آموزش View گیری تنظیم دوربین صحنه خارجی تری دی مکس ویری Vray

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

view camera setup

انتخاب بهترین ویو برای رندر نهایی view camera setup

در قسمت اول این آموزش به تنظیم های اولیه  کادر رندر Vray ، انتخاب دوربین مناسب برای رندر خارجی، آموزش View گیری و نوع نور مناسب برای Vray و …  میپردازیم:

در این آموزش از دوربین Walkthrough Camera و نور غروب خورشید(Sunlight System) برای نورپردازی ، استفاده میکنیم.نور daylight system گزینه مناسبی برای نورپردازی صحنه است زیرا حتی اگر از  رنگ ها و شیدرهای ساده استفاده کنیم،یک رندر واقعی ایجاد میکند و همچنین تنظیم آن بسیار ساده است.همیشه به یاد داشته باشید که هرچقدر تنوع متریال ها کم تر و ساده تر باشند، زمان رندر کم تری خواهیم داشت.

کلیدهای میان بر دوربین واک ثرو Walkthrough Camera :

Walkthrough Camera

نکاتی که برای  View گیری باید بدانید:

1- زاویه قرار دادن نور  را طوری انتخاب کنید تا روی  نمای ساختمان ایجاد سایه کند و افکت زیبایی بسازید. رندر زیر فقط یا یک متریال ساده سفید است!

HD view Cameras 3ds max
از دوربین با لنزهای مختلف و تناسب کادر رندر را متفاوت انتخاب کنید. مانند تناسبات مربع، یا عریض HD.

2- همیشه به مرکز دوربین  و جایی که روی آن تاکید کردید،دقت کنید وجایی  که تصویر تمام میشود.سعی کنید یک قطعه کامل از ساختمان را نشان دهید نه یک منطقه گنگ و نامفهوم:

view camera setup
View گیری از زوایای مورب، و کادر بندی درست که کل صحنه را پوشش بدهد

3- ورودی ساختمان مکان خوبی برای View گیری است.زیرا میتواند مکان قرار گیری برای  آبجکت پرسوناژ انسان 2بعدی و یا پرسوناژ 3بعدی انسان و تعریف فضا باشد.

انتخاب زاویه دوربین Vray

4- زاویه ها و دید انسانی، زیبا هستند اما برای تنوع در پوستر معماری تان، از دیدهای پرنده و زوایای هیجان انگیز استفاده کنید.

Scenes Composition Cameras
از دوربین با لنزهای مختلف و تناسب کادر رندر را متفاوت انتخاب کنید. مانند تناسبات مربع، یا عریض HD.

 

5- اغراق در نشان دادن زاویه ها و رندر غیر90 درجه، نتیجه زیبایی میدهد.حتما امتحان کنید.

انتخاب زاویه دوربین Vray
نکته ها و ترفند هاي مفید و کاربردي 3d max

شخصا به همه دوستان توصیه میکنم که برای View گیری وقت بگذارید.شما زحمت طراحی، نورپردازی و متریال و … را کشیده اید.کارتان را با انتخاب زاویه های بی جان،دست و پا شکسته و بی ربط خراب نکنید.

در این درس ، دوربین گذاری در مکس و دوربین فیزیکال مکس 2016 را با هم برسی کردیمدر درس های آینده ، آموزش رندر گرفتن چند صحنه یا چند دوربین به وسیله Video Post ، آشنایی با دوربین وی ری و … را تمرین خواهیم کرد. پس با من همراه باشید تا تنظیمات vray physical camera را هم برسی کنیم.

تجارب و توصیه های خود را با ما در میان بگذارید.خوشحال میشویم. 

 

https://www.3dmaxfarsi.ir/?p=20 : لینک کوتاه
کانال تلگرام

jafar sydi

سه بعدی سازی رو از سال 1384 با 3ds max - Maya شروع کردم. بیش از ده سال است که به صورت تخصصی پست پروداکشن و کامپوزیت رو با فتوشاپ و افترافکت کار میکنم. و به تازگی به بازی سازی هم علاقه مند شده ام. ولی همیشه یک معمارم ....

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

بستن