آموزش نورپردازی خارجی در تری دی مکس + اسکچاپآموزش کامل نورپردازی داخلی در تری دی مکس

آموزش دوربین ویری فیزیکال کمرا V-ray physical camera

آموزش تصویری دوربین ویری فیزیکال کمرا vray physical camera

  • فیزیکال کمرا در مکس
  • تنظیمات رندر نهایی در vray
  • تنظیمات دوربین برای رندر خارجی, انواع دوربین در تری دی مکس

 

اگر قبلا با دوربین های دیجیتالی کار کرده باشید، متوجه میشوید که پارامترهای دوربین فیزیکال کمرا vray physical camera، خیلی شبیه به تنظیمات دوربین در دنیای واقعی است.دوربین فیزیکال کمرا آبشن های خیلی زیادی دارد ولی ما فقط با چند پارامتر مهم آن کار میکنیم و بقیه معمولا دست نخورده باقی میمانند.

در این آموزش،چند تا از پارمترهای مهم آن را به صورت متنی و عکس توضیح میدهم و برای کامل شدن آموزش، یک فیلم آموزشی هم آماده کردم که میتونید دانلود کنید.

تنظیم پارامترهای vray physical camera

(F/Number (Aperture : به طور کلی میتوان گفت که مقدار عمق صحنه را تنظیم میکند.مقدار پیش فرض آن عدد 8 هست ولی در کارهای سینمایی آن را روی 4 تنظیم میکنیم. حد بین سیاه و سفید است یعنی همان خاکستری.

آموزش فارسی vray physical camera

فاصله کانونی Focal Length : اولین پارامتری که باید به آن توجه کنید هست و درست مانند عوض کردن لنز دوربین lens on a SLR camera است. مقدار کم آن = view با زاویه خیلی زیاد (عریض) و مقدار کم برای آن = view با زاویه خیلی کم.به تصویر زیر دقت بفرمایید :

آموزش فارسی Focal Length vray physical camera

Vertical/Horizontal Shift : در دنیای واقعی، برای عکاسی معماری architectural photographers، از لنزهای tilt/shift یا دوربین با فرمت های خیلی بالا large format cameras و دوربین هایی که از پشت قابل چرخیدن هستند، استفاه میشود. اما توضیح این مبحث زیاد هست و من نمیخوام در اینجا زیاد به آن بپردازم. شما میتوانید از گزینه Guess Vert استفاده کنید که خود دوربین vray physical camera بهترین View را برای شما حدس بزند و در Guess Vert درصد اوقات هم جواب میدهد و به درستی مقدار correct amount of Vertical Shift را تنظیم میکند.

حتما ببینید :

 

دوربین فیزیکال کمرا vray physical camera Vertical/Horizontal Shift

vray physical camera video tutorial

پخش آنلاین آموزش vray physical camera

 

We do want to keep the camera selected, as we want to take this and because we like the view we already have, match it to the existing viewport. ما می توانیم این کار را انجام دهیم، همانطور که می دانیم، نگه داشتن دوربین و استفاده از میانبر صفحه کلید کنترل و C. این باعث می شود که دوربین فیزیکی ما برای پریدن به، و بیشتر یا کمتر از دیدگاه چشم انداز که ما در حال حاضر از طریق آن نگاه می کنیم. در حقیقت، اگر من اکنون به جلو برویم و تنها به کلید C ضربه بزنم، می توانیم صحنه را از طریق دوربین فیزیکی V-Ray ما مشاهده کنیم. مطمئنا، ما البته فقط دیدگاه خود را تغییر دادیم، اما دیدیم که من هنوز کاملا با آنچه در اینجا هستم راضی هستم، من قصد دارم همه چیز را همانطور که هستند، ترک کنم. در حال حاضر مستقیما از جعبه، دوربین فیزیکی V-Ray به ما یک تنظیمات نوردهی به طور پیش فرض می دهد، که اگر ما به برگه اصلاح برویم، می توانیم ببینیم استفاده از F-Stop مقدار 8، سرعت شاتر 200 و یک ارزش ایزو 100. این، اگر من فقط یک رندر، به راحتی در صحنه بعد از ظهر به مدت طولانی به صحنه می رسد. البته ما ممکن است بخواهیم تغییر ظاهر ما را تغییر دهیم، که ما می توانیم با استفاده از هر ترکیبی از سه پارامتر که ما فقط برجسته کرده ایم را تغییر دهیم. ما باید در نظر داشته باشیم که چندین عامل را در نظر داشته باشیم، با این حال، اگر می خواهیم این کار را انجام دهیم. اول از همه، اگر ما تصمیم به استفاده از مقدار F-Stop ما برای کنترل قرار گرفتن در معرض، ما باید به یاد داشته باشید که شماره F-Stop همانطور که در یک دوربین واقعی نیز عمل می کند، عمق میدان اثر فیزیکی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. البته فعال شده است. ما همچنین، اگر ما تصمیم به استفاده از سرعت شاتر ما برای کنترل قرار گرفتن در معرض، باید به یاد داشته باشید که این کنترل هر جلوه تاری تاری حرکت است که ما ممکن است فعال کنید. با توجه به ماهیت دوگانه این کنترل ها، به طور معمول، به منظور کنترل قرار گرفتن در معرض دوربین فیزیکی، عموما، بیشتر یا نه صرفا با ارزش ISO کار می کنم. به عنوان مثال، در اینجا مقدار 100 مجموعه را داریم. اما فرض کنید ما می خواهیم صحنه را به طرز چشمگیری روشن کنیم، شاید حتی تا حدودی آن را بیش از حد قرار دهیم. اگر مقدار 400 را تنظیم کنم، دوربین ما مجازی را در حال حاضر بسیار حساس به انرژی نور و سپس رندر می کند، می بینید که ما در حقیقت سطح بالایی از روشنایی ظاهری را در صحنه می بینیم. خوب، بیایید به تمرین بعدی برگردیم و شروع به نگاهی به چندین کنترل کننده حیاتی دوربین فیزیکی کنیم، آنهایی که ممکن است برای استفاده از پروژه های رندرینگ ما روز به روز استفاده شود.
نمایش بیشتر
telegram

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشید ولی چرا به زبان انگلیسی آموزش می زارید
    چرا فارسی نه ؟؟
    متاسفانه منبع انگلیسی زیاد هست و منابع فارسی کم
    چرا زبان فارسی رو مبنا قرار نمی دید
    الان هر کی می خواد درباره امینیت چیزی بدونه باید زبان روسی یاد بگیره
    حالا چرا زبان فارسی رو ملاک قرار نمی دید تا هر کسی خواست یاد بگیره باید فارسی یاد بگیره
    این طوری زبان فارسی رو بین الملی نمی کنیم ؟!

  2. با سلام و خسته نباشید
    جا داره اول از سایت خیلی خوبتون تشکر کنم.واقعا به درد بخور و تکمیله
    در مرحله دوم خواسته ای ازتون دارم و اونم اینکه که ،وقتی من به کار های بعضی از طراحان نگاه میکنم واقعا طراحی هایی میکنن که با عکس واقعی سخت میشه تشخیص داد.من از این سایت شما بعضی از آموزش ها رو خریداری و دانلود هم کردم.کاره من طراحی نمای خارجی و داخلی هست و تو بازار کار هرچی طرح واقعی تر به نظر برسه راحتر میشه کار گرفت.دوست و آشناهایی هم که گفتم متاسفانه فکر میکنن اگه راه و روش کارشونو به کسی نگن موفق ترند.میخواستم از شما کمک بگیرم و یه طراحی جامع و کامل با کیفیت کار واقعا عالی رو تو سایتتون قرار بدین حالا چه خرید باشه چه دانلود فرقی نمیکنه هدف فقظ کیفیت عالی بودنشه ممنون میشم.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا