آموزش مدلسازی

آموزش فارسی سالیدورک SOLIDWORKS (مقدماتی تا پیشرفته)

آموزش کامل سالیدورک SOLIDWORKS 2017 به زبان فارسی

آموزش کامل سالیدورک SOLIDWORKS به زبان فارسی

سلام. به دوره آموزش تصویری سالیدورک کامل SOLIDWORKS به زبان فارسی خوش آمدید.نرم افزار سالیدورک، یکی از معروف ترین پیشگامان نرم افزار های طراحی قطعات صنعتی است که معمولا برای طراحی و  توسعه قطعات سه بعدی 3D solid modelling software هم کاربرد فراوانی دارد.

در این دوره آموزشی سالیدورک به زبان فارسی، میخواهیم تمام  ابزارها و تکنیک های ساخت قطعات آماده و تولید و مونتاژ آنها خواهیم پرداخت. و همچنین انواع دیتیل های نقشه های اجرایی و آماده برای ساخت برای متریال ها detailed drawings materials را هم ترسیم خواهیم کرد.در گام بعدی، انواع امکانات مدلسازی سه بعدی modelling 3D features سالید را برسی میکنیم. ابزار هایی مانند : اکسترود extruding ، ری ولو اسکچ revolving sketches into 3D parts تا در نهایت، بتوانیم احجام پیچیده تر مانند انواه صفحات خمیده را مدلسازی کنیم.در این دوره، سعی میکنم تمامی ابزارهای پرکاربرد مانند Sweep, Loft و ابزار های مخصوص طراحی صفحات Surface tools را هم به شما آموزش بدهم. و قطعات یا همان پارت ها (Parts) را توسط دسته ای از ابزارهای رایج مانند Chamfers, Ribs, Drafts, Shell ویرایش خواهیم کرد.

در گام بعدی، انواه روش های ساخت سوراخ کردن استاندارد صفحات و قطعات uniform standard hole sizes را توسط ابزار automated Hole Wizard را به شما آموزش میدهم و کلی از تکنیک های مدلسازی پیشرفته (advanced modelling techniques) را با استفاده از ابزارهای Equation و Pattern, Mirror تمرین خواهیم کرد.پس از گذراندن این اصول اولیه، باید قطعات را مونتاژ و اسمبل (assemblies) کنیم و  سازه های قوی ای را از آنها خواهیم ساخت.

در گام بعدی، با توجه به پارت هایی parts که ساخته ایم، نقشه های مربوطه را به صورت اتوماتیک؛ از آنها استخراج خواهیم کرد و آنها را طبق اصول، برای سازنده قطعات assemblies to manufacturer ارسال خواهیم کرد. و تمام جداول مربوط به آیتم ها؛ نقشه ها، و … را برای هر نقشه قرار خواهیم داد. سالیدورک 2017 نسبت به ورژن 2017 تفاوت های زیادی دارد که در این دوره، تمام ویژگی ها و ابزارهای اضافه شده (new tools and features) را برسی خواهیم کرد.

 

فصل اول معرفی سالیدورک Introduction to SOLIDWORKS : در این فصل ، مقدمات اولیه را یاد میگیریم که چطور سالیدورک را برای اولین باز اجرا کنیم و در فضای سه بعدی حرکت کنیم و روش های ذخیره سازی Saving ، نام گذاری و مدیریت فایل ها managing files را یاد خواهیم گرفت.

فصل دوم شروع سریع کار با سالیدورک SOLIDWORKS Quick Start :در این فصل، اولین قطعه سه بعدی مان 3D part را خواهیم ساخت و اولین مونتاژ assembly را انجام میدهیم و اولین نقشه های کد ( CAD drawing) را ترسیم میکنیم. ومراحل پایه ای مدل سازی سه بعدی  3D modeling را هم تمرین خواهیم کرد.

فصل سوم مدسازی سالیدورک پارت Basic Part Modeling : در این فصل، نحوه ساخت اسکچ sketches و روابط هندسی آنها را برسی میکنیم و ویژگی هایی مهمی مانند Extrude – Extruded Cut feature را تمرین میکنیم. سپس ساخت شکل های دورانی (revolved features) و برش های دورانی (revolved cuts) و اعمال متریال و جنس (materials) و رنگ و پس زمینه colors- backgrounds را تمرین خواهیم کرد. در پایان این فصل، روش های پیداکردن خصوصیات جرمی (mass properties) و کار با غالب های سیستمی و واحد ها (System options, units – templates) و … را برسی خواهیم کرد.

فصل چهارم آموزش ابزار های اسکچ سالیدورک Sketch Tools : در این فصل، با ابزار های مخصوص خط و خط محور (Line – Centerline tools) کار خواهیم کرد و روش های کار با ابزار های ضروری مانند ابزار مستطیل (Rectangle tool) ، کمان و دایره (Circles – arcs)، ابزار ساخت شکاف و بیضی (Slots – ellipses) و ابزار های مخصوص طراحی چند ضلعی (Sketching polygons) ، نوشتن متن در سالید ورک ، و تکنیک های بکارگیری معادلات و متغیرهای متصل (equations – linked variables) و سایر ابزار های پیشرفته تر مانند Spline tool – Sketch tools را هم برسی خواهیم کرد.

فصل پنجم، ویرایش اسکچ های سالیدورک Modifying Sketches :در این فصل، روشهایی مانند بریدن و بسط دادن قسمت هایی از طرح Trimming – extending ، ایحاد هندسه های آفست offset geometry ، و کارهایی مانند حرکت ، کپی، چرخاندن (Moving, copying, rotating) روی آبجکت ها را تمرین خواهیم کرد. سپس کارهایی مانند پاک کردن ، و undoing – redoing را تمرین میکنیم. در ادامه این آموزش تصوری ، تکنیک های ساخت الگوهای تکرار شونده patterns a sketch را برسی میکنیم . و با استفاده از خطوط زیرساخت construction lines ، طرح های قدرتمندی را ایجاد میکنیم. سپس ابزار Convert Entities را برسی میکنیم و در پایان این فصل ، گوشه های مدل های سه بعدی را fillets – chamfers میکنیم.

فصل ششم مدل های مرجع  Reference Geometry : در این پخش از آموزش مان ، میپردازیم به کار با انواع صفحات (planes) و محور axis هایی را ایجاد میکنیم و به صورت پروژه محور، یک سیستم مختصاد coordinate system را برای مدل های سه بعدی ، ایجاد میکنیم.

فصل هفتم : اصلاح قطعات سالیدورک  Part Modifications : در این فصل ، یاد میگیریم که چطور میتوان با ابزار fillets و Chamfering edges ، روی لبه های مدل های سه بعدی کار کرد و روی آنها draft اعمال کرد. یاد میگیرم که چطور برای صفحات پوسته Shell command ایجاد کنیم و از دستور Mirror  استفاده کنیم. و تکنیک های ساخت الگوی خطی linear patterns را یاد میگیریم و در ادامه، الگوهای دایره ای circular patterns را ایجاد میکنیم.

فصل هشتم مدلسازی پیشرفته قطعات سالیدورک Advanced Part Modeling : در این فصل، به شما یاد خواهیم داد که چطور با ابزار لافت Loft tool کار کنید و اینکه چطور یک شکل لافت شده را با منحنی های راهنما (guide curves) اصلاح کنید. همچنین انواع روش های برش lofted cuts و ساخت شکل های ساخته شده ( swept shapes) و دستور Wrap command  و تکنیک های استفاده از ابزارهای Boundary boss – base و Intersect tool و کار کردن با پنجره پیکره بندی configurations و Direct editing , Surface tools, Combine , Split و … است.

فصل نهم آموزش ایجاد سوراخ های خودکار سالیدورک Hole Wizard :در این فصل نحوه ساخت سوراخ های هوشمند را در بدنه قطعات و انواع صفحه با ابزار Hole Wizard را تمرین میکنیم و با انواع سوراخ و استاندارد های آن ، آشنا خواهیم شد و تعیین موقعیت سوراخ ها به صورت سه بعدی را انجام خواهیم داد.

فصل دهم آموزش کار با بلوک های سالیدورک Blocks : در این فصل، میپردازیم  به ساخت بلوک و با بلوک ها طراحی میکنیم و کار با sketches و بلوک هایی که قابلیت استفاده مجدد دارند را برسی میکنیم.

فصل یازدهم ساخت منتاژ های سالیدورک Building Assemblies : در این فصل ، اولین اسمبی و موناژ assembly خودمان را انجام میدهیم و روش های چیدمان و کپی کردن و حرکت دادن، و چرخاندن قطعات در مونتاژ ها
Mating parts together assembly را برسی میکنیم. همچنین یاد میگیریم که چطور میتوان قطعات را روی همدیگر داخل مونتاژ ، بر روی یکدیگر منطبق کرد. همچنین کار با زیر موناژها subassemblies را برسی میکنیم و اولین الگوهای خطی  linear patterns  و دایره ای circular patterns خودمان را میسازیم و نحوه بکارگیری جعبه ابزار Toolbox را برسی میکنیم و به شما روش های دانلود قطعات پیش ساخته premade parts را از اینترنت ، یاد خواهیم داد.

فصل دوازدهم ترفند های انطباق های پیشرفته سالیدورک  Advanced Mates : در این فصل، به شما یاد خواهیم داد که چطور با انواع انطباق mate types کار کنید و انواع قطعات با انطبقاق های پیشرفته (advanced mates) را انجام بدهید. همچنین نحوه ساخت قطعات با Path Mate و Mechanical mates و روش های طراز کردن aligning planes آنها را تمرین خواهیم کرد.

فصل سیزدهم : آموزش تکنیک های مدلسازی در منتاژ In-Context Modeling : در این فصل ، روش های متصل کردن sketches و لینک کردن آنها به یکدیگر را به شما یاد خواهیم داد و روش های  Linking به layout sketches و استفاده از Hole Wizard in context و کلی تکنیک و ترفند کاربردی را به صورت تصویری کار خواهیم کرد.

فصل چهاردهم بکارگیری جداول طراحی Using Design Tables : در این فصل یاد میگیریم که چطور با دیزاین تیبل کار کنیم و محاسبات پیچیده complex calculations در سالیدورک را انجام بدهیم. همچنین روش های پیکره بندی قطعه در مونتاژ و ساخت مونتاژ با جداول طراحی (Selecting component configurations in assembly) و … را به صورت تصویری به شما یاد خواهیم داد و از نرم افزار Excel هم برای طراحی مان کمک خواهیم گرفت.

فصل پازدهم : آموزش کار با نقشه های قطعات  Part Drawings : در این فصل ، میپردازیم به کار با قالب های نقشه های دو بعدی drawing templates  و روش های اتخاب و تنظیم نقشه و از همه مهمتر، خصوصیات برگه های شیت sheet properties را برسی میکنیم. همچنین ترفند های انتخاب زاویه مناسب correct projection angle برای اضافه کردن نماهای مدل به نقشه (model views to a drawing) را برسی میکنیم.

فصل شانزدهم اندازه گذازی سالیدورک Dimensioning : هیچ نقشه ای بدون اندازه گذاری معنی ندارد و قابل استفاده هم نیست ! در این فصل ، دو روش اندازه گذاری general dimension notations – ordinate dimensions در سالیدورک را به شما یاد خواهیم داد و روش های اندازه گیری سوراخ هت و شکا های قوس دار و روش های استفاده از ابزارهای مخصوص اندازه گیری خودکار (auto-dimension tools)  را به شما عزیزان ؛ توضیح خواهیم داد.

فصل هفدهم : اضافه کردن توضیحات اضافی به نقشه سالیدورک Adding General Annotations : قطعا در هر پروژه ای لازم است که یک سری توضیحات و اطلاعات تکمیلی را به عنوان annotations به نقشه ها اضافه کنیم. در این بخش به اضافه کردن توضیحات و نما های اضافی به نقشه میپردازیم و مشخصات اختصاصی( custom properties) خودمان را خواهیم ساخت. همچنین روش های متصل کردن Linking drawing notes یادداشت های نقشه به مشخصات اختصاصی custom properties خودمان را هم به شما یاد خواهم داد.

فصل هجدهم : آموزش ساخت نقشه های مونتاژ سالیدورک Assembly Drawings : در فصل پایانی ،به تکنیک های اضافه کردن مونتاژ به نقشه (assemblies to drawings) میپردازیم و یاد میگیریم که چطور جدول قطعات bill of materials را اضافه کنیم ؟! همچنین روش های اضافه کردن شماره برای مشخص کردن قطعات  در نقشه های مونتاژ را به شما آموزش خواهم داد. و البته روش های اضافه کردن مشخصات اختصاصی خودمان و تجدید نظر revision را هم به شما یاد خواهم داد.

 ویدئو آموزشی آموزش تصویری سالیدورک Video Tutorials

پخش آنلاین ویدئو معرفی آموزش تصویری سالیدورک

نام دوره :دوره آموزش تصویری سالیدورک به زبان فارسی + پکیج ویژگی های اضافه شده به ورژن جدید

  •  نرم افزارهای استفاده شده : SOLIDWORKS
  • حجم این دوره آموزشی : 700 MB
  • شرکت سازنده : لیندا Lynda
  • دوبله : جعفر صیدی
  • زمان : 7 ساعت

خرید لینک دانلود و دریافت فوری فایل 

دانلود آموزش

 

سفارش پستی این مجموعه از فروشگاه (تحویل درب منزل)

خرید پستی

نمایش بیشتر
telegram

‫2 دیدگاه ها

  1. برای باز کردن فایل فشرده ، باید از WinRAR استفاده کنید

  2. سلام . فایل زیپ از حالت فشرده خارج نمیشود لطفا راهنمایی کنید که چگونه از حالت فشرده خارجش کنم .

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا