آموزش مدلسازی
موضوعات داغ

آموزش فارسی اسکچاپ: طراحی معماری + مدلسازی و رندرگیری

آموزش فارسی اسکچاپ : مقدماتی تا پیش رفته مدلسازی متریال دهی

آموزش فارسی اصولی اسکچاپ 2016: مدلسازی و رندرگیری SketchUp

آموزش فارسی اصولی اسکچاپ 2016 : مدلسازی رندرگیری متریال سازی اندازه گیری SketchUp

در این دوره جامع نرم افزار اسکچاپ ، میخوایم اصول و مبانی نرم افزار ساده و دوست داشتنی، SketchUp را یاد بگیرم. در این دوره ، نحوه ترسیم سه بعدی 3D drawing ، طراحی و ابزار های رندرگیری را برای سطح مبتدی و متوسط اسکچاپ را کار میکنیم . از این مبانی، میتوانید در طراحی ها ی معماری architectural design، طراحی لنداسکیپ landscaping ، و مهندسی و حتی توسعه بازی سازی استفاده کنید.

این دوره برای کاربران ورژن مجانی اسکچاپ SketchUp Make و ورژن پولی اسکچاپ SketchUp Pro مناسب هست.

بخش اول: رابط کاربردی  The SketchUp Interface : در این قسمت ، آخرین تغییرات که در نرم افزار اسکچاپ 2016 برای 2 ورژن Windows و Mac اتفاق افتاده را برسی میکنیم.اولین گام از این آموزش در مورد چرخیدن در فضای سه بعدی اسکجاپ و آشنایی با ابزار های گردش در اسکچاپ مانند  Walk around و فیکس کردن و ویو گیری مانند camera views ، انواع حالت های مختلف سایه زنی برای لبه ها و سطوح Shade faces and edges را برسی میکنیم.همچنین افکت هایی که در پرزانته به ما کمک میکنند مانند افکت مه و سایه  shadows and fog را با هم تمرین میکنیم. و نحوه کار کردن با جعبه ابزار معروف اسکچاپ  toolbars را تمرین خواهیم کرد.

بخش دوم: ویرایش آبجکت ها  Manipulate Objects : این بخش را با دستورات پایه ای مانند : کپی و پیست کردن آبجکت ها، ویرایش لبه ها و سطوح و ابزار های پیش رفته انتخاب اسکچاپ faces and edges را تمرین میکنیم.

بخش سوم : شروع ترسیم و مدلسازی اسکچاپ Drawing in SketchUp :  این بخش را با اولین ابزار ترسیم یعنی خط Line  شروع میکنیم و یاد میگیرم که چطور میتوان با متصل کردن خطوط به هم،  میتوانیم حجم های سه بعدی ای 3D drawing داشته باشیم.سپس ابزار های ویرایش را که مهم ترین آنها پاکن Eraser tools هست را معرفی میکنیم و انواع دسته خطوط 2 بعدی مانند مستطیل Rectangle ، انواع دایره و کمان، را تمرین میکنیم. سپس ابزار Push and pull، Offset ، انواع دایره و ساخت پولیگان های نرم smooth edges ، ابزار Follow Me tool ، و ساخت و ویرایش متون را در اسکچاپ تمرین میکنیم.

بخش چهارم : ابزار های اندازه گیری اسکچاپ Measure and Label : پس از هر مدلسازی ای ، نیاز دارم که اندازه بخش یا کل مدل مان را اندازه بگیرم یا مثلا خطوط راهنما برای راحت تر شدن پروسه مدلسازی داشته باشیم. برای اینکار، اسکچاپ، ابزار Tape Measure را در اختیار ما قرار داده و اگر خطوط و لبه های زاویه دار را بخواهید اندازه بگیرید ابزار  Protractor tool را به شما معرفی میکنیم. همچنین سایر ابزار های اندازه گیری اسکچاپ مانند Dimensioning ، و ابزار خط برش section planes را تمرین خواهیم کرد.

بخش پنجم : ابزار های سازماندهی اسکچاپ SketchUp Organized : هیچ صحنه و فایل سنگین اسکچاپ را نمیتوان بدون ابزار های مدیریت آن تصور کرد. در این بخش ، تمام ابزار های لایه بندی layers ، گروه بندی آبجکت ها Group objects ، و پنجره های نمایش اطلاعات صحنه به اسم Outliner – Entity Info را برای شما عملا مثال خواهیم زد.

بخش ششم: کامپونت های اسکچاپ Work with Components : در این بخش مفهموم و نیاز ما برای داشتن کامپونت را برسی و ابزار پنجره مخصوص آن یعنی Component window را کار میکنیم.سپس نحوه ساخت کامپونت و استفاده از لایبراری 3D Warehouse را به شما یاد خواهیم داد. یکی از مهم ترین ویژگی های کامپونت ها، تعاملی بودن آن هست و نحوه کار کردن با آبجکت های هوشمند به اسم Interact tool و آبجکت های پارامتریک را به شما یاد خواهیم داد.

بخش هفتم متریال اسکچاپ SketchUp  Materials : در این بخش، ساخت اعمال و ویرایش متریال در اسکچاپ materials را با هم تمرین خواهیم کرد.

بخش هشتم : متریال سازی در ورژن اسکچاپ مک  Materials on the Mac : دروس مترال سازی که در بخش 7 را در محیط مک، برسی میکنیم.

بخش نهم : ساخت تکسچر در اسکچاپ SketchUp Textures : در این بخش، اعمال تکسچر textures را روی سطوح تخت، منحنی ، و آبجکت هایی که ترکیبی از سطوح گرد و تخت هست را با استفاده از ابزارهایی مانند Project maps را برسی میکنیم . همچنین پلان طبقه همکف یک آپارتمان را از روی یک عکس bitmap images وارد اسکچاپ کرد و مدلسازی درب ها و پنجره و دیوارهای آن را ربرسی میکنیم.

بخش دهم رندرگیری در اسکچاپ Rendering and Animation : این بخش را با معرفی استایل های اسکچاپ styles ، که خیلی از دوستان هم بخاطر همین ویژگی، اسکچاپ را دوست دارند را برسی میکنیم و نحوه ویرایش استایل های پیش فرض را برسی میکنیم. همچنین در بخش آخر ، به صورت خلاصه، مبحث مربوط به رندر گیری، یعنی خروجی گرفتن به صورت 2D and 3D یا فیلم را در اسکچاپ برسی میکنیم…

 

فیلم آموزشی Video Tutorials

پخش آنلاین قسمت اول این آموزش

 

نام کورس : آموزش جامع اسکچاپ : مقدماتی تا پیشرفته به زبان ساده و کاربردی

  • نرم افزارهای استفاده شده : SketchUp
  • زمان : 3 ساعت و 12 دقیقه (58 قسمت)
  • مترجم : جعفر صیدی
  • قیمت : 180,000 تومان

پرداخت آنلاین و دریافت فوری لینک دانلود :

دانلود آموزش

 

 

سفارش آموش به صورت پستی : 

خرید پستی

نمایش بیشتر
telegram

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا