آموزش مدلسازی
موضوعات داغ

آموزش فارسی تکنیک های تبدیل و انتقال فایل اسکچاپ به تری دی مکس

آموزش فارسی وارد کردن فایل اسکچاپ به تریدی مکس تبدیل انتقال

آموزش فارسی وارد کردن فایل اسکچاپ به تریدی مکس Importing a SketchUp 3d model

وارد کردن فایل اسکچاپ به تریدی مکس : همان طور که میدانید، تریدی مکس و مایا ، دو تا از بهترین اپلیکیشن های استاندارد در دنیای گرافیک کامپیوتری هستند و توانایی خروجی و ورودی گرفتن به طیف خیلی خیلی وسیع از سایر نرم افزار ها را دارند.

از دسته نرم افزار های بازی سازی، مانند یونیتی گرفته تا شبیه سازی اینوایرومنت مانند نرم افزا ویو( Vue xstream) و … . و در نتیجه نحوه ورودی خروجی گرفتن از این نرم افزار ها، پر است از انواع آبشن ها و نکات ریز و ترفند های مفیدی که باید به صورت جداگانه برسی و آموزش قرار بگیرند.

در این قسمت از سایت تری دی مکس فارس، به درخواست زیاد کاربران، یک آموزش ویدئویی فارسی را برای نحوه وارد کردن فایل از اسکچاپ به مکس برای شما عزیزان آماده کردم که امید وارم برای شما مفید واقع بشود.

لیست مهم ترین فایل هایی که میتوانید به تری دی مکس وارد کنید :

فرمت fbx : که مخفف Filmbox هست و یکی از معروف ترین فرمت های شرکت اوتودسک از سال 2006  به بعد است که در خودش قابلیت همکاری بین برنامه های کاربردی ایجاد محتوای دیجیتالی مثل بازی کامپیوتری و … را دارد .

فرمت 3ds : که اسم کامل آن 3D Studio Mesh هست .میتوان فرمت .3ds را یکی از قدیمی ترین فرمت های شرکت Autodesk 3ds Max بحساب آورد که برای انتقال فایل بین نرم افزار های سه بعدی ساز استفاده میشود.نکته مهم اینکه فایل هایی که با این فرمت خروجی گرفته میشنود، اطلاعات نوری، تکسچرها، مقیاس متریال ها Uvs و … در آنها منتقل نمیشوند. و خیلی شبیه فرمت OBJ کار میکند. و امروزه بیشتر از فرمت PRJ format استفاده میشود.

فرمت al : برای وارد کردن فایل های ایلاستریتر است که بر اساس وکتور کار میکنند و معمولا برای مدلسازی لوگو ، طراحی سه بعدی آیکن و … به تری دی مکس وارد میشوند.

فرمت dwg : فایل خروجی پیشفرض اتوکد هست که میتوان رتبه بهترین نقشه کش دنیا را به آن داد ♥

فرمت rvt : استاندارد فایل های نرم افزار رویت Revit Architecture است. است که نرم افزار مدلسازی ساختمان بر اساس اطلاعات (BIM) است.همچنین فایل های .rvt حاوی پروژه های رویت Revit project هستند که با نرم افزار ویت ذخیره و ساخته شده اند.

فرمت .skp : استاندارد فایل های گوگل اسکچاپ است که میتواند مدل های سه بعدی را به گول مپ فرستاد و یا به تریدی مکس وارد کرد.

فرمت xml : اسم کامل آن viz material xml import است. شما میتوانید متریال هایی را که 3ds Max میسازید را با این فرمت ذخیره کنید و در سایر نرم افزار های اوتودسک، به صورت اشتراکی استفاده کنید.

 

آموزش ویدویی انتقال فایل از اسکچاپ به مکس Video Tutorials

پخش آنلاین قسمت اول این آموزش

 

 

نمایش بیشتر
telegram

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا