آموزش ریگ کاراکتر انسان Rigging Human IK Mocap Maya Motion Builder
آموزش ریگ کاراکتر انسان با استفاده کنترل کننده HumanIK controls
در این دوره آموزشی ریگ سازی کاراکتر، میخواهیم با استفاده از دو ابر نرم افزار قدرمتمند مایا Maya و موشن بیلدر MotionBuilder ، پروژه ریگ کردن یک کاراکتر انسان را با استفاده از ابزار و کنترل کننده ای HumanIK controls انجام دهیم.
امروزه،با استفاده از Autodesk’s HumanIK controls، ریگینگ کاراکتر Rigging characters با استفاده از اطلاعات موشن کپچر شده motion capture بسیار راحت تر انجام میشود!
در این دوره آموزشی یاد میگیریم که چطور یک کاراکتر را برپا set up a character کنیم و برای آن یک رینج موشن range of motion را تعریف کنیم و با استفاده از weight mapping دفورم شدن پولیگان های polygon deformations آن را کنترل کنیم.
به یاد داشته باشید که ساخت و کلا برپاسازی یک کاراکتر Setting up characters ، یک امر واقعا پیچیده و ذهنی و شخصی است و اغلب برای هر پروژه ، یک نتیجه خاص برای آن بدست میاید و هر شخصی به روش خودش آن را انجام میدهد.
ریگ کردن کاراکتر Character rigging مایا موشن بیلدر
یکی از آخرین مراحلی است که در انیمیشن سازی یاد میگیرید و حتی برای مختصصان مایا expert Maya هم کارپیچیده ای است ! نتایج موفقیت آمیز این پروژه character rigging results به عمل و تعهد شما بر میگردد.
پس از انجام ریگ کردن های اولیه initial rigging ، اطلاعات موشن کپچر motion capture data را اعمال میکنیم و شروع میکنیم به تست و پالایش ریگ های کاراکتر و عملیات weight mapping را انجام خواهیم داد.
برای این دوره آموزشی ،حداقل باید نرم افزارهای ورژن Maya 2016, Motion Builder 2016 را روی سیستم نصب داشته باشید و پس از گذراندن این دوره آموزشی، درک کاملی از عملیات rigging با استفاده از Autodesk HumanIK controls دارید و قادر هستید تا اطلاعات موشن کپچر شده motion capture data خودتان را به راحتی روی هر کاراکتری اعمال کنید.
ویدئو آموزش : Video Tutorials
پخش آنلاین آموزش: قسمت اول
دانلود آموزش ریگ کاراکتر انسان Rigging Human IK Mocap Maya Motion Builder
دانلود آموزش + فایل های پروژه 496 مگابایت
www.3dmaxfarsi.ir :پسورد فایل فشرده
https://www.3dmaxfarsi.ir/?p=21563 :لینک کوتاه