آموزش فارسی ویری V-Ray 3.0 برای تری دی مکس: کامل، از صفر تا صد
آموزش فارسی پلاگین ویری VRay 3.0 3ds Max
بخش اول از آموزش مربوط به مکان یابی و آشنایی با ابزارها و ویژگی های جدید هسته پلاگین V-Ray 3.30.05 در محیط تری دی مکس و همچنین مفاهیم خیلی مهم ویری و همچنین واژه شناسی و معنی هر کدام از آبشن ها.
- آشنایی با مفهوم گاما (تنظیم روشنایی تصویر یا رندر ) Gamma handling
- آشنایی با کارکرد ابزار بهبود cpu برای رندر گیری Intel Embree
- خلاصه ای از آموزش کار با فایل های HDRIs
- نوار ابزار جدید ویری 3 V-Ray toolbar
- آشنایی با تفاوت هایی که در رابط کاربری ویری 3 انجام شده UI elements
- کادر جدید فریم بافر ویری 3 frame buffer و کنترل کننده های جدید رنگ advanced color controls
- آشنایی با انواع فرمت های خروجی ویری V-Ray Render Output و کاربرد آنها
- مبحث فوق العاده مهم ایمیج سمپلینگ (یا نمونه گیری) Image sampling
- درک مفهوم ساددیواید یا سابدیو subdivs
- آموزش کالور مپینگ (مود های مختلف رنگ در رندر ) color mapping
- آشنایی با ابزار جدید ویری 3 – اتصال نور به آبجکت (مثل متریال ویری لایت) color mapping modes
در بخش 2 و 3 : انواع نورهایی که در پلاگین ویری وجود دارد را برسی میکنیم و همچنین نورهای خود تری دی مکس مانند : آسمان و خورشید (vray sun and sky) و نور روشنایی روز (daylight system 3ds max) و همچنین سیستم قدرتمند گلوبال آیلیومنشن gi ویری را کامل شرح خواهیم داد:
بخش 2 : نورها
- آشنایی با نورهای پایه ای و پیش فرض تریدی مکس
- آموزش کار با نور ویری V-Ray light ()
- آموزش قرار دادن نور کروی ویری (spherical fill light) در صحنه و برسی تفاوت آن با نور صفحه ای
- نورپردازی با روش های قدیمی V-Ray Sun and Sky system
- کنترل کلی روشنایی رند (در کادر اینوایرومنت 8 ) global exposure
- استفاده از منبع نوری اینویرومنت (در کادر رندر ویری) Environment skylight
- بهترین روش نورپردازی با ویری V-Ray dome light
- ساخت نور صفحه ای mesh light
بخش 3 : متور های محاسبه کننده و سمپل گیری (بازتاب اول و دوم)
- آموزش کامل مبحث فوق العاده مهم گلوبال ایلیومنشن Global Illumination
چرا ویری محاسبات بارتاب را در 2 مرحله و با 2 متور رندر primary – secondary bounces انجام میدهد ؟
آموزش کامل irradiance mapping (ایریدینس مپ) با چندیدن مثال در رندر داخلی
آموزش کار با لایت کش light cache
آموزش کار با بروت فورس brute force GI
در بخش 4، انواع متریال ها و شیدرهایی که اختصاصی خود پلاگین ویری است را معرفی میکنیم و برای نمونه، متریال های انعکاسی و پارچه، شیشه و … را میسازیم.و همچنین آبشن های جدید ویری V-Ray 3.0 را در قسمت متریال ها، مانند شیدرهای پوست ساده شده (Vray Simplified Skin shader) و همچنین ابزارهای cross application vr matte tools و … را آموزش میدهیم:
در بخش 5 : به معرفی گزینه هایی که مربوط به کنترل کیفیت رندر هستند و آبشن های مهم مانند Vray image sampler options میپردازیم:
در بخش 6 و 7 : ابزارهای فوق العاده قدرتمند ایجاد افکت رندر مانند عمق صحنه Depth of field, موشن بلور Motion blur , ویری کاستیک Vray caustic و … را آموزش میدهیم:
نکاتی را که در این آموزش پوشش می دهیم :
- خلاصه آموزش
- ورژن نرم افزارهای استفاده در این آموزش
- قبل از شروع این آموزش، باید حداقل چه چیزهایی را بدانید
- نحوه استفاده از فایل های پروژه
- کاربرد آبشن 3ds Max project structure در تری دی مکس
- آموزش تنظیم کردن گاما Gamma برای فایل و خود برنامه تری دی مکس
- کارایی گزینه Intel Embree برای بالا بردن cpu های اینتل
- استفاده از فایل های HDRI برای نورپردازی و بالا بردن کیفیت رندرها
- معرفی سازگاریهای جدید ویری V-Ray workflow options با سایر متور رندرها مانند منتال ری و …
- معرفی تولبار یا همان جعبه ابزار جدید پلاگین ویری V-Ray toolbar
- تغییراتی که در کادر رندر ویری V-Ray 3.0 UI elements به وجود آمده و معرفی آنها
- کار با فریم بافر frame buffer جدید ویری و کنترل کننده های رنگ پیشرفته color controls
- آشنایی با گزینهای جدید خروجی گرفتن کادر رندر ویری F10 V-Ray Render Output
- آشنایی با مفهوم Image sampling
- آموزش تنظیم کردن سابدیواید Understanding subdivs
- خلاصه ای از گزینهای color mapping در کادر رندر
- آموزش بکارگیری توانایی های color mapping modes
- نحوه وارد کردن انواع نورهای ویری در تری دی مکس 3ds Max light types
- آموزش کار با نورهای ویری V-Ray light
- اضافه کردن نور دایره ای ویری spherical fill به صحنه و تاثیر آن روی رندر
- آموزش کار با سیستم نورپردازی آسمان و خورشید V-Ray Sun , Sky system
- کنترل روشنایی کلی global exposure
- آشنایی با نور آسمان و اینوایرومنت Environment skylight
- آموزش استفاده از نور گنبدی ویری V-Ray dome light
- ساخت نور صفحه ای مش mesh light
- آموزش و شرح کامل مبحت گلوبال آیلیومنشن یا روشنایی عمومی Global Illumination
- درک مفهوم بازتاب اولیه و ثانویه primary , secondary bounces
- ایریدینس مپ irradiance mapping چطور کار می کند؟
- آموزش استفاده از irradiance mapping – قسمت اول
- آموزش استفاده از irradiance mapping – قسمت دوم
- لایت کش light cache چطور کار میکند؟
- نحوه استفاده از لایت کش light cache
- آموزش بروت فورس چی آی brute force GI
- آموزش استفاده از متریال های مخصوص وی ری V-Ray specific materials
- خلاصه و مروری بر V-Ray specific materials
- نحوه ساختن رنگ دیفیوز diffuse color
- ساخت gi تمیز برای رندر clear gl_material
- آموزش ساخت متریال برای شیشه رنگی و مات
- ساخت متریال های انعکاسی مانند فلزات و … reflective materials
- آموزش ساخت متریال هایی که انعکاس مات دارند و بدون جلا هستند Blurring, reflections
- ساخت انعکاس های شفاف translucency effect
- آموزش مهمترین و پرکاربردترین متریال ویری : VRmats
- آموزش کار با شیدرهای جدید ویری ray-traced SSS shader
- ساخت شیدر و متریال پوست skin shader
- ساخت شیدر و متریال مو V-Ray hair shader
- آموزش کار با متور رندر فیکس fixed-rate engine
- آموزش کار با متور ادپتیو یا سازش پذیر ویری adaptive engine
- آموزش کار با متور ادپتیو سابدیواید یا سازش پذیر ویری adaptive subdivision engine
- آموزش کار با روی نمونه گیری سمپل ها Progressive sampler
- حل مشکل سمپل (نمونه گیری) در رندر با متریال های کاملا سفید super bright sampling
- آشنایی با قسمت یونیورسال ویری universal settings
- بهترین تنظیمات برای دوربین مخصوص ویری Physical Camera setup
- کنترل و تنظیم کردن دوربین فیزیکال کمرا Physical Camera controls
- عمق صحنه (وسعت دید) Depth of field
- آموزش ساخت افکت موشن بلور Motion Blur effect
- تنظیمات برای افکت کاستیک ویری Caustic effect setup
- آموزش شبیه سازی برای افکت کاستیک ویری Generating the caustic effect.
- آموزش ساخت ویری فور VRayFur برای شبیه سازی چمن، مو ، موکت و …
- بزرگ نمایی و برجسته کردن رندر سه بعدی Stereoscopic 3D rendering
- آموزش کار با آبجکت های ویری
- آموزش کار با ویری پروکسی Proxies
- آموزش کار با The VRayClipper ویری
- آموزش perspective viewport در مبحث Depth of field
- آموزش رندر ماسک ویری Render Mask
- گام بعدی در آموزش
- دانلود فایل های پروژه و تمرینی Exercise Files
پخش آنلاین معرفی آموزش
- نام محصول: آموزش V-Ray 3.0 با دوبله فارسی + فایل های پروژه
- زمان: 4 ساعت و 30 دقیقه
- شرکت سازنده : لیندا
- مترجم : جعفر صیدی
عضویت vip ، برای دسترسی به تمام فایل های دانلودی است.
آموزش های ویدئویی فارسی رو باید جداگانه بخرید.
الان عضویت vip به چه درد میخوره وقتی همه ی آموزشای مبانی پولیه؟
الکی vip شدیم؟
سلام و خسته نباشید آقای صیدی
من این آموزش رو گرفتم
واقعا عالی بود دست شما درد نکنه
خیلییی ممنون
قیمت محصول ثابت هست. منتهی اگر بخواهید براتون روی DVD ارسال بشه ، هزینه پست هم بهش اضافه میشه.
توصیه میکنم مثل بقیه کاربرها؛ (لینک دانلود) این آموزش رو بخرید. چون سبک هست
من الان میخواستم فایل دانلودی رو بخرم ولی دیدم قیمتش با ارسال محصول یکی هست و به نظر من کاملا غیرمنظقیه
سلام. فرقی نداره. تمام ورژن های 3 ویری ، یکی هستند
فقط از نظر معماری داخلی، فرق دارند
با سلام. ببخشید من وی ری 3.60 رو دارم می تونم با این امزش شما کار کنم. لطفا جواب بدید چون می خوام بخرم اموزش رو . سپاس
سلام
میخواستم بپرسم این پکیج برای کدوم ورژن vray هستش چونکه vray من 2017 هستش
سلام. لطفا ایمیل بزنید و مشخصات خرید قبلی تون رو بدید
سلام , من قبلا این محصول رو خریدلری کردم اما الان فایل رو از دست دادم , میشه راهنماییم کنید چطور میتونم دولاره به لینک خریدم دست پیدا کنم؟ ممنون میشم
ویدئو پیش نمایش اش هست. شما چطور ندیدی !!!
سلام
بله هست.تماس بگیرید
سلام
میخواستم ببینم فایل اموزشی به صورت مقاله در مورد تکسچر mix یا faloff دارین؟
سلام
این آموزشريال به صورت کاملا جامع هستش
سلام
می خواستم بدونم صفرتاصد که هست آیا صفرتا صد سختمان رو آموزش می دین یا نه ویا واسه من که مبتدی هستم ومی خوام تازه شروع کنم و رشته ام معماری هست آیا این آموزش واسه طراحی نما وداخلی مناسب هست یا نه ممنون می شم راهنماییم کنید.من دنبال آموزش جامع هستم مرسی.
فایل های مکس پروژه در فولدر scenes هست و سایر مپ ها و تکسچر ها مثل exr در فولدر sceneassets > images . اگر با کار کردن با فایل های پروژه مشکل داشتید ، لطفا تماس بگیرید.
با احترام. صیدی
سلام
من این آموزش رو از شما خریداری کردم
ولی در بخش Exercise Files فایل ها اکثرا خالی هستند مثل بخش متریال و غیره
و وقتی هم که در حین آموزش می خوام فایل های تمرینی رو باز کنم چون اکثر متریال ها و سایر عناصر مورد نیاز را ندارم فایل ناقص باز میشه
لطفا توضیح بدین که برای سالم باز شدن فایل های تمرینی در max به چه متریال ها یا پلاگین هایی نیاز دارم
آقای برایان بردلی Brian Bradley
سلام می شه اسم مدرس رو بگید ؟؟؟؟؟؟
رضا جان، فایل های آموزش و فایل های پروژه رو توی 2 تا لینک جداگانه برای شما ارسال کردیم
شما احتمالا لینک دوم رو ندیدی !!!
با سلام احتراما بفرمایید من چطور میتونم به فایل های تمرینی دسترسی داشته باشم
شماره تراکنش خریدم 13011703502 میباشد فایل های آموزشی را
دانلود کردم اما فایل های تمرینی داخلش نبود
با تشکر
سلام
بابت سایت خوبتون تشکر میکنم
فقط اگه لطف بفرماییدخرید بصورت آنلاین هم بزارید و اینکه بعد خرید لینک دانلود فعال بشه عالیه
ممنونم
حتما تا یک 2 روز دیگه …
سلام
لطفا خرید بصورت آنلاین هم بزارید که بتونیم دانلود کنیم.
سلام
اگه نمونه ویدیو با دوبله رو میذاشتین بهتر بود
با سلام…من قصد خرید این اموزش رو دارم ولی کاش نمونه دوبله رو میزاشتین چون زبان اصلی این اموزش رو دارم
عالی، تشکر.