آموزش گرافیک 2 بعدی
موضوعات داغ

آموزش فارسی فتوشاپ در عکاسی (مخصوص بازار کار)

آموزش جامع فتوشاپ در عکاسی مخصوص بازار کار Photoshop

آموزش جامع فتوشاپ مقدماتی تا پیش رفته رتوش برای عکاسان

در این دوره آموزشی جامع فتوشاپ، به موضوعاتی مانند جایگاه نرم افزار فتوشاپ در دنیای دیجیتالی امروزه میپردازیم و نگاهی خواهیم داشت به کاربرد فتوشاپ برای کارهایی مانند کراپ کردن یا ریکامپوز، یا بکارگیری از لایه های فتوشاپ برای ادیت کردن نان دیستراکتیو یا غیر تخریبی خواهیم پرداخت.

همچنین به موضوعاتی مانند ارتقا نورپردازی تصاویر و اینکه چطور میتوانیم روی تصاویر دو بعدی، نقاشی کنیم ، عملیاتی مانند ماسک گذاری و نوردهی ، ویرایش تن رنگی و حذف اطلاعات رنگی، برای ایجاد تصاویر سیاه و سفید و … خواهیم پرداخت.

همچنین نحوه اعمال انواع افکت های فتوشاپ را با استفاده از فیلتر کننده ها، را برسی خواهیم کرد و اینکه چطور میتوانیم افکت لنز فلر را اضافه کنیم و همچنین با استفاده از ابزار هایی مانند فوکوس گالری تصاویر زیبایی را بسازیم.

میخواهیم درک عمیقی از فتوشاپ را پیدا کنیم و از این نرم افزار عظیم برای روتوش نواحی ناخواسته و یا ارتقا بخشیدن پرتره ها و … استفاده کنیم. تمام این مفاهیم و کلی نکات ریز و کاربردی را گام به گام با هم طی خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید …

 

معرفی آموزش Introduction : در این قسمت معرفی آموزش و نحوه استفاده از فایل های تمرینی را توضیح خواهیم داد.

بخش اول استراتژی های یادگیری فتوشاپ Strategies for Learning Photoshop :  یکی از بهترین راه های یادگیری فتوشاپ تمرین کردن است. در این بخش چالش ها و پروژه های عملی پس از هر بخش را که برای شما در نظر گرفته شده؛ برایتان شرح داده خواهد شد.

بخش دوم جایی که فتوشاپ وارد صحنه میشود Where Photoshop Fits In : در این بخش، به جایگاه نرم افزار عظیم فتوشاپ در زندگی دیجیتالی امروز ما و همچنین نحوه دسترسی به تصاویر با استفاده از نرم افزار Bridge را شرح خواهیم داد.

بخش سوم آماده سازی فتوشاپ برای شروع بکار Setting Up Photoshop : از آنجایی که رنگ در فتوشاپ از اهمیت بالایی برخوردار هست، باید زمانی را برای فضای رنگی آن اختصاص بدهیم. و کلیه تنظیمات پیشرفته مربوط به رنگ، و تمام شخصی سازی ها customizing workspace را انجام بدهیم.

بخش چهارم معرفی نرم افزار Introducing Camera Raw : در این بخش، یاد خواهیم گرفت که نرم افزار کمرا را ، چیست و نحوه باز کردن تصاویر در آن و همچنین ارتقا کیفیت عکس ها را با تنظیمات مقدماتی basic controls برسی خواهیم کرد.

بخش پنجم شروع کار با فتوشاپ Getting Started with Photoshop : در این بخش، کارهایی مانند باز و بسته کردن تصاویر، آشنایی با محیط نرم افزار و استفاده از ابزار ها و منوها و آندو Undo کردن اشتباهات را تمرین خواهیم کرد.

بخش ششم مشاهده و مرور تصاویر  Viewing Your Images : در این بخش، کارهایی مانند بزرگ نمایی (زوم کردن) روی تصاویر و پن کردن (panning) ، و کارهایی مانند حرکت سریع روی عکس ها، چیدمان و سازماندهی و مشاهده اسناد چندگانه multiple documents را برسی خواهیم کرد.

بخش هفتم تغییر اندازه تصاویر به روش اصولی  Resizing Your Images the Correct Way : ارتباط بین پیکسل و اندازه تصویر pixels and image sizing ، کوچک یا ابزرگ کردن مقیاس عکس و استفاده از تنظیمات آماده resizing presets را تمرین میکنیم.

بخش هشتم برش تصاویر Cropping Your Photographs : کسب مهارت های لازم برای Crop tool کردن تصاویر خاص، اصلاح  کجی image و چالش و حل تمرین عملی بخش هشتم …

بخش نهم ویرایش غیر تخریبی لایه های فتوشاپ Nondestructive Editing with Layers : در این بخش، اهمیت بالای لایه ها و نحوه استفاده خلاقانه از آنها ، ایجاد لایه های جدید، اعمال افکت Style روی لایه  layer style effects و کامپوزیت چندین سند و نحوه سازماندهی لایه ها به صورت گروه ها groups را آموزش خواهیم داد.

بخش دهم بهبود روشنایی تصاویر Improving Exposure : در این بخش، اعمال روشنایی و کنتراست  brightness and contrast ، اصلاح روشنایی بیش از حد و ایجاد کنتراست با استفاده از ابزار levels و همچنین کلی ترفند برای اصلاح دقیق تصاویر با استفاده از ابزار Curves و همچنین زمان استفاده از نرم افزار Camera Raw را یاد خواهیم گرفت.

بخش یازدهم کار کردن روی ناحیه خاصی از عکس Working on Specific Areas of an Image : در این بخش ، نحوه استفاده از ابزار selection و انتخاب سریع Quick Selection و نحوه حذف background را با این ابزار فراخواهیم گرفت. همچنین نحوه انتخاب نواحی با برد خاص رنگی را با ابزار Color Range تمرین میکنیم و روی نواحی انتخاب شده، افکت فوکوس Focus Area ایجاد میکنیم.

آموزش جامع فتوشاپ کار کردن روی ناحیه خاصی از عکس

بخش دوازدهم تنظیمات و اصلاح پیشرفته با استفاده از ماسک ها Advanced Adjustments with Masking : در ابتدا یاد میگیریم که ماسک masks چه هست و نقاشی در یک افکت رنگی  color effect را تمرین خواهیم کرد و نقاشی کردن در نورها را با استفاده از یک mask را انجام میدهیم.همچنین عملیاتی مانند نرم کردن لبه ها ، استفاده از Color Range برای پالایش و اصلاح ماسک ، و چالش بخش 12 را با هم برسی میکنیم.

بخش سیزده اصلاح رنگ در فتوشاپ  FineTuning Color : تغییر رنگ با ابزار های اولیه مانند hue and saturation و ایجاد رنگ های هوشمند و خلاقانه hue, saturation, and masking را برسی میکنیم. و افزایش اشباء رنگی و color variety را با استفاده از ابزار Vibrance را تمرین میکنیم. و نحوه بکارگیری کالور بلنس color balance را برای ایجاد رنگ های vivid color تمرین میکنیم.

بخش چهارده تبدیل عکس به صورت سیاه و سفید Converting to Black and White : در این بخش به ایجاد مناظر به صورت سیاه و سفید بهتر و همچنین ایجاد یک تصویر پرتره portrait از blackandwhite به صورت قوی تر و پررنگ تر خواهیم پرداخت.

بخش پانزدهم ایجاد افکت های عکاسی با فیلتر ها Applying Photographic Effects with Filters : در این بخش، به معروف ترین افکت ها مانند لنز فلر (lens flare)، اعمال افکت  film grain  به عنوان فیلتر ، هوشمند  Smart Filter ، تغییر نقطه فوکوس با Blur Gallery ، اضافه کردن نورها به عکس با افکت های مخصوص نور lighting effects ، قسمت تمرین ها : 1-چالش اضافه کردن Adding blur و 2- راه حل آن …

بخش شانزدهم شارپ کردن تصویر و کاهش نویز تصویر  Sharpening and Reducing Noise : در این بخش  مباحثی مانند : کاهش نویزهای اضافی در Camera Raw و کاهش نویز های noise  ناخواسته در فتوشاپ ، استفاده از Focus Area برای انتخاب یک سطح برای شارپ شدن ، sharpen کردن انتخابی با Smart Sharpen ، اعمال ماسک و شارپ کردن نواحی خواص و …

آموزش جامع فتوشاپ کار کردن شارپ کردن تصویر و کاهش نویز تصویر

آموزش جامع فتوشاپ فارسی Changing focus Blur Gallery

بخش هفدهم ابزارهای روتوش Retouching Tools : در این بخش ، ابزارهایی مانند ContentAware Fill را برای حذف قسمت های ناخواسته distractions و کار با ابزاریی مانند Patch tool – ContentAware Move را یاد میگیریم و همچنین حذف قسمتی از تصویر با ابزار Clone Stamp ، روتوش های خیلی تمیز و بی نقص با ابزار retouching ، تمرین 1 ) اصلاح ناحیه بزرگی از تصویر _ تمرین 2) اصلاح جزئیات.

آموزش جامع فتوشاپ ساخت فضای کاری دلخواه

بخش هجدهم روتوش مقدماتی پرتره Basic Portrait Retouching : در این بخش هم اصول پایه ای روتوش مانند : حذف لکه های پوست با ابزار  Healing Brush tools ، کاهش چین و چروک و سایه های زیر چم، و سفید کردن دندان ها با ابزار adjustment layers ، و کار روی چشم، صورت و چالش های این فصل برای زیبا کردن پوست را برسی خواهیم کرد.

بخش نوزدهم تکنیک های پرینت گرفتن در فتوشاپ Printing with Photoshop : در این بخش هم مباحثی مانند : تغییر اندازه تصویر عکس برای پرینت  print Resizing و شارپ کردن تصویر sharpening ، انتخاب چاپگر  printer و اندازه paper size ، و همچنین مواردی مانند مدیریت رنگ color management و تنظیمات رایج پرینتر را برسی خواهیم کرد.

آموزش جامع فتوشاپ فارسی Removing object Clone Stamp tool


گالری تصاویر آموزش جامع فتوشاپ :

فیلم آموزشی Video Turorials

پخش آنلاین آموزش : خلاصه و معرفی سرفصل ها

 

  • نام آموزش : آموزش اصولی فتوشاپ در عکاسی مخصوص بازار کار Photoshop
  • ترجمه و دوبله : جعفر صیدی
  • زمان آموزش : 6:40 ساعت
  • شرکت سازنده : lynda
  • قیمت : 49 هزارتومان

 

پرداخت آنلاین و خرید لینک دانلود آموزش

حجم : 850 مگابایت فایل ویدئویی + 846 مگابایت فایل های پراجکت

دانلود آموزش

 

سفارش این مجموعه از فروشگاه (تحویل و پرداخت درب منزل)

خرید پستی

نمایش بیشتر
telegram

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام
    725 مگابایت فایل ویدئویی + 846 مگابایت فایل های تمرینی و پراجکت

  2. باسلام و عرض خسته نباشید،یه سوال داشتم حجم این بسته آموزشی چند مگابایت هست چون من می خواستم این محصول رو خریداری کنم پرسیدم ببینم حجمش چه قدره که اگه کم هست دانلود کنم و اگه حجمش زیاده پستی خریداری کنم

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا