آموزش Hierarchies تری دی مکس : ریگ کاراکتر 3ds Max Character Rigging
hierarchy panel 3ds max : یکی از مهم ترین قسمت های کاراکتر سازی سه بعدی، متصل کردن اجزاء و قسمت های بدن و تعریف محدوده حرکت ، محدوده چرخش ، تعریف استخوان بندی اجزاء بدن و توسط Hierarchies ها است که به مجموعه این کارها ریگ کاراکتر (3ds Max: Character Rigging) گفته میشود.برای ریگ کردن کاراتر، باید بتوانیم تمام قسمت ها را قسمت بندی کنیم.
و این سلسله مراتب در پنجره ای از تری دی مکس به نام (های راکی 3ds max Hierarchies )نشان داده میشود.
یکی از کاربردی ترین ابزارها برای ساخت انیمیشن سازی های کامپیوتری (computer animation) قابلیت لینک کردن آبجکت ها به یکدیگر توسط ابزار chain هست. با لینک کردن آبجکت ها به یکدیگر ، میتوانید روابط پدر و فرزندی (parent-child) را بین قسمت های مختلف آبجکت، به وجود بیاورید. و تمام Transforms هایی که به والدین آنها اعمال کرده باشید ، به آبجکت های بچه (child objects) آنها هم منتقل میشود. به زبان تریدی مکس، به این لینک ها hierarchy گفته میشود.
در این آموزش فارسی تری دی مکس و در درس های آینده، میخواهم کمی در مورد این پنجره مهم صحبت کنم تا با مفاهیم پایه ای (Leaf – Link – Pivot) بیشتر آشنا شویم. که برای کاراکتر سازی حتما باید با این مفاهیم را بلد باشید.
فیلم آموزشی Video Tutorial
پخش آنلاین آموزش کار با پانل سلسله مراتب تری دی مکس
نسخه کامل این آموزش فارسی : 10 ساعت و 50 دقیقه (از صفر تا صد تری دی مکس)