1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5٫00 out of 5)
Loading...
بازدید: 5 - "آموزش نوک در معماری ساخت پرسپکتیو مایا Set Extension NUKE Maya" توسط تاریخ انتشار: 01/06/2016

دانلود رایگان آموزش نوک در معماری Creating Futuristic Set Extension NUKE در این سری از آموزش های کاربرد نرم افزار نوک در معماری، میخوایم یک بیلبورد تبلیغاتی رو در یکی از ساختمان های خیابان های شیکاگو، روی یک فیلم کامپوزیت کنیم. و افکت گذاری روی تمام عناصر محیطی در بگراند و فورگراند،  رو مانند لامپ …

آموزش نوک در معماری ساخت پرسپکتیو مایا Set Extension NUKE Maya

دانلود رایگان آموزش Creating Futuristic Set Extension NUKE

دانلود رایگان آموزش نوک در معماری Creating Futuristic Set Extension NUKE

در این سری از آموزش های کاربرد نرم افزار نوک در معماری، میخوایم یک بیلبورد تبلیغاتی رو در یکی از ساختمان های خیابان های شیکاگو، روی یک فیلم کامپوزیت کنیم. و افکت گذاری روی تمام عناصر محیطی در بگراند و فورگراند،  رو مانند لامپ های داخل خیابان، فضا و جو خیابان و چراغ های راهنمایی و … را با آن فیلم هماهنگ کنیم.

اول از همه خطوط 2بعدی را روی یک فریم از فیلم ترسیم و برای مدلسازی به مایا یا تری دی مکس میرویم.پس از مدلسازی 3بعدی و آماده کردن تکسچر در فتوشاپ، دوباره به نوک، بر میگردیم و آخرین ویرایش ها رو انجام میدهیم.

از مهم ترین نکات آموزش داده شده در این دوره آموزش نرم افزار نوک nuke، نحوه ساخت و اعمال نورها و متریال ها در متور رندر اسکن لاین و برسی ابزار پیش رفته فوق العاده ModelBuilder node نوک مثلا (2D and 3D single Projection single projection nuke) و همچنین تنظیم مقیاس دهی متریال ها Uve maping نوک ، و مواردی مانند هماهنگ کردن رنگ color matching ، موشن بلور و motion blurs and color grading و … را برسی میکنیم.

دانلود رایگان آموزش Creating Futuristic Set Extension NUKE

در پایان این دوره شما قادر هستید که یک جم سه بعدی را به صورت مجازی رندر بگیرید و روی یک فیلم طوری قرار بدید که مخاطب را واقعا شگفت زده کند.

این دوره، یک آموزش پیش رفته نوک و مایا هست و توصیه میکنم که قبل از تماشای این آموزش، مباحث مبتدی نوک را در سایت تری دی مکس فارسی، تماشا کرده باشید.

تبدیل کردن قطعه فیلمی گرفته شده از یک خیابان به کلیپی قابل استفاده در فیلم ها و آگهی های بازرگانی علمی-تخیلی و یا آینده نگرانه را خواهید آموخت.در ادامه با این آموزش نرم افزار NUKE از سایت دیجیتال توتورز، با من همراه باشید تا مواردی مانند: تکنیک های بررسی دوربین ها برای شات صحنه ، آشنایی با کار با نرم افزار موسن بیلدر ModelBuilder ، روش های بکارگیری حالت ادیت در ModelBuilder ، ساخت منحنی پنجره ها برای ساختمان

همچنین در این آموزش، ما یاد می گیریم که چگونه ساختمان های معماری آینده ای را با استفاده از Nuke 9X و Maya 2015 به ساختارهای معماری مدرن بر روی زیربناهای مدرن بپیوندیم. ما یاد خواهیم گرفت که چگونه چشم اندازهای آینده، نور های خیابانی سوسو زده و زمینه های گسترده را تنظیم کنیم. نرم افزار مورد نیاز: Nuke 9X و مایا 2015 را یاد خواهیم گرفت.

 

  1. خلاصه آموزش
  2. نمونه بیل بورد های تبلیغاتی در خیابان
  3. آشنایی با گره ها در نوک و موشن بویلدر ModelBuilder node
  4. آموزش استفاده از ابزار ویرایشگر گره ها edit mode
  5. ساخت یک صفحه برای نمای ساختمان گرد با رعایت اصول پرسپکتیو
  6. ساخت در و پنجره برای ساختمان گرد
  7. مدلسازی خمیدگی جزئی برای نما
  8. طراز کردن و ویرایش خط های 2بعدی ای که برای نما کشیده ایم
  9. تکنیک هایی برای مدلسازی پیاده رو
  10. نحوه خروجی گرفتن از نوک به سایر نرم افزار ها مانند مایا ، تری دی مکس و …
  11. ساخت UV’s  ها در مایا 2015
  12. پیش نمایش footage در Maya برای چک کردن مقیاس متریالهای بیل برد
  13. برگرندادن اجام 3بعدی به مایا
  14. خروجی گرفتن اطلاعات متریال های UV و occlusion maps به نوک
  15. ساخت تکسچر اولیه بیل برد در فتوشاپ Texturing in Photoshop
  16. ویرایش لایه های باز فتوشاپ در نوک Photoshop layer in Nuke
  17. تنظیمات اولیه برای رندر اسکن لاین در نوک scanline render
  18. آماده کردن رندر occlusion render برای حجم ساختمان
  19. هماهنگ کردن نورها در صحنه
  20. تنظیم میزان شدت روشنایی intensities نورهای داخل خیابان
  21. اضافه کردن افکت درخشش و نورانی glow render به صحنه و بیلبرد LCD screens
  22. اضافه کردن افکت نور سوسو زدن چراغ ها
  23. تکمیل هماهنگی نوری المنت ها
  24. وارد کردن فیلم و کلیپ در نوک برای قرار دادن روی نمای ساختمان ها Inserting movies in scene
  25. قرار دادن متن روی نمای ساختمان
  26. بازسازی المنت هایی که از دست دادیم، توسط تکنیک Roto techniques
  27. آخرین ویرایش ها و خروجی گرفتن به صورت انیمیشن animations
  28. تنظیم پروجکشن دوربین  camera projections برای قرار دادن
  29. اضافه کردن علامت های جدید به پروژه
  30. اعمال افکت glows به علامت های جدیدی که به خیابان اضافه کردیم.
  31. ساخت foreground roto برای علامت های عبور پیاده
  32. نقد کردن رندر نهایی و نتیجه گیری این پروژه بی نظیر ….

خرید آموزش Creating Futuristic Set Extension in NUKE

 

فیلم آموزشی Video Tutorials

پخش آنلاین قسمت اول این آموزش

  • نام آموزش : آموزش ساخت پرسپکتیو و Set Extension در نوک NUKE Maya 2015
  • نرم افزارهای استفاده شده : Maya 2015, Nuke 9X
  • شرکت سازنده : Digital Tutors
  • زمان : 3 ساعت و 10 دقیقه

دانلود رایگان آموزش Creating Futuristic Set Extension in NUKE

دانلود رایگان آموزش – 2 گیگ

www.3dmaxfarsi.ir :پسورد فایل فشرده
 
			

 

خرید پستی

برای سفارش این محصول و یا سایر آموزش های فارسی – انگلیسی، به فروشگاه مراجعه بفرمایید.

https://www.3dmaxfarsi.ir/?p=13967:لینک کوتاه
pluralsight How to Create a Set Extension in Nuke Compositing an Animated Set Extension in Nukex | Creative Professional, Data Professional, Architecture برای ریکاوری، از ردیابی دوربین Nuke استفاده کردم، شخصیت ها را در صحنه پنهان می کردم، و بعد از اینکه دوربین متوقف شد، به ردیاب 2d تبدیل شد - برای از بین بردن ترساندن. آهنگ دوربین دوربین 3D صحنه و دقت دقیق لنز را ایجاد کرد که برای تطبیق عنصر به چرخش و حرکت دوربین، مناسب بود. تحقیق و توسعه پس از Roto، رنگ و Matchmoving انجام شد، این زمانی است که من پیش رفتم و جستجوی واقعی را آغاز کردم. با توجه به اینکه همه ما می توانیم فقط با نقاشی و ارزیابی عنصرمان انجام دهیم، در حالی که به دنبال تصاویر می گردیم، باید به خاطر داشته باشیم که برای به اشتراک گذاشتن یک روابط متنی و همچنین بصری کامپوزیتی، باید به خاطر داشته باشید: - مطابقت دادن نقطه به نقطه: در این مورد، دوربین در زمین پایین تر به دنبال است. بنابراین عنصر ما نیز باید این خاصیت را داشته باشد، حداقل تا حدودی. همچنین با توجه به قابلیت تبدیل شدن در این مورد، من یک تصویر را آشکار کرده و تصویر را تحریف کرده ام. - فضای رزولوشن و رنگ: قطعا فوق العاده باهوش نیست. در حالت ایده آل باید آن را یکسان یا بالاتر از اصل باشد. اگر رزولوشن به طور قابل توجهی پایین تر نباشد، ممکن است برخی از فیلتر ها را از بین ببرید، و بعدا می توانیم سطوح را با هم مقایسه کنیم. - مربوط به سن وایکینگ: باید مربوط باشد، اما فقط به یک درجه خاص، به اندازه کافی، بنابراین عناصر به نظر نمی آیند از محل و یا زمان. - ارزش تولید را به قطعه اضافه کنید: احتمالا اگر تغییرات خیلی کمی باشد، بهتر است که صفحه را لمس نکنید، عنصر باید جنبه افزایشی را به تصویر بیاورد. کلمات کلیدی مورد استفاده برای جستجوی عبارت "Ruins" "Stone" "Moss" "Viking" و چندین تکرار این کلمات بود و با اندازه رزولوشن "> 1600 x 1200" فیلتر شد. تجزیه و تحلیل مرجع پس از ملاحظات و تکرارها، ذهنم را تشکیل دادم. در حالت ایده آل، جستجو برای یک تصویر که به صورت متناظر و بصری به همان اندازه که متناسب باشد. تصویر A یک تصویر بسیار شسته و رفته است، اما فاصله کانونی به نظر می رسد غیر منطبق است و تبدیل / تحریف من احساس می کنم آن را فقط به نظر قانع کننده و یا زمان زیادی را؛ درخت نیز نمی بینیم که با موقعیت جغرافیایی که ما فیلم برداری کردیم، آنها را مطابقت دهیم. تصاویر B و C ساختار "bricky" را به جای سنگ های بزرگ موجود در اصل دارند. این دو تکنیک ساخت و ساز در همان ساختمان، بسیار بعید است. تصویر D در یک نقطه نسبتا مناسب بود و فاصله کانونی آن بیشتر یا کمتر نزدیک به صفحه است. برجسته های موازی در پله ها به فروش اسلحه کمک می کند، زمانی که به ساختار صفحه مربوط می شود. مسئله این است که یک "بودایی" بر روی ستون های سمت وجود دارد که صحنه را منطقا غیرممکن می سازد - وایکینگ ها زمان و مکان را با این نوع خرابه ها به اشتراک نمی گذارند. پسوند تنظیمات اغلب بسیار سرگرم کننده است برای کار با آنها برای آزادی بیان نسبتا گسترده ای در توسعه و آزمایش، با این حال، آن نیاز به زمان اختصاصی برای تحقیق، تکرار و برای تطبیق رنگ. بنابراین من ایمان من را نسبت به تصویر D سپردم، به یاد آوردن طراحی مجدد موضوع بر روی ستون ها به یک عنصر محتمل تر منطقی. بلافاصله پس از آن، من یک حلقه سلتیک پیدا کردم که احساس خوبی داشت. شگفت آور کار درست از جعبه، و نیاز به زمان کمی ترکیب آن. تنظیم ادغام افزونه ابتدا چیزهای اول، اجازه دهید کلون رنگ و بالا بردن سطح اضافی بر روی ساختار سنگ. از رنگ اضافی برای خلاص شدن از هر گونه تقارن ناخواسته و یا تکه های الگوی تکراری آشکار استفاده کنید و مراقب باشید که سایه ها بر روی ستون ها مطابق با منبع نور طبیعی مطابقت داشته باشند. در حال حاضر، در فاز ادغام جریان، من شروع به تطبیق رنگ، برجسته، سطح و پوشیدن (فرسایش و قوزه) و تبدیل آن به محل. در این لحظه من سعی کردم که انحنای طبیعی ساختار را با چرخاندن عنصر دور، تطبیق خطوط راه پله منحنی به لبه های بالای ساختار، تطبیق تمرکز و زمان تارشدن حرکت، تکرار کنم. آخرین چیزی که می توان این عنصر را به B-Pipe اضافه کرد و قبل از ترکیب آن باید لومنسانس خونریزی از پس زمینه باشد و نور آن عنصر ما باشد. با این حال، ما کار اصلی ما را ترکیب کرده ایم؛ بنابراین اجازه دهید به عناصر اضافی اضافی حرکت کنیم که همه چیز را به یک ترکیب نهایی هماهنگ تبدیل می کند. عناصر اضافی باز هم، من مدت زمان زیادی را برای توسعه حفظ کردم. نزدیک شدن به صفحه و کاراکترها، من این صحنه را به عنوان "بازگشت" از یک نبرد تصور کردم. بنابراین من در حالی که تحقیق می کردم این را ذکر می کردم:

کانال تلگرام

نویسنده : جعفر صیدی jafar sydi

سه بعدی سازی رو از سال 1384 با 3ds max - Maya شروع کردم. بیش از ده سال است که به صورت تخصصی پست پروداکشن و کامپوزیت رو با فتوشاپ و افترافکت کار میکنم. و به تازگی به بازی سازی هم علاقه مند شده ام. ولی همیشه یک معمارم ....

نظر شما در این مورد چیست؟ (اگر شما هم پیشنهادی دارید با ما در میان بگذارید)

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فلید ها الزامی است *

*