آموزش نورپردازی خارجی در تری دی مکس + اسکچاپآموزش کامل نورپردازی داخلی در تری دی مکس
موضوعات داغ

آموزش ویری برای 3ds Max

آموزش ویری برای تری دی مکس
دانلود رایگان آموزش ویری برای تری دی مکس در معماری (از مقدماتی تا پیش رفته)

سلام دوستان ، من جعفر صیدی هستم. بیش از 15 سال هست که با مکس و ویری کار میکنم. در این صفحه میخواهم تمام نکاتی رو در که مورد پلاگین ویری، نیاز هست بدونید تا رندرهای حرفه ای بگیرید رو با شما به اشتراک بگذارم.

همان طور که میدونید، فقط طراحی خوب کافی نیست و حتما باید بلد باشید طراحی تون رو با رندر های با کیفیت بسیار بالا ارائه کنید. مدل سه بعدی شما، معمولا در اتوکد و یا در خود تری دی مکس، سه بعدی میشه. توی این مرحله باید پرزانته رو یاد بگیرید تا بتونید ایده سه بعدی تون رو بفروشید.

دوستان، یادگیری ویری چیزی نیست که به صورت آزمون و خطا انجام بشه یا با دیدن چهار تا کلیپ رایگان توی آپارات، نمیتونید ویری کار بشوید! شما باید به صورت اصولی آموزش ببینید و وقت با ارزش تون رو به جای ور رفتن و بی خودی با پنل ویری و تست رندر گرفتن بی خودی، روی آموزش ویری، صرف کنید تا در حداقل زمان به گرفتن پروژه و پول در آوردن برسید.

ویری V-Ray چیست؟

ویری V-Ray ، یک نرم افزار/ پلاگین هست و بعد نصب، ابزارها و امکانات اش به برنامه تری دی مکس تون اضافه میشه و به جای اینکه با (متریال و نور و دوربین و …) خود تری دی مکس کار کنید، از ابزار های پیشرفته V-Ray میتونید استفاده کنید که نتیجه اش میشه کیفیت خیلی بالای رندرهاتون، اون هم توی زمان کمتر! جالبه نه ؟!

آموزش V-Ray رو از کجا شروع کنم؟

شروع یادگیری ویری برای تری دی مکس، از دانلود پلاگین ویری شروع میشه. آخرین ورژن با کرک شده اش رو در پنل پایین میتونید دانلود کنید. در این صفحه در طی یک ساعت تمام قسمت های مهم و پایه ای ویری مانند : دوربین و پنل رندر را به صورت رایگان برای شما قرار داده ام که میتوانید دانلود کنید. اگر دوست داشتید، میتوانید دوره کامل آمورش ویری 6 من را از پایین این صفحه خرید کنید.

آموزش ویری در معماری

به صورت کلی، کاربرد رندرینگ ویری در معماری به 2 قسمت : رندر های داخلی و رندر های خارجی تقسیم میشوند.

رندرینگ داخلی با V-Ray : انواع قسمت های مختلف داخلی مسکونی مانند: رندر کابینت آشپزخانه، رندر های لابی، نشیمن و پذیرایی گرفته تا رندر پروژهای داخلی های تجاری، آموزشی، درمانی و ….

رندرینگ خارجی با V-Ray: رندر نمای ساختمان، رندر لنداسکیپ و رندرینگ بیرونی پروژه های مسکونی، تجاری و …

آموزش تری دی مکس در معماری

 

فصل اول: معرفی 

ویدئو معرفی

09:49

کار با فایل های پروژه

01:25

آشنایی با رابط کاربری و محیط پلاگین ویری

08:14

گردش کار کلی

06:42

ما دوره را با معرفی پلاگین V-Ray برای 3ds Max شروع می کنیم ، جایی که ابزارها و عملکردهای مختلف V-Ray را پیدا می کنید ، و جریان کلی کار را دنبال می کنید تا کار خود را با V-Ray به پایان برسانید. از آنجا که ما در طول دوره با حالت مدیریت رنگ ACES کار می کنیم ، نحوه تنظیم ACES در V-Ray برای 3ds Max را در اینجا بررسی می کنیم ، قبل از اینکه به طور مفصل در بخش رندرینگ دوره به آن بپردازیم.
فصل دوم: نورپردازی ویری
آموزش کار با نورهای Arealight Plane Dsic Sphere 20:34
آموزش نورهای حجمی Mesh_Light 05:42
آموزش نورهای نقطه ای Ies_Light 08:00
آموزش نورهای گنبدی Dome_Light 13:48
آموزش نورهای آسمان و خورشید Sun_And_Sky 16:17
پروژه کاربا نور های داخلی ویری 13:10
آموزش ابزار لایت میکس Lightmix 09:02
آموزش افکت مه های محیطی Environment_Fog 10:09
آموزش افکت پرسپکتیو محیطی Aerial_Perspective 04:25
آموزش ابزار لایت لیستر Light_Lister 03:03
آموزش تنظیمات کادر اینوایرومنت Environment_Settings 04:42

بخش بعدی این دوره در مورد نورپردازی است ، شما با اصول نورپردازی و تکنیک های مختلف نورپردازی آشنا می شوید در حالی که با ابزارهای وسیع و منحصر به فرد نورپردازی V-Ray آشنا می شوید. کار کردن با تمام این نورها را به شما آموزش خواهیم داد: نور های حجمی و سه بعدی و آی ای اس (Mesh and IES lights) ، نورهای موضعی (Area Lights)، نور های گنبدی و نورهای اچ دی آر (Dome Light + image-based lighting) و بسازی موارد کاربردی دیگر.

همچنین کار کردن با نورهای آسمان و خورشید مخصوص ویری (V-Ray Sun and Sky) را به شما آموزش خواهیم داد و شما تکنیک های نورپردازی داخلی و خارجی را در V-Ray برای 3ds Max یاد می گیرید. روش کار کردن با ابزار نورپردازی تعاملی Light Mix را به شما آموزش خواهیم داد که برای تنظیم رنگ و شدت نورهای شما در حالت Realtime در حین یا بعد از تمام رندرگیری انجام میشود. روش های کار کردن با افکت های حجمی رندر ویری volumetric effects را به شما آموزش میدهیم مانند: مه محیطی (Environment Fog)، و افکت اصلاح پرسپکتیو در رندر (Aerial Perspective).

فصل سوم: گلوبال آیلومنشن Global Illumination 
آموزش مفهوم “جی آی” Global Illumination : GI13:19
آموزش متور بازتاب “بروت فورس” Brute Force16:51
آموزش متور “لایت کش” LightCache10:24
آموزش متور “آیردینس مپ” IrradianceMap15:11
آموزش متور “آبجکت انیمیشن” Object Animation15:43

در بخش 3 ، ما در مورد گلوبال آیلومنشن یا نورپردازی غیر مستقیم (Global illumination or indirect lighting) صحبت می کنیم ، ابتدا نحوه عملکرد پرتوهای نور در دنیای واقعی و نحوه شبیه سازی V-Ray با استفاده از جی آی (GI) را یاد می گیریم ، سپس در مورد موتورهای مختلف محاسبات پرتوهای GI در V-Ray ، مانند بروت فورس (Brute force) و لایت کش (light cache) یاد می گیریم.

ما یاد می گیریم که چگونه از این موتورهای محاسبه کننده جی آی، در سناریوهای مختلف نورپردازی استفاده کنیم تا واقعی ترین نورپردازی ممکن را ایجاد کنیم ، مزایا و معایب هر یک و مکان استفاده از آنها را به شما آموزش خواهیم داد. و در نهایت نحوه انظیم کردن GI در رندرینگ را به شما آموزش خواهم داد تا در رندرهای بدون نویز و برش تصویر را ایجاد کنید. هم در انیمیشن و هم در رندرهای ثابت و تکی.

فصل چهارم : متریال های پیشرفته ویری 
آموزش کار با پنجره Vray Asset Browser05:27
آموزش دیفیوز متریال VrayMtl Diffuse08:00
آموزش “بی در آر اف” انعکاس VrayMtl Reflection BRDF19:40
آموزش شکست نور VrayMtl Refraction12:00
آموزش متریال های نیمه شفاف VrayMtl Translucency16:00
آموزش متریال های خودنورده VrayMtl Self-Illumination05:24
آموزش متریال پارچه VrayMtl Sheen(Fabrics)17:37
آموزش متریال کوت VrayMtl_Coat05:11
آبشن های متریال ویری VrayMtl_Options06:14
آموزش آبشن های “بامپ” و “نورمال مپ” Bump, Normal_Mapping12:00
آموزش متریال “دیس پلیسمنت” Displacement19:00
آموزش متریال پیشرفته مو VrayHairNext_Material18:50
آموزش متریال احجام نیمه شفاف SSS_FastSSS216:13
آموزش کار با شیدر های ویری Basic shaders25:42
آموزش متریال “بلندر” Blend Material04:17
آموزش متریال دو طرفه Two-Sided Material05:48
آموزش شیدر های پیشرفته ویری CarPaint2, Flakes2, Stochastic14:33
آموزش شیدر رپر Wrapper Material11:18
آموزش شیدر “اوررایت متریال” Override Material03:10
آموزش ” لایت متریال” Light Material04:04
آموزش شیدر کارتونی “تون” Toon08:47

در بخش چهارم، بحث متریال و شیدر های ویری V-Ray را شروع می کنیم. شما نه تنها با همه متریال های جدید و خاص V-Ray آشنا می شوید ، بلکه پس از تماشای این بخش ، به اصول اولیه شیدینگ و تکنیک های پیشرفته در توسعه شیدینگ مجهز خواهید شد.

ابتدا ، ما با مرورگر و لایبری متریال ویری V-Ray asset browser که به تازگی اضافه شده است آشنا می شویم ، یک کتابخانه گسترده و آماده استفاده از متریال های پیشرفته است.

سپس ما در مورد متریال قدرتمند V-Ray که قادر به ایجاد انواع مواد است یاد می گیریم ، 10 درس عمیق اختصاصی که این مواد را پوشش می دهد.سپس کار با متریال اV-Ray Hair Next با جزئیات مفصل توضیح داده می شود ، که در عین سادگی در استفاده، اما شیدر بسیار قدرتمند ویری است. پس از آن من شما را با یک تکنیک ساده شده جدید برای ایجاد شیدر آشنا می کنم ، به شما نشان خواهم داد که چگونه برخی از شیدرهای معماری مانند پلاستیک ، پارچه ، چوب ، بتن ، فلزات و غیره را ایجاد کنید.ما همچنین سایبان های قوی رنگ ماشین (CarPaint)، شیدر کارتونی توون (toon) را پوشش خواهیم داد…

ما یاد می گیریم که چگونه از پلاگین V-Ray برای ادغام مدل های سه بعدی مانند یک ماشین در محیط های HDR یا صفحات پشتی عکاسی استفاده کنیم. سپس با متریال های ترکیبی (Blend material)، متریالهای دو طرفه (two-sided) ، متریال نور ویری (light material)، ALSurface shader ، شیدر آی ال (ALsurface shader)، متریال او اس ال (OSL)، متریال اسکن (scanned material)، ولوم اسکتر (volume scatter)، سویچ متریال (switch material)، متریال چرک و آلودگی (curvature and dirt maps)، دیس تنس مپ (distance map)، مولتی ساب تکس (multisubtex)، ترای پلنر (triplanar)، یو وی دابلو دندومایز (UVW Randomizer) و … آشنا خواهید شد.

فصل پنجم: دوربین تخصصی ویری 
آموزش دوربین فیزیکی ویری Vray Physical Camera26:12
آموزش افکت عمق میدان Depth Of Field12:00
آموزش افکت موشن بلور Motion_Blur09:52
آموزش انواع دوربین های ویری Camera Types08:03
آموزش افکت دوربین سه بعدی Stereo 3D Camera05:24
آموزش افکت لنز دوربین Lens_Effects09:17
آموزش آبشن “آوتو اکسپوژر” AutoExposure03:31

سپس همه چیز را در مورد دوربین ها می آموزیم. انواع دوربین ، عمق میدان (Depth of field) ، افکت موشن بلور تاری حرکت (motion blur) و هر آنچه مربوط به کار با دوربین ها در V-Ray است. ابتدا دوربین V-Ray Physical را به طور عمیق بررسی می کنیم ، سپس نحوه بدست آوردن عمق میدان و تاری حرکت را یاد می گیریم ، در مورد انواع مختلف دوربین در V-Ray ، رندر سه بعدی استریوسکوپی ، جلوه های لنز ، نوردهی خودکار (auto exposure) و رندرهای آماده VR آشنا می شویم.

فصل شش : رندرینگ ویری 
یادگیری مفهوم ایمیج سمپلینگ Image_Sampling09:24
یادگیری 2 روش نمونه گیری “باکت یا پراگرسیو” Bucket & Progressive27:24
آموزش مدیریت رنگ “ای سز” ACES19:15
آموزش “ویری جی چی یو” Vray GPU24:43
آموزش مدیریت پنجره “فریم بافر” Frame Buffer06:31
آموزش کار با فریم بافر و پنجره رندر تعاملی IPR35:16
آموزش کار با آبشن Resumable_Rendering05:33
آموزش “ایمیج فیلتر” “گلوبال دی ام سی””رندر ماسک” ImageFilter GlobalDMC RenderMask08:18
آموزش تب Global_Switches08:34
آموزش کلور مپینگ Color_Mapping10:32
آموزش تب Settings_Tab09:05
آموزش افکت “کاستیک” Caustics12:06
آموزش ابزار “دنیویزینگ” Denoising23:05
آموزش رندر المنت Render Elements40:24
آموزش کامپوزیت رندر المنت ها در نرم افزار Fusion28:24

بخش ششم این دوره درباره رندینگ با V-Ray است ، ما با اصول ایمیلج سمپلینگ ( image sampling) و ری تریسینگ (ray tracing) با V-Ray را می آموزیم. سپس ما در مورد ACES صحبت می کنیم ، سیستمی برای مدیریت رنگ در تمام سطوح تولید است.من به طور کلی به شما می گویم که ACES چیست و چه می کند ، نحوه تنظیم صحیح آن در V-Ray برای 3ds Max را کار خواهیم کرد. سپس چند نمونه را با مقایسه ACES و رنگ پیش فرض به اشتراک می گذارم و به شما نشان می دهم که چرا ACES به مراتب بهتر است ، و در نهایت نحوه کار با رندرهای مدیریت شده ACES در پست پروداکشن با نرم افزار فیوژن را آموزش خواهیم داد.سپس ما در مورد جی پی یو GPU و Hybrid Rendering و نحوه استفاده صحیح از GPU V-Ray به عنوان موتور رندر پروداکشن صحبت می کنیم.

سپس نگاهی به تنظیمات پنجره ویری فریم بافر V-Ray Frame Buffer و نحوه خروجی گرفتن فریم ها و انیمیشن های ثابت به خارج از V-Ray می اندازیم. پنجره ویری فریم بافر جدید VFB2 در پلاگین V-Ray به صورت مفصل پوشش داده شده است ، چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد ، این دنیایی است که به شما امکان می دهد بدون نیاز به یک برنامه پردازش پست پروداکشن خارجی (مانند فتوشاپ) ، نورپردازی، کامپوزیتینگ، رنگ بندی و مقایسه رندرهای خود را مقایسه کنید.

ما همچنین به طور عمیق با ابزارهای رفع نویز و انعطاف دهنده هوش مصنوعی شرکت انویدیا و نماینده قدرتمند بومی V-Ray با بسیاری از مثال های مقایسه ای می پردازیم. ما یاد می گیریم که چگونه نویز ها را در رندرهای تکی و در انیمیشن  حذف کنیم.

پس از آن ، ما عمیقاً وارد موضوع رندرد المنت ها (Render elements) می شویم. عناصر رندر که V-Ray ارائه می دهد و هر کدام شامل چه مواردی است و چگونه می توان آنها را به درستی ذخیره کرد تا در پست پروداکشن مورد استفاده قرار گیرد ، و در نهایت ترکیب عناصر رندر در نرم افزار فیوژن پوشش داده خواهد شد ، هر دو کامپوزیت معروف رندر المنت بیوتی (beauty render elements) و میکس لایت کامپوزیتینگ (light mix composite) برای اهدافی مانند نورپردازی مجدد در مرحله پست پرداکشن استفاده میشود. بقیه تنظیمات رندر نیز در چند فیلم توضیح داده خواهد شد.

فصل هفتم: ابزار های رندرینگ ویری 
آموزش “ولوم گرید” Volume Grid39:17
آموزش “ویری پروکسی” Vray Proxy21:29
آموزش آبشن های “پروپرتیس” آبجکت و نور ها Object & Light Properties09:27
آموزش پنجره “سین اکسپورتدر” Scene_Converter & Exporter05:12
آموزش “ویری فر” Vray Fur09:20
آموزش “ویری کلیپر” Vray Clipper04:24
آموزش “ویری اینس تنسر” Vray Instancer03:33

در بخش هفتم، ما نگاهی دقیق تر به چند ابزار کاربردی مختلف ، مانند ویری پروکسی (V-Ray proxy) و وارد کردن فایل های آلمبیک (alembic import) ، ویژگی های نور و آبجکت (object and light properties)، ابزار اکسپورت کننده و مبدل صحنه (scene exporter and converter)، ویری فر (V-Ray Fur)، ویری کلیپر (V-Ray Instancer and Clipper) و … خواهیم داشت.

ما همچنین با ابزار اولوم گرید Volume Grid آشنا می شویم ، تمام مراحل مورد نیاز برای رندرینگ openVDB و سایر فایل فرمت های حجم در V-Ray و رندر های مانند: ابرهای شگفت انگیز و واقع گرایانه ، آتش ، دود و انفجارها با استفاده از V-Ray را به شما نشان می دهم.

سوالات رایج

دوره آموزشی که ما تهیه کرده ایم، حدود 16 ساعت آموزش ویدئویی است و ما انتظار داریم که شما در طول 2 هفته بتوانید آن را تماشا و تمرینات و پروژه های آن را تکمیل کنید.

خیر دوستان. شاید شما بتوانید نرم افزار های آفیس مانند (ورد یا پارپوینت) را با خواندن کتاب یاد بگیرید. اما برای یادگیری ویری، حتما باید به صورت (صدا و تصویر)، عملکرد تمام قسمت ها و ابزارها به شما توضیح داده بشود.

برای رندرینگ مکس و ویری، نیاز به یک سیستم متوسط به بالا دارید. البته حتی با یک سیستم خیلی ضعیف هم میشود شروع کرد! خود من زمانی که ویری را شروع کردم، یک CPU قدیمی 1.8 سلرون داشتم!
تنها محدودیت شما این است که صحنه های بزرگ را نمیتوانید در زمان کوتاه رندر بگیرید.

خیر. فقط باید دانش پایه ای از تری دی مکس داشته باشید.

رندرینگ پلاگین ویری استفاده گسترده ای در معماری، بازی سازی، صنعت تبلیغات و … دارد.

متوسط دستمرد یک ویری کار حرفه ای در ایران، حدود هر ساعت 100 هزار تومان است.

دوستان، بهترین و معروف ترین پلاگین رندر در ایران و جهان، V-Ray است و شرکت سازنده ویری، با تولید نرم افزار (کی آس ونتیج Chaos Vantage) مشکل رندر ریل تایم را هم حل کرد و شما حتی دیگر نیازی به یادگیری آنریل انجین و لومین و … هم نخواهید داشت 🙂

در این پکیج آموزشی، از تری دی مکس 2021 و ویری 5 و ویری 6 استفاده شده است

نام دوره : پکیج آموزش فارسی پلاگین جدید ویری ( از مقدماتی تا پیشرفته)

  • نرم افزارهای استفاده شده : 3ds max 2021 + V-Ray 5, 6
  • قیمت : 1,200,000 تومان
  • زمان : 15 ساعت

خرید لینک دانلود این آموزش :

پرداخت آنلاین و دریافت لینک دانلود

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا