آموزش ویری آرتی Vray RT جی پی یو وندرینگ GPU rendering
رندر همزمان ویری آرتی چیست ؟
آموزش V-Ray RT :ویری آرتی را در واقع میتوان به عنوان یکی از تکنیک های مفید برای بهینهسازی رندر نهایی در Vray نام برد. پلاگین رندر سایه زنی (ActiveShade rendering plugin) برای 3ds Max است.به این معنی که میتوانید از پردازنده کارت گرافیکی تان در کنار CPU کامپیوتر و همزمان با آن کار استفاده کنید.
.رندر کارت گرافیکی (GPU rendering) درواقع V-Ray RT را قادر میکند تا محاسبات raytracing را به جای CPU روی پردازنده کارت گرافیک انجام دهد.GPU توانایی محاسبات رندر سنگین به صورت موازی را دارد.همان طور که می دانید، کارت گرافیک 2 قسمت اصلی دارد.
- Ram
- Cpu
که پردازندهای فوق العاده قوی ای دارند که بتوانند بازی های ویدئویی را رندر کنند.اما متاسفانه در نرم افزارهایی مانند 3ds max و maya نمی توان کمک گرفت چون کارت گرافیکی کار محاسبات و Load چیزهایی که در مانیتور نمایش داده میشوند را انجام میدهد.ادغام این 2 سخت افزار عملا غیر ممکن یا حداقل به صرفه نیست! خوب چاره چیست؟
V-Ray RT GPU Render Elements V-Ray RT GPU rendering
آموزش تصویری کار با ویری آرتی V-Ray RT
.
آموزش Vray RT کارت گرافیک ، رندرهمزمان
در پلاگین V-Ray این قابلیت طراحی شده که یک پنجره در دیدگاه ها به اسم Active Shade داشته باشیم که هر تغییری در متریال، نور، یا حتی اگر آبجکتی را جابه جا کنیم، آن را به صورت زنده رندر بگیرید.در حقیقت نوعی پیش نمایش قبل از رندر است که در آخرین نسخه پلاگین Vray امکانات زیادی به آن اضافه شده است.رندر GPU به V-Ray RT اجازه می دهد تا محاسبات Raytracing را روی GPU های نصب شده در سیستم انجام دهد، نه CPU. از آنجا که پردازنده های گرافیکی به طور خاص برای محاسبات عظیم موازی طراحی شده اند، می توانند فرآیند رندر را با یک مرتبه افزایش دهند.
نحوه فعال کردن ویری آرتی Vray- RT:
V-Ray RT ActiveShade rendering plugin 3ds Max
V-Ray RT Options – Shading (Trace depth – GI depth – Auto update bitmaps – Use 32 bit frame buffer – Lock render buffer)
Material override 3ds max (Override mtl – Override Exclude – Performance -Ray bundle size – Rays per pixel – Progressive RPP – Undersampling – Show statistics )
تنظیمات V-Ray interactive renderer DR
کارت گرافیک هایی که V-Ray RT را ساپورت میکنند
- nVidia GeForce 680 GTX
- nVidia GeForce 580 GTX
- nVidia GeForce 590 GTX
- nVidia GeForce 570
- nVidia GeForce 480 GTX
- nVidia Tesla C2050
- nVidia Quadro 2000M
V-Ray RT GPU supports
- افزایش کارایی در CUDA, NVIDIA’s parallel
- موشن بلور (Transformation and Deformation)
- آبجکت های پروکسی Vray
- متریال های لایه بندی شده در VRayBlendMtl
- نواحی Texture-mapped شده و Mesh Lights
- نورهای Skylight Portalsk
سلام البته در vray 3.6 این کارت گرافیک ها ساپورت میشه
Titan X Pascal, GeForce 980, GeForce 970, GeForce 960, GeForce 750ti, GeForce 750m, GTX 1080, GTX 1070, GTX 1060, GeForce 680 GTX, GeForce 580 GTX, GeForce 590 GTX, GeForce 570 ,GeForce 480 GTX, Titan X, Titan Z, Titan Black, Tesla k40, Tesla k80, Tesla C2050, Tesla M60, Quadro GP100, Quadro P6000, Quadro P5000, Quadro P4000, Quadro M6000, Quadro M5000, Quadro M4000, Quadro K5200, Quadro K6000, Quadro K4200, Quadro K4000, Quadro K2000, Quadro 2000M, AMD RX 480, AMD R9 Fury X, AMD R9 Fury Nano, AMD Fury R9.
زیکزاکی شدن لبه ها، بخاطر تنظیمات بد آنتی الایزینگ ها هست
آموزش های فارسی رایگان زیادی برای حل این مشکل در سایت وجود داره !!!!
سلام روزتون به خیر
من همشه با مکس 2013 کار کردم الام مجبورم با مکی 2016 کار کنم ولی تو تنظیمات رندر و نورم خیلی مشکل دارم میشه تنظیماتشو برام توضیح بدید ممنون میشم
و اینکه رندر هایی که میگیرم لبه سطوحم زیکزاکی میشه که دلیلشو پیدا نمیکنم
سلام
پسورد کدام فایل؟
slm pass failaro mikhastam
سلام
آموزش جدید ( با کیفیت )در مورد وی ری جدید دارین؟