آموزش مدلسازی

آموزش شبیه سازی آب در تری دی مکس بدون استفاده از پلاگین 3ds max

آموزش شبیه سازی آب تری دی مکس Simulation water 3ds Max

آموزش شبیه سازی آب تری دی مکس : یکی از مهم ترین عناصر طبیعی که رندر های خارجی وجود دارد آب هست. و با استفاده از آن میتوان رندرهای خیلی حرفه ای و زیبایی را به وجود آورد. سطوح وسیع آب در رندر، میتواند انعکاس های محیط را در خود نشان دهد و حس زندگی و طبیعی را به رندر های شما بدهد.میتوان گفت که هیچ فضای معماری، طبیعی را نمیتوان بدون آب تصور کرد.

برای شبیه سازی آب در تری دی مکس، پلاگین های زیادی وجود دارند! اما در این آموزش، میخواهیم از خود ابزارهای تری دی مکس برای شبیه سازی آب استفاده کنیم. در این آموزش فقط با استفاده از مودیفایر های flex و point cache modifiers و سیستم ذرات مکس particle flow و همچنین ابزارهای محدود کننده مسیر path constraint اینکار را انجام دهیم.

در ادامه با من همراه باشید تا مفاهیم پایه ای مانند  :  ساخت افکت موج روی سطح آب . ساخت یک فواره آب . مدل سازی حوض آب در تری دی مکس بدون استفاده از مجموعه تکسچر آب ، تنظیمات متریال آب و … را با هم تمرین کنیم.

پس از دیدن این آموزش، خودتان میتوانید انواع آب موج دار رودخانه ، و استخر و … را شبیه سازی کنید. دوستان عزیزم، اگر به دنبال شبیه سازی خیلی حرفه ای آب و رفتارهای فیزیکی آن هستید، همانند چیزهایی که در فیلم های هالیوودی مشاهده میکنید (مثلا صحنه ای که یک سد شکسته میشود و آب پشت سد وارد یک شهر میشود …) توصیه میکنیم با نرم افزارهایی حرفه ای شبیه سازی آب مانند ریل فلو realflow کار کنید.

فیلم آموزشی Video Tutorials

پخش آنلاین آموزش ساخت آب در تری دی مکس

  • نام آموزش : شبیه سازی آب در تری دی مکس بدون استفاده از پلاگین 3ds max
  • زمان : حدود 40 دقیقه

 

آموزش ساخت متریال آب در تری دی مکس

آموزش ساخت متریال آب در تری دی مکس

https://www.3dmaxfarsi.ir/?p=15522 :لینک کوتاه
نمایش بیشتر
telegram

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا