kickstarter استفاده کنیم تا مردم بدانند چه چیزی انتظار می رود. در نهایت این به یک بازی کاملا کاربردی منجر شد (البته یک مقایسه کوتاه). مقدمه سطح این باند در سمت راست پایین شروع می شود: آنها به یک روستا می افتند و در راه حمله قبیله ای قرار می گیرند: سپس آنها را از یک کشاورز (در واقع یک خلبان در لباس پوشیدن) می گیرند و ریشخند می زنند. آنها به یک تله جذب می شوند، و در نهایت نبرد در اردوگاه دژ: سطح بازی حدود 10 تا 20 دقیقه طول می کشد تا بازی کند و کاملا سرگرم کننده است. بنابراین بیایید درباره این که چگونه این کار را انجام دادیم بحث می کنیم! مرز کل سطح از Terrain Unity استفاده می کند. این یک راه عالی برای ایجاد مناظر طبیعی است. برای شروع با Unity Terrain، "Terrain" را انتخاب کنید -> "ایجاد زمین" در نوار منو. شما با یک هواپیما مسطح شروع میکنید: Unity Terrain به شما این امکان را می دهد که با استفاده از برس ها و اندازه های مختلف بر روی این سطح رنگ کنید: با استفاده از ابزار نقاشی ارتفاع (حالت اول)، می توانید تفاوت های ارتفاع را رنگ کنید. به سادگی حالت مناسب را انتخاب کنید و زمین خود را در هواپیما در نمای کلی وحدت رنگ کنید: با استفاده از ابزار نقاشی بافت، می توان بافت ها را به زمین اعمال کرد: با یک بافت پایه مانند چمن یا خاک شروع کنید و از آن خارج شوید: اضافه کردن بافت اضافی برای ایجاد سنگ، شن، هر نوع زمین شما نیاز دارید: جاده ها آسان است برای ایجاد. به سادگی یک ارتفاع خاص را نقاشی کنید و یک بافت جاده را به زمین اختصاص دهید: اینها بافت هایی هستند که برای چنگال حقیقت استفاده می شود: با استفاده از این ابزار ساده، می توانید زمینه های پیچیده ای را ایجاد کنید که متقاعد کننده و جالب توجه است. شما می توانید بافت جاده نقاشی شده در سمت راست را ببینید و تفاوت های ارتفاع در استخر: Unity Terrain یک ویژگی عالی است و مجموعه ای گسترده از گزینه ها و راه های ایجاد یک جهان را ارائه می دهد. شما می توانید تقریبا هر نوع چشم انداز را با آن تقسیم کنید. ایجاد خیابان ها، رودخانه ها، کانیون ها - همه با کش رفتن موس. VERTICALITY اما شما باید مراقب باشید که آن را از دست ندهید. چیزهایی که ممکن است به نظر برسند، اما یک زمین تپه ای می تواند شما را به انواع سردرد طراحی سطح برساند. تفاوت های ارتفاع باعث می شود همه چیز را مرتب کند. شما ممکن است وقت صرف ساعت تنظیم موقعیت عمودی اشیاء در صحنه را به پایان برسانید، به طوری که آنها در هوا شناور نیست و یا در زمین گیر کرده است. اساس بازی LFG یک هواپیما مسطح است. هنوز تپه و افسانه وجود دارد، اما این کاملا بصری است. شما واقعا نمیتوانید به آنها برسید. شما می توانید برخی از این مناطق غیر مسطح را که در تصویر زیر دیده می شود را ببینید. آنها به دلیل موانع و دیوارهای نامرئی غیرقابل دسترس هستند: یکی دیگر از مزایای نگه داشتن سطح تخت شما حملات ساده است. حملات و توانایی ها بسیار پیچیده تر می شوند زمانی که یک زمین ناهموار وجود دارد. آیا گردباد احضار شده به صورت افقی حرکت می کند یا با کف حرکت می کند؟ اگر چنین است، آیا می تواند صخره را بالا برد؟ اگر بر روی یک تپه ایستاده اید، آیا توپ طلای شما به دشمنان زیر حمله می کند یا پرواز می کند؟ اگر تپه ای بین شما و دشمن وجود داشته باشد چه اتفاقی می افتد؟ نگه داشتن سطح "صاف" به آرامی کنار این مشکلات. بازی هایی مانند Diablo، Torchlight و Magicka از محیطی به طور منظم نیز استفاده می کنند. و به دلایلی توجه داشته باشید که حتی اگر ما زمینه های قابل دستیابی را هموار نگه داشتیم، در بعضی از نقاط زمین ناهموار ایجاد کردیم تا جلوه ای از عمق را به وجود آورد. برای بازی های طولانی ما در استفاده از ارتفاع در سطوح مختلف برنامه ریزی می کنیم. تفاوت های ارتفاع و صخره ها برای طراحی سطح جالب می سازند، بنابراین ما نمی خواهیم آن را برای چیز واقعی ترک کنیم. اب شخصیت ها نمی توانند با آب در The Fork of Truth (با این حال) ارتباط برقرار کنند. به هر حال، هرچیزی به آب می افتد، مثل یک خنجر پرتاب شده توسط یک حمله، بلافاصله کشته می شود. رودخانه در سطح یک افسردگی در زمین است، حرکت به پایین به 30 واحد زیر "طبقه سطح". در اینجا شما می توانید رودخانه "کانیون" را ببینید، با برخی از اشیاء تزئینی در داخل قرار گرفته است. همه چیز نیاز دارد کمی آب است: گزینه های مختلف برای سطح آب وجود دارد. ساده ترین نسخه یک مربع مسطح ساده با رنگ آبی و شفافیت است: وحدت با چند سایه آبی همراه است. این اساسی است. این متحرک است

کانال تلگرام

نویسنده : جعفر صیدی jafar sydi

سه بعدی سازی رو از سال 1384 با 3ds max - Maya شروع کردم. بیش از ده سال است که به صورت تخصصی پست پروداکشن و کامپوزیت رو با فتوشاپ و افترافکت کار میکنم. و به تازگی به بازی سازی هم علاقه مند شده ام. ولی همیشه یک معمارم ....

نظر شما در این مورد چیست؟ (اگر شما هم پیشنهادی دارید با ما در میان بگذارید)