آموزش وارد کردن فایل به یونیتی Unity Importing Assets

آموزش وارد کردن Assets به یونیتی : بازی سازی سه بعدی
وقتی که میخواهید یک یبازی سه بعدی را با نرم افزار یونیتی unity 3d بسازید، قطعا نیاز به آبجکت های آماده و فایل های از پیش تنظیم شده (Assets) نیاز دارید و تنها چیزی که لازم دارید این هست که asset خود را بسازید و در فولدر Assets folder ها قرارش دهید. و وقتی که Unity را از اول باز و بسته کنید ، اتوماتیک فایل های imported شده ، نشان داده خواهد شد.
هنگام وارد کردن یک فایل صوتی(audio file)، می توانید فرمت نهایی آن را انتخاب کرده و آن را مجبور کنیدتا به کانال های stereo یا mono channels تبدیل بشود.. برای دسترسی به تنظیمات Import ها ، کلیپ صوتی (Audio Clip) را در قسمت Project View انتخاب کنید و گزینه وارد کننده صوتی (Audio Importer) را در Inspector پیدا کنید. در اینجا میتوانید فشرده سازی Clip را به فرمت Ogg Vorbis، آن را به حالت Mono یا Stereo بسپارید و گزینه های دیگری مانند تنظیم بسیار مهم Decompress On Load را تنظیم کنید.
در ادامه با دانلود آموزش یونیتی به زبان فارسی ، با من همراه باشید
تقسیم بندی انواع است هایی (Asset Types) را که وارد یونیتی کرد :
- فایل های صدا Sound Files Asset
- فایل های تکسچر ها و تصاویر بیت مپ (Texture Files)
- مدل های سه بعدی و اطلاعات انیمیشن شده . مثلا موشن دیتا کپچرها (Mesh Files & Animations)
فیلم آموزشی Video Tutorial
پخش آنلاین آموزش وارد کردن فایل Assets به یونیتی سه بعدی Unity
نسخه کامل دوره آموزشی یونیتی برای ساخت بازی سازی سه بعدی Unity 3D



