آموزش نورپردازی یونیتی Unity baking lighting

نورپردزای یونیتی بیک لایتینگ unity 3d Baked lighting
یکی از بهترین روش هایی که برای سریع رندر شدن صحنه های بازی سازی انجام میشود، استفاده از تکنیک بیک لایت (unity 3d Baked lighting) است.بیک لایت ها (Baked Lights) ، کامپونت های نوری ای هستند که ویژگی های Mode را داخل خودشان پخت میکنند.
میتوانید از مود های بیک شده (Baked mode) برای نورهای امبینت های موضعی (local ambience) بجای نورپردازی کامل استفاده کنید.برای نور های بیک شده (baked Lights)، نرم افزار Unity تمام مسیر نور را پیش محاسبه می کند، به غیر از بخش مسیر از دوربین به سطح. Unity همچنین محاسبات (direct baked lighting) را از قبل محاسبه میکند، که به این معنی است که اطلاعات مربوط به جهت نور در زمان اجرای Unity در دسترس نیست. در عوض، تعداد کمی از عملیات Texture تمام محاسبات نور را برای شعله های بیک شده (baked Lights) در منطقه صحنه انجام می دهد. بدون این اطلاعات، Unity نمیتواند محاسبات را برای بازتابهای specular و glossy reflections انجام دهد.
اگر به انعکاسهای براق (specular reflections) نیاز دارید، از Reflection Probes استفاده کنید یا از ترکیبی از Realtime lights استفاده کنید. نور های بیک شده (Baked Lights) هرگز GameObjects دینامیکی را در زمان اجرا روشن نمی کند.تنها راه برای PlayObjects پویا برای دریافت نور از چراغ پخت شده است از طریق نور پروب (Light Probes) هست. این نیز تنها تفاوت بین چراغ های پخته (baking) و هر نوع نور کم مخلوط (به جز نور اصلی جهت) است که روشنایی مستقیم در بازی GameObjects پویا را در زمان اجرا محاسبه می کند.
در ادامه با سایر آموزش های صفر تا صد unity سه بعدی ، با من همراه باشید.
فیلم آموزشی Video Tutorial
پخش آنلاین فیلم آموزش نورپردازی یونیتی به زبان فارسی : بیک لایت Unity baking lighting
نسخه کامل دوره آموزشی یونیتی برای ساخت بازی سازی سه بعدی Unity 3D



