ساخت جنگل تری دی مکس : با افکت های باد مه غبار اتمسفر ویری
آموزش ساخت جنگل تری دی مکس وسیع بدون کرش کردن سیستم Building a Realistic Aerial Forest Scene in 3ds Max | Pluralsight
در این سری از پروژه های آموزش تری دی مکس، Building a Realistic Aerial Forest Scene in 3ds Max | Pluralsight یک جنگل انبوه و متراکم را شبیه سازی میکنیم. روش های ساخت متریال برای ساخت جنگل پر از درخت و الگوریتم های تکثیر درختان روی سطح زمین را برسی میکنیم و همچنین برای واقعی تر شدن پروژه، انواع افکت های باد، مه ، غبار و اتمسفر را به آنها اضافه میکنیم.
و در آخر عملیات پست پروداکشن (post processing) در نرم افزار نوک (NUKE) انجام خواهیم داد.
نرم افزار های بکار رفته در این آموزش (3ds Max- Vray – Adani Tools – maxscript 0.95 – NUKE – Forest Pack Pro) هستند.
آموزش ساخت جنگل تری دی مکس Forest Pack Pro
- خلاصه و معرفی قسمت های مختلف پروژه
- نحوه مدبریت و سازماندهی فایل های پروژه Organizing files project
- برسی مفهوم art options
- تنظیمات اولیه برای شروع بکار تری دی مکس Setting up 3ds Max
- آموزش کار با پلاگین Xfrog plants shaders
- آموزش نصب اسکریپت دلخواه در تری دی مکس 3ds Max maxscripts
- آموزش کار با اسکریپت scripts for Xfrog Plants برای پلاگین ویری
- درک لینک دادن فایل ها در تری دی مکس relative linking 3ds Max files
- برسی ویژگی های پلاگین فارست پک iToo Forest Pack
- ادامه برسی ویژگی ها پلاگین فارست Forest pack features
- آماده کردن صحنه و فایل مکس برای ساخت جنگل forest scene
- پیشبرد کار با صحنه Advancing forest scene
- اعمال دومین forest instance به صحنه
- اضافه کردن سومین forest instance
- درک الگو و الگوریتم پخش کردن درختان روی زمین logically distribute forest
- مرور کلی بر تنظیمات صحنه تری دی مکس final forest setup
- نورپردازی صحنه 3بعدی جنگل 3D Forest scene
- تکمیل ساخت شیدرها برای ساخت جنگل درختان plant shader
- نحوه ترکیب درختان aerial forest scene
- آموزش کار با ابزار زی اسلایس Zslice Tool
- آموزش شبیه سازی حرکت درختان توسط باد wind movement to plants
- ساخت انعکاس و براقیت برای متریال درختان جنگل reflection and specularity
- ساخت افکت مه و قبار برای جنگل تری دی مکس fog and mist
- اضافه کردن افکت جو و فضا به صحنه تری دی مکس Add atmosphere scene
- ادغام نور ها در انیمیشن lighting animation در comp
- ساخت نورهای جانبی و کمکی در انیمیشن lighting animation و حرکت دوربین بین آنها camera movements
- برسی و مرور رندرهای نهایی Reviewing final render
Video Tutorial
پخش آنلاین فیلم آموزش – قسمت اول
- نرم افزار استفاده شده : 3ds Max + Vray . Adani Tools maxscript + NUKE . Forest Pack Pro
- شرکت سازنده : Digital Tutors
- زمان : 2:30 دقیقه
آموزش فارسی پلاگین فارست پک ویری تریدی مکس
آموزش فارسی پلاگین فارست پک ویری تریدی مکس
دانلود آموزش ساخت جنگل تری دی مکس : با افکت های باد مه غبار اتمسفر ویری
Building a Realistic Aerial Forest Scene in 3ds Max | Pluralsight
www.3dmaxfarsi.ir : پسورد فايل فشرده
https://www.3dmaxfarsi.ir/?p=10137 :لینک کوتاه این صفحه
hi my name is jafar sydi I'm a general matte painter an environment 3d working in Vancouver Canada. در طول سالها من در رشته های مختلف از تجسم های معماری به بازی ها به VFX کار می کنم آخرین پروژه های من شامل. در این دوره ما می خواهیم یاد بگیریم که چگونه یک صحنه جنگل واقع بینانه در 3ds Max ایجاد کنیم. برخی از موضوعات مهم که ما در این دوره بحث خواهیم کرد سریعا و کارآمد در محیط های 3D با رفتن به پیچیدگی های ساختن صحنه های طبیعت است. استفاده از ابزارهای سفارشی در 3ds Max با استفاده از برنامه 3d و درک زمین شناسی پیچیده پشت سر آنها، معرفی و مرور پلاگین پلاگین Forest Pack Pro با استفاده از نور پایه تصویری، نصب مجدد مونتاژ در هسته، استفاده از پوشه multimat جدید برای پردازش انتخاب شده، فضای عمق و حجم در 2d با پایان تمرین شما می توانید یک جنگل واقع بینانه ایجاد کنید و کارآمد باشید اما گیاه دیجیتال کارآیی داشته باشید. من هیجان زده هستم که با 3dmaxFarsi کار کنم و این تکنیک ها را با شما به اشتراک بگذارم، بگذارید با درس اول شروع کنیم