خانه / آموزش رندر خارجی / آموزش فارسی رندر ویری معماری مدل سازی سه بعدی تری دی مکس
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5٫00 out of 5)
Loading...
بازدید: 5 - "آموزش فارسی رندر ویری معماری مدل سازی سه بعدی تری دی مکس" توسط تاریخ انتشار: 23/07/2014

  نمونه تنظیمات رندر خارجی  تری دی مکس 3dmax-Vray در این آموزش میخوایم تنظیمات متریال کادر رندر و نورپردازی یک صحنه خارجی Vray  را برسی کنیم: مدلسازی و تکسچر گذاری این ساختمان را در 3dsmax و Photoshop انجام دادم و با متور ویری، رندر گرفتم. 1- مدلسازی: مدلسازی این پروژه خیلی ساده است  و با Editable poly آن را …

آموزش فارسی رندر ویری معماری مدل سازی سه بعدی تری دی مکس

 

نمونه تنظیمات رندر خارجی  تری دی مکس 3dmax-Vray

در این آموزش میخوایم تنظیمات متریال کادر رندر و نورپردازی یک صحنه خارجی Vray  را برسی کنیم:

Exterior-HDRI-Final

مدلسازی و تکسچر گذاری این ساختمان را در 3dsmax و Photoshop انجام دادم و با متور ویری، رندر گرفتم.

1- مدلسازی:

مدلسازی این پروژه خیلی ساده است  و با Editable poly آن را ساخته ام.و برای درخت ها هم از آبجکت های درخت سبک 3dsmax استفاده کردم

01-Vray-Exterior-ligthting-rendering

– داخل مدل را هم مبلمان سبک و ساده  قرار دادم.فقط برای اینکه از این فاصله داخل ساختمان معلوم بود و نمیخواستم  خالی دیده شود.

– اینکار باعث جان دادن به کار میشود.هیچ وقت فضایی را خالی نگذارید!

داخل ساختمان از نمای نزدیک:

02-Vray-Exterior-ligthting-rendering

چمن ها را با vray displacement کار کردم.و تعداد segments فضای سبز را از آنجایی که شد باید بردم.چون وقتی تعداد segments ها بیشتر باشد و صفحات کوچک تر شوند، مپ (map) بهتر روی آن اعمال میشود.

همان طور که در عکس زیر مشاهده میکنید،تعداد segments را در قسمت هایی را که میخواهم vray displacement اعمال کنم، زیاد کردم.حدود 50 سانت در 50 سانتی متر کافی است.

04-Vray-Exterior-ligthting-rendering

 

برای متریال چمن (grass) در قسمت vray displacement از این مپ استفاده کردم:

نکته: لکه های  سیاهی که در عکس می بینید را برای ایجاد تنوع و گوناگونی ارتفاع چمن ها ایجاد کردم.

05-Vray-Exterior-ligthting-rendering

 

متریال قرمز یک fallof در قسمت diffuse دارد و یک متریال ترکیبی(mix map) در قسمت bump.

06-Vray-Exterior-ligthting-rendering

این هم سایر تنظیمات متریال ها:

07-Vray-Exterior-ligthting-rendering

08-Vray-Exterior-ligthting-rendering

09-Vray-Exterior-ligthting-rendering

نورپردازی و محیط Lighting and Environment

از نور Vray HDRI Dome Light برای نورپردازی اولیه و از نورهای Photometric IES برای نورهای ثانویه استفاده کردم.چون آن نورها تنظیماتی به عنوان درجه حرارت (template) دارند.که به راحتی میتوان طبق آن، قدرت نور را تنظیم کرد.یا دقیقا نوع نور دلخواه در آنها نوشته شده که فقط کافی است انتخاب کنیم چه نوع نوری میخواهیم.مثلا نور برای چراغ های پارک (street/stadium lamps)

10-Vray-Exterior-ligthting-rendering

11-Vray-Exterior-ligthting-rendering

تنظیمات کادر رندر:

تنظیمات کادر رندر Vray آن کاملا پایه ای و معمولی است irradiance map, light cache:

12-Vray-Exterior-ligthting-rendering

برای دیدن عکس در اندازه بزرگ اینجا کلیک کنید

پست پروداکشن post-production تمام این گزینه ها را در فتوشاپ اعمال کردم : Brightness and Contrast, Color correction, sharpen, vignetting, chromatic aberration, hue and saturation, vibrance, sharpen, Glow and Levels

 

although we do need to keep in mind that the 36 millimeter film gate setting on the physical camera means that it is set up by default to behave as per a 35 millimeter film or full-frame sensor digital camera. Settings that will impact the behavior of focal length values that we set. An alternative, of course, to using focal length, would be to switch over and frame our shots using the field of view parameter instead. Focus is another extremely important aspect of any shot or render that we make. If we turn in shots that have the wrong parts of the frame, either in or out of focus, then we could find ourselves having to redo work that we once considered completed. Thankfully, the V-Ray 3.2 Farsi Tutorials camera gives us a couple of options for specifying focal distance, and we will be taking a look at those in our depth of field video. A very important set of controls for anyone doing large-scale visualization renders, such as (unintelligible) for instance, are the tilt shift parameters that have been designed to mimic the effect of expensive tilt-shift lenses often times used by professional architectural photographers. The basic idea is identical to the camera correction modifier available in 3ds Max 2015 itself, in that sloping perspective verticals, often found in shots looking up at tall buildings, are straightened out and made to look much more pleasing and presentable to the eye. The brilliant thing here if I just switch to our upward looking camera using the C key, is the ease with which this can be done. All we really need to do in many situations is click the Guess Vertical Tilt button, and we’re pretty much done.

منبع : _ http://www.3dmaxfarsi.ir/?p=2002 _

یک دیدگاه

  1. باسلام می خواستم بدانم ایا مکانی ویا اموزشگاهی وجود ،دارد که اموزش کامل ساخت انیمییشن رابدهد.در صورت مجود بودن چنین اموزشگاه ویا کلاسی لطفا مرا راهنمایی کنید متشکرم .دوست دار شما کارکوش

دیدگاهتان را ثبت کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فلید ها الزامی است *

*