خانه / دانلود آموزش مدل سازی سه بعدی : تری دی مکس 3ds max مایا Maya اتوکد Auto cad زیبراش ZBrush / آموزش تکنیک های بهینه سازی صحنه یونیتی : برخورد کنندها Unity colliders
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5٫00 out of 5)
Loading...
بازدید: 5 - "آموزش تکنیک های بهینه سازی صحنه یونیتی : برخورد کنندها Unity colliders" توسط تاریخ انتشار: 21/03/2017

آموزش تکنیک های بهینه سازی صحنه یونیتی : برخورد کننده Unity colliders در ادامه آموش های رایگان فارسی بازی سازی با یونیتی، میخواهیم در مورد روش های سریع روان کردن فایل یونیتی  صحبت کنیم که یکی از مهم ترین روش ها ؛ جلوگیری از سنگین شدن صحنه ، با استفاده درست، بهینه سازی و ادغام کردن برخودکنندها …

آموزش تکنیک های بهینه سازی صحنه یونیتی : برخورد کنندها Unity colliders

آموزش تکنیک های بهینه سازی صحنه یونیتی : برخورد کننده Unity colliders

آموزش تکنیک های بهینه سازی صحنه یونیتی : برخورد کننده Unity colliders

در ادامه آموش های رایگان فارسی بازی سازی با یونیتی، میخواهیم در مورد روش های سریع روان کردن فایل یونیتی  صحبت کنیم که یکی از مهم ترین روش ها ؛ جلوگیری از سنگین شدن صحنه ، با استفاده درست، بهینه سازی و ادغام کردن برخودکنندها colliders است!.

وارد کردن Asset ها ، اولین گام در آماده سازی آبجکت ها برای قرار دادن در صحنه های بازی هست. اما قبل از اینکه آبجکت ها را به صحنه وارد کنیم و آنها را در محیط بازی بچینیم، باید در مورد برخودکننده های colliders همراه آن هم فکر کنیم و در نهایت آبجکت های از پیش ساخت شده را که ممکن است بار ها و بار ها از آنها استفاده کنیم را بسازیم.

هدف ما در این قسمت بهینه سازی در حد ممکن هست و اینکار توسط برنامه ریزی دقیق روی Asset  انجام میشود و در این پروسه، طراحی ماژول ها، کمک خیلی بزرگی را به ما میکند. و همیش میتوانیم چیزهایی را که یک بار تعریف و استفاده مجدد کرد را آماده کنیم و تعداد دفعات طراحی مان را کاهش بدهیم به نحوی که یک بار طراحی آن را انجام و اون آبجکت خاص را در چندین جای مختلف بازی در صحنه های خودمان ببینیم.

در این پروژه  به صورت عملی چندین مثال برای بهینه سازی صحنه با colliders را برای شما انجام خواهد داد. مثلا چندین گذرگاه سنگی و چندین آبجکت درب و پنجره ، انواع لوله های تاسیساتی و مکانیکی که میتوانیم آنها را به هم متصل کنیم و …

Unity colliders بهینه سازی صحنه یونیتی

مهم ترین برخورد کنندهای یونیتی Unity colliders

آموزش بهینه سازی بازی در حین بازی سازی یونیتی

بهینه سازی صحنه یونیتی با colliders به این صورت انجام میشود که فقط یک بار آنها را تعریف میکنیم و میتوانیم آنها را کنار همدیگر قرار بدهیم و محیط های بازی خودمان را بسازیم.

اگر از منوی Component  گزینه Physics را انتخاب کنید، لیستی از انواع مختلف کولایدور ها یا همان برخورد کننده ها را داریم  مانند :mesh colliders , Terrain colliders , Box colliders و …. نکته مهم اینجاست که وارد کردن این  کولایدور ها به صحنه، خیلی پرهزینه است و متورهای بازی را خیلی بیشتر از بقیه عناصر به خودشان مشغول میکنند . و میتوانند بازی ما را کند کنند. و کاری که ما میخواهیم در این آموزش انجام بدهیم، این هست که این colliders را روی آبجکت ها قرار بدهیم و سپس تا حد ممکن آنها را بهینه سازی کنیم.

 

ویدئو آموزشی Unity  Video Tutorials : Generating colliders on geometry

پخش آنلاین آموزش بهینه سازی صحنه یونیتی

 

نام دوره : آموزش جامع بهینه سازی بازی در حین بازی سازی یونیتی

زمان : 10 دقیقه

قیمت : رایگان

این ویدئو، بخش کوچکی از آموزش صفر تا صد یونیتی سه بعدی است! نسخه کامل آن را از لینک زیر دانلود کنید !!!!

9 ساعت آموزش فارسی بازی سازی یونیتی سه بعدی : مقدماتی تا پیشرفته

http://www.3dmaxfarsi.ir/?p=21638 :لینک کوتاه

دیدگاهتان را ثبت کنید