آموزش گرافیک 2 بعدی

چطور الگوی یک پارچه را روی یک لباس در فتوشاپ اعمال کنیم ؟ Photosho cc

آموزش ترکیب چند تصویر در فتوشاپ یک عکس روی پارچه

آموزش ترکیب چند تصویر در فتوشاپ (یک عکس روی پارچه)

 

تغییر مقیاس تکسچر و انتقال آن Scale Pattern into Place :

آموزش مان را با تغییر مقیاس الگوی پارچه و چرخش scaling – rotating آن شروع میکنیم.در این تمرین باید رنگ های عکس پارچه را معکوس یا invert کنیم و برای اینکار دکمه های CTRL/CMD + I. را بزنید. فقط دقت کنید که پارچه ای را انتخاب کنید که کمی از اندازه کاراکتر شما بزرگ تر باشد تا بتوانیم به راحتی؛ آن را در جای خودش warped کنیم.

استفاده از ابزار Pen Tool برای بریدن لبه های عکس :

این خیلی مهم است که لبه های عکس را خیلی با دقت برش بزنید تا pattern شما کاملا بدون درز و تمیز باشید. در این آموزش، ما از ابزار Pen Tool استفاده کنیم تا لبه های لباس shirt را برش بزنیم.توسط ابزار pen شروع کنید به کلیک و درگ کردن در دور تا دور لبه های مورد نظرتان و یک مسیر (path) ایجاد کنید.

بعد از اینکه مسیرتان (pen path) را کامل کردید؛ یک بار کلیک راست کنید ابزار selection and feather را کلید کنید و آن را روی 0.5 pixels تنظیم کنید.سپس قسمتی را که انتخاب کردید، به عنوان ماسک لایه (layer mask) برای آن pattern انتخاب کنید و کاری کنید تا فقز جاهایی که لباس وجود دارد؛ قابل مشاهده کردن باشد.

 

آموزش تصویری ترکیب دو عکس در فتوشاپ
آموزش ترکیب یک عکس روی پارچه فتوشاپ

ویرایش الگوی پارچه برای مچ کردن آن روی پارچه :

برای اینکه الگوی روی پارچه ، شبیه گل های روی پارچه به نظر برسد؛ باید آن را warped کنید.برای اینکار از ابزار  liquify tool استفاده میکنیم تا لبه های آن را با پیچ های روی لباس هماهنگ کنیم تا شبیه نتیجه ای شود که در تصویر بالا مشاهده میکنید.برای شبیه سازی قسمت هایی از پارچه که تا خورده اند، باید از ابزار freeze mask tool استفاده کنیم .

اضافه کردن سایه و قسمت های برجسته به عکس Highlights Shadows

آخرین مرحله؛ ترکیب کردن (blend) الگویی که درست کردم با تصویر اصلی است. در این آموزش و برای این موضعیت؛ باید حالت ترکیب لایه ها را روی Multiply قرا دهید و مقدار مرئی بودن یعنی opacity آن را روی حدود  90% تنظیم کنید

در مرحله آخر، از لایه بگراند یک Duplicate بگیرید و آن را روی لایه پارچه قرار بدهید. روی لایه راست کلیک کنید و گزینه create clipping mask را انتخاب کنید و بعد، blend mode آن را روی گزینه Multiply قرار بدهید.

برای شبیه ساز قسمت های برجسته (highlights)، کافی است یک کپی از لایه بگراند بگیرید و آن را به پارچه clip کنید.درست مانند لایه قبلی! سپس گزینه بلندینگ مود را روی گزینه Screen قرار دهید و اگر خواستید روشنایی آن را تنظیم کنید، از گزینه Levels adjustment استفاده کنید. کافی است که اسلایدر نقطه سیاه را اینقدر حرکت بدهید که فقط قسمت های برجسته (highlights) آن قابل دیدن باشد.

 

آموزش تصویری فتوشاپ Video Tutorials

پخش آنلاین ویدئو آموزش ترکیب چند تصویر در فتوشاپ (یک عکس روی پارچه)

آموزش فارسی فتوشاپ از پایه : سطح مقدماتی تا پیشرفته Photoshop 2017

آموزش جامع فتوشاپ به زبان فارسی

آموزش بی نظیر فتوشاپ در عکاسی مخصوص بازار کار Photoshop

آموزش جامع فتوشاپ برای عکاسان به زبان فارسی

آموزش روتوش صورت با فتوشاپ به زبان فارسی Photoshop CC

آموزش فارسی روتوش صورت فتوشاپ

نمایش بیشتر
telegram

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا