آموزش مدلسازی

آموزش مدلسازی قرینه تری دی مکس : 3ds max lathe modifier

آموزش فارسی مدلسازی سریع قرینه تری دی مکس مودیفایر لیت 3ds max lathe modifier

آموزش مدلسازی سه بعدی تری دی مکس مودیفایر لیت  3ds max lathe modifier

یکی از راحت ترین روش های مدلسازی سه بعدی، پیدا کردن خط قرینه و چرخاندن و ایجاد مدل سه بعدی، نسبت به حول آن محور است. که در نرم افزار تری دی مکس ، یک مودیفایر به اسم لیت 3ds max lathe modifier این کار را انجام میدهد.

روش استفاده از lathe خیلی راحت است.ولی قبل از انجام هرکاری، شما باید دو کار مهم را انجام بدهید. درگام اول، مقطع دوبعدی شکل مورد نظر را به صورت اسپیلاین ترسیم و با استفاده از دستور آفست یا اوت لاین outline، به میزان دلخواه، به آن ضخامت بدهید.

گام بعدی، جابه جایی نقطه پیوت pivot point بر روی محوری است که قطع دو بعدی، حول آن نقطه میخواهد بچرخد. برای انجام این کار، خط دوبعدی را انتخاب و  از پنل هایراکی 3ds max hierarchy panel  دکمه affect pivot only را انتخاب و با دستور Move نقطه پیوت را در روی محور قرینه قرار بدهید و با استفاده از مودیفایر لیت 3ds max lathe modifier ، مد سه بعدی خودتان را بسازید.

البته ترفند مهم در استفاده از این نوع modifier ها تنظیم محوریت Direction آنها است که معمولا حول محور Z انجام میشود.سایر آبشن های مهم در این مودیفایر digrees برای تعیین مقدار چرخش و پارامتر Segments برای تعیین تعداد اضلاع و همچنین آبشن هایی مانند Cap کردن یا همان درپوش گذاشتن در جلو و پشت مدل سه بعدی است.

شرکت autodesk از این مودیفایر، در طیف وسیعی از سطوح منحنی Lathe Surface و در بسیاری از نرم افزار های خود استفاده میکند که در این صفحه ؛یک آموزش ویدئویی فارسی آماده کرده ایم که تمام اصول پایه ای و مشکلات رایج شما را برای استفاده از این گروه مودیفایر ها، رفع خواهد کرد.

فیلم آموزشی Video Tutorials

پخش آنلاین آموزش تصویری مودیفایر لیت  3ds max lathe modifier

ویدئویی که در بالا مشاهده کردید، قسمتی از دوره آموزش فارسی تکنیک های تری دی مکس در معماری بود.برای آشنایی بیشتر با این پکیج؛ به صفحه زیر مراجعه بفرمایید

آموزش کامل فارسی تکنیک های تری دی مکس در معماری 3ds max

نمایش بیشتر
telegram

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا