آموزش ساخت متریال

معرفی 9 تا از بهترین نرم افزار های تکسچر سازی (مدلسازی و بازی سازی)

معرفی 9 تا از بهترین نرم افزار های تکسچرسازی (مدلسازی و بازی سازی)

در این صفحه میخواهیم 9 تا از بهترین نرم افزار های تکسچر سازی را به شما معرفی کنیم که در تمام زمینه های (مدلسازی و بازی سازی) میتوانند به شما کمک کنند.

1) – سابتنس دیزاینر Substance Designer

آموزش نرم افزار سابتنس دیزاینر Substance Designerنرم افزار سابتنس دیزاینر Substance Designer Substance Designer اکنون در ویرایش چهارم خود ، یک ابزار بافت مبتنی بر گره (node-based texturing) است که به توسعه دهندگان کمک می کند تا فایل های Substance یا بافت های bitmap را ایجاد کنند. از ویژگی های جدید آخرین نسخه می توان به پخت سریع GPU ، یک مولد نویز جدید و صدها ابزار ویرایش و فیلتر اصلاح شده اشاره کرد.

این ابزار همچنین دارای قابلیت های جدید ارائه و سایه پردازی مبتنی بر فیزیک است ، تکنیکی که با دقت بیشتری نحوه رفتار نور هنگام برخورد با یک شی در دنیای واقعی را نشان می دهد.

دانلود آموزش Substance Designer


2) – سابتنس پینتر Substance Painter

آموزش نرم افزار سابتنس پینتر Substance Painterیکی دیگر از ابزارهای ساخت، نرم افزار سابتنس پینتر Allegorithmic ، Substance Painter جدید 1.0 است. برنامه نقاشی سه بعدی برای سهولت در ایجاد تکسچر برای 3D assets سه بعدی طراحی شده است و از پشتیبانی از سایه های 4K با کیفیت بالا و سفارشی پشتیبانی می کند ، همچنین به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که سن ، پوسیدگی و شکستگی را برای بافت های دو بعدی و 4 بعدی به تکسچر اضافه کنند.

این ابزار همچنین شامل نسخه سفارشی ویرایشگر ذرات Popcorn FX و رابط کاربری جدید است.

دانلود آموزش Substance Painter


3) گرانیت Granite

آموزش نرم افزار گرانیت Graniteاز Granite SDK می توان برای جریان سازی بافت و ساختاری مجازی در بازی های سه بعدی استفاده کرد و می توان آن را با هر موتور سه بعدی مانند افزونه های Unity و Unreal Engine موجود ادغام کرد.

در عناوینی مانند عنوان علمی تخیلی آینده Get The Farm 51 استفاده می شود ، این میان افزار به گونه ای طراحی شده است که استفاده از حافظه ، اندازه ذخیره سازی و زمان بارگیری را به حداقل می رساند ، در حالی که استفاده از داده های بافتی زیاد را نیز امکان پذیر می کند.
این ابزار به عنوان یکی از برترین فناوری ها در بازی ها در Develop 100 Tech List انتخاب شد.


4) نرم افزار کویکسل میکسر Quixel Mixer

دانلود آموزش نرم افزار کویکسل میکسر Quixel Mixerبا کمک نرم افزار کویکسل میکسر Quixel Mixer، میتوانید Megascans یا بافت های سفارشی را به راحتی مخلوط ، اصلاح و لایه بندی کنید تا در کمترین زمان مواد بی نظیر زیبایی ایجاد کنید.

بافت ها را ترکیب کنید تا به سرعت با مواد کاملاً جدیدی روبرو شوید و با یک کلیک رنگ ها و مقادیر بازتاب را مطابقت دهید. سیستم لایه غیرمخرب کارها را ساده و مرتب نگه می دارد و حوادث شاد هرگز آسانتر نبوده اند. بافت بیشتر از همیشه سرگرم کننده است!


5) – نرم افزار فتوشاپ Photoshop

دانلود آموزش نرم افزار فتوشاپ Photoshopنرم افزار فتوشاپ Adobe’s Photoshop مدت هاست که با مجموعه ای گسترده از ویژگی ها ، ابزاری استاندارد برای بسیاری از هنرمندان بوده و آن را به ابزاری انعطاف پذیر برای ویرایش هنر تبدیل کرده است. یکی از کاربردهای فراوان آن ایجاد بافت هایی است که می تواند در بازی ها مانند سبک های لایه ، فیلترها و ابزار برس استفاده شود.

یکی از آخرین ویژگی های فتوشاپ ، Creative Cloud Library است که از طریق آن کاربران پروژه های خود را بر روی cloud ذخیره می کنند و سپس آن را دوباره از روی دسک تاپ یا دستگاه همراه دیگر برمی دارند.

دانلود آموزش Photoshop


6) – نرم افزار زیبراش ZBrush

دانلود آموزش نرم افزار زیبراش ZBrushنرم افزار زیبراش ZBrush یک برنامه مجسمه سازی و نقاشی است که می تواند برای بازی ها مورد استفاده قرار گیرد. در همین حال ، فناوری داخلی PolyPaint به منظور تقلید از نقاشی اشیا real واقعی در فضای دیجیتال طراحی شده است و می توان آن را بدون اختصاص دادن نقشه بافت انجام داد. این بدان معنی است که می توان یک نقشه بافت را در زمان دیگری ایجاد کرد و سپس سطح رنگ شده را به نقشه منتقل کرد.

در مورد رزولیشن تکسچر نیز نیازی به تصمیم گیری قبلی نیست ، زیرا در صورت تغییر مپ ها ، رنگ آمیزی سطح موجود می تواند به یک مپ بزرگتر منتقل شود.

دانلود آموزش ZBrush


7) – نرم افزار ماری Mari

دانلود آموزش نرم افزار ماری Mariابزار رنگ سه بعدی ماری Mari به هنرمندان اجازه می دهد تا مستقیماً روی مدلهای سه بعدی نقاشی کنند و می تواند از بافتهای حداکثر 32K x 32K پیکسل و هزاران بافت برای هر مدل در کانالهای مختلف پشتیبانی کند. این ویژگی ها شامل گردش کار بدون اشعه ماورا بنفش (PTEX) است که به کاربران امکان می دهد اندازه بافت را در هر چهره تنظیم کنند و فیلترهای ماسک دار را برای اصلاح رنگ ، سر و صدا و رنگ ثابت مخلوط پوشانده شده تنظیم کنند.

این ابزار در تعدادی از بازی ها از جمله عنوان LucasArts که اکنون لغو شده اما هنوز هم چشمگیر به نظر می رسد عنوان Star Wars 1313 استفاده شده است.

دانلود آموزش Mari


8)- نرم افزار مادباکس MudBox

دانلود آموزش نرم افزار مادباکس MudBoxنرم افزار مادباکس Autodesk’s Mudbox یک مجموعه ابزار مجسمه سازی سه بعدی و نقاشی بافت است که برای انواع مختلف بازی ها برای ایجاد شخصیت های سه بعدی ، محیط ها ، وسایل و طرح های مفهومی مورد استفاده قرار می گیرد. ویژگی ها شامل ابزارهایی برای متقارن سازی متقارن ، پشتیبانی از Intel HD graphics 4000 و یک ابزار کولیس برای اندازه گیری متناسب است.

برای آزمایش نرم افزار ، نسخه آزمایشی رایگان برای توسعه دهندگان در ویندوز و مک در دسترس است ، در حالی که دانش آموزان می توانند این ابزار را به مدت سه سال رایگان دریافت کنند.

دانلود آموزش MudBox


9) – تری دی کوت 3D Coat

دانلود آموزش نرم افزار تری دی کوت 3D Coatنرم افزار تری دی کوت 3D-Coat مجموعه ای از ابزارها را برای فرآیند مدل سازی ، از جمله مجسمه سازی وکسل ، نقشه برداری UV و شتاب CUDA ارائه می دهد. این برنامه همچنین از پشتیبانی بین پلتفرمی برای ویندوز ، مک و لینوکس ارائه می دهد و به هشت زبان مختلف ارائه می شود.

در همین حال ، پشتیبانی از Ptex به این معنی است که هنرمندان می توانند بدون باز شدن اشعه ماورا UV بنفش ، بافت ایجاد کنند و رویکرد رنگ آمیزی آن در هر پیکسل امکان رنگ آمیزی لایه ای و جابجایی را روی مش های کم پلی و پر پلی بدون تحریف هندسه فراهم می کند.

کانال تلگرام

نویسنده: جعفر صیدی

سه بعدی سازی رو از سال 1384 با 3ds max - Maya شروع کردم. بیش از ده سال است که به صورت تخصصی پست پروداکشن و کامپوزیت رو با فتوشاپ و افترافکت کار میکنم. و به تازگی به بازی سازی هم علاقه مند شده ام. ولی همیشه یک معمارم ....

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا