آموزش نورپردازی خارجی در تری دی مکس + اسکچاپآموزش کامل نورپردازی داخلی در تری دی مکس

آموزش ویری پروکسی تری دی مکس 3ds max VRayProxy

آموزش فارسی ویدئویی کار با پلاگین ویری پروکسی: تبدیل آبجکت تری دی مکس VRayProxy

 ویری پروکسی چیست و چطور کار میکند ؟ Proxy Objects | VRayProxy

ویری پروکسی VRayProxy ، تکنولوژی بی نظیری از شرکت chaosgroup است که ما را قادر میکند رندرگیری مدل های سه بعدی external mesh را  انجام بدهیم بدون اینکه مجبور باشیم آنها را وارد صحنه کنیم. از آنجایی که این مدل های سه بعدی geometry در صحنه های تری دی مکس  3ds Max scene وجود ندارند، از منایع سخت افزاری resources هم استفاده نمیکنند و به این نحو، ما را قادر میکنند رندرگیری صحنه های بسیار سنگین ای را انجام بدیم که خود 3ds Max ، قادر به حتی باز کردن آنها هم نیست!یکی از امکانات فوق العاده VRayProxy ، ساپورت کردن مستقیم فایل های امبینت Alembic files است…

 

ویری پروکسی : امکانات خاص،  معایب و محدویت ها

1) آبجکت ها و مدل های سه بعدی ای geometry proxy object که تبدیل به پروکسی شده اند ، قابل ویرایش modifiable نیستند و اگر مودیفایری را به آبجکت های پروکسی VRayProxy object اعمال کنید، نادیدده گرفته میشوند.

2) اگر نیاز دارید که چندین پروکسی به یک فایل .vrmesh file پیوند داده شود، بهتر هست که نوع آنها را instances انتخاب کنید. وتک تک، آنها را لود نکنید چون به این نحو، در مصرف رم کامپیوتر memory صرفه جویی میشود.

3) هیج متریال ویری ای Vray Materials در فایل های (وی آر مش .vrmesh file ) ذخیره نمیشود و به جای آن، مدل های سه بعدی، با متریالی که به آبجکت پروکسی VRayProxy object اعمال شده، رندر گرفته میشود.به این دلیل است شبیه سازی متریال های ثانویه و متریال های رویه ای (procedural textures) به روش های عادی، بسیار سخت هست. و به غیر از این موضوع، شاید شما نیاز داشته باشید که به متریال مدل سه بعدی، به صورت مجزا، دسترسی داشته باشید و بخواهید آنها را جداگانه، ویراش کنید!!!

4) شما میتوانید رندرنهایی فایل های (وی آر مش .vrmesh files ) را در خارج از تری دی مکس را هم داشته باشید.مثلا برای ورژن (استند الون ویری standalone version of V-Ray) یا مثلا پلاگین رندر ویری برای مایا V-Ray for Maya و …

5) سایه های شدوز مپ (Standard shadow maps) قابلیت ذخیره سازی و نگه داری  اصلاعات آبجکت های پروکسی proxy objects نیستند. واگر بخواهید آبجکت های پروکسی شما، سایه ایجاد کند، باید از یکی از Ray Traced Shadows | VRayShadow or Shadow Maps | VRayShadowMap shadow استفاده کنید.

6) اگر بخواهید فایل های .ply یا .obj را به فایل vrmesh  تبدیل کنید، میتوانید از ابزار مخصوص ویری : ply2vrmesh converter tool استفاده کنید.

7) برای تبدیل فایل ها vrmesh میتوانید از ابزار ply2vrmesh tool استفاده کنید.

8) وژن ویری  V-Ray SDK ، تکنیک هایی را برای خواندن و نوشتن فایل های vrmesh  دارد که شما هم میتوانید در صورت نیاز، از آن استفاده کنید.

Proxy Objects VRayProxy Mesh Export آموزش فارسی پلاگین ویری پروکسی تری دی مکس

کادر محاوره ای Mesh Export Dialog برای تعیین فایل مش و آبشن های خروجی گرفتن

مهم ترین ویژگی های پلاگین ویری پروکسی VRayProxy

  • پشتیبانی از آلمبیک Alembic Support
  • سازگاری کامل با سیستم مو و پشم و … Hair
  • ساخت آبجکت های پروکسی Creating a Proxy Object
  • قابلیت انیمیشن سازی آبجکت های تبدیل شده Animation
  • پارامتر های کنترل کننده عالی مش ها MeshProxy Parameters
  • توانایی وارد کردن مدل سه بعدی به صورت یک فایل Importing a Mesh from a File
  • توانایی خروجی گرفتن به مدل سه بعدی به صورت یک فایل Exporting a Mesh to a File
  • سازگاری کامل با سیستم ذرات مانند : باد و شن و ماسه و گرد و خاک و … Compatibility with Particles

پس از تماشای ویدئوی زیر، انتظار میرود تا مباحثی مانند : آموزش تبدیل آبجکت به پروکسی در وی ری ، آموزش تصویری استفاده از Vray Proxy و چگونگی ایجاد Proxy و نحوه کار با آن را یاد گرفته باشید.

فیلم آموزشی Video Tutorials

پخش آنلاین آموزش فارسی

 

telegram

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا