آموزش 3d max V-ray
موضوعات داغ

آموزش فارسی V-Ray 5 برای 3ds Max

آموزش فارسی V-Ray 5 برای 3ds Max

سلام دوستان ، من بسیار خوشحالم که دوره جدید  آموزش V-Ray 5 برای 3ds Max را برای شما ارائه می دهم:

این 900 دقیقه است ، بیش از 15 ساعت فیلم درخواستی در 75 درس ، همه چیز را در مورد پلاگین جدید V-Ray برای 3ds Max شامل نورپردازی ، متریالها، دوربین ها ، رندرینگ سه بعدی و غیره پوشش می دهد.ما در 4 ماه گذشته روی این دوره کار کرده ایم و بسیار شگفت انگیز است که بالاخره بتوانیم آن را در اختیار شما قرار دهیم.هر دقیقه از تک تک ویدیوها برنامه ریزی شده و برای آن فکر شده است ، شما کیفیتی عالی را دریافت می کنید که از تری دی مکس فارسی 3dmaxfarsi.ir انتظار داشتید.

*************

اکنون ، بیایید ببینیم چه چیزی برای شما در نظر گرفته ایم ، تمرکز من در این دوره معرفی جریانات کاری جدید بود که ممکن است برای اکثر مردم آشنا نباشد و در عین حال ، هنجارهای قدیمی تر را که دیگر معنی ندارند اما مردم هنوز از آن استفاده می کنند! به عنوان مثال ، چند نفر از شما از ACES استفاده می کنید؟ مطمئناً بسیاری از شما نیستید. ACES مدیریت رنگ را با جهش های گسترده ای بهبود بخشیده است و اکثر مردم نمی دانند چگونه آن را به درستی در جریان کار خود پیاده کنند ، من قول می دهم که شما بعد از تماشای دوره درک عمیقی از ACES کسب کنید.

یا چرا ما هنوز از روش قدیمی ایجاد shader استفاده می کنیم که شامل بازی کردن کور کورانه با مقادیر (reflection , Fresnel …) به صورت آزمون و خطاه است؟! آیا گردش کار ساده تر و سفارشی تر PBR برای همه بهتر ، واقعی تر و آسان تر نخواهد بود؟ یا به خاطر خدا ، چرا ما هنوز نقشه Irradiance را یک راه حل GI مناسب می دانیم ، آخرین موردی که من بررسی کردم ، 10 سال پیش نیست ، راههای بهتری وجود دارد و شما می توانید آنها را در طول دوره یاد بگیرید.حالا بیایید در مورد خود دوره صحبت کنیم …


فصل اول: معرفی Chapter 1: Introduction

ما دوره را با معرفی پلاگین V-Ray برای 3ds Max شروع می کنیم ، جایی که ابزارها و عملکردهای مختلف V-Ray را پیدا می کنید ، و جریان کلی کار را دنبال می کنید تا کار خود را با V-Ray به پایان برسانید.

از آنجا که ما در طول دوره با حالت مدیریت رنگ ACES کار می کنیم ، نحوه تنظیم ACES در V-Ray برای 3ds Max را در اینجا بررسی می کنیم ، قبل از اینکه به طور مفصل در بخش رندرینگ دوره به آن بپردازیم.


فصل دوم نورپردازی Chapter 2: Lighting

بخش بعدی این دوره در مورد نورپردازی است ، شما با اصول نورپردازی و تکنیک های مختلف نورپردازی آشنا می شوید در حالی که با ابزارهای وسیع و منحصر به فرد نورپردازی V-Ray آشنا می شوید.

آموزش نورپردازی در ویری

کار کردن با تمام این نورها را به شما آموزش خواهیم داد: نور های حجمی و سه بعدی و آی ای اس (Mesh and IES lights) ، نورهای موضعی (Area Lights)، نور های گنبدی و نورهای اچ دی آر (Dome Light + image-based lighting) و بسازی موارد کاربردی دیگر.

آموزش نوردهی در ویری and IES lights

آموزش نورپردازی ویری IES lights

همچنین کار کردن با نورهای آسمان و خورشید مخصوص ویری (V-Ray Sun and Sky) را به شما آموزش خواهیم داد و شما تکنیک های نورپردازی داخلی و خارجی را در V-Ray برای 3ds Max یاد می گیرید.

آموزش نورپردازی ویری V-Ray Sun and Sky

آموزش نورپردازی ویری شب V-Ray Sun and Sky

آموزش نورپردازی ویری غروب خورشید V-Ray Sun and Sky

آموزش نورپردازی ویری چمن V-Ray Sun and Sky

آموزش نورپردازی ویری داخلی V-Ray Sun Sky

روش کار کردن با ابزار نورپردازی تعاملی Light Mix را به شما آموزش خواهیم داد که برای تنظیم رنگ و شدت نورهای شما در حالت Realtime در حین یا بعد از تمام رندرگیری انجام میشود. روش های کار کردن با افکت های حجمی رندر ویری volumetric effects را به شما آموزش میدهیم مانند: مه محیطی (Environment Fog)، و افکت اصلاح پرسپکتیو در رندر (Aerial Perspective).

آموزش نورپردازی ویری Environment Fog and Aerial Perspective


فصل سوم: گلوبال آیلومنشن Chapter 3: Global Illumination

در بخش 3 ، ما در مورد گلوبال آیلومنشن یا نورپردازی غیر مستقیم (Global illumination or indirect lighting) صحبت می کنیم ، ابتدا نحوه عملکرد پرتوهای نور در دنیای واقعی و نحوه شبیه سازی V-Ray با استفاده از جی آی (GI) را یاد می گیریم ، سپس در مورد موتورهای مختلف محاسبات پرتوهای GI در V-Ray ، مانند بروت فورس (Brute force) و لایت کش (light cache) یاد می گیریم.

ما یاد می گیریم که چگونه از این موتورهای محاسبه کننده جی آی، در سناریوهای مختلف نورپردازی استفاده کنیم تا واقعی ترین نورپردازی ممکن را ایجاد کنیم ، مزایا و معایب هر یک و مکان استفاده از آنها را به شما آموزش خواهیم داد.

و در نهایت نحوه انظیم کردن GI در رندرینگ را به شما آموزش خواهم داد تا در رندرهای بدون نویز و برش تصویر را ایجاد کنید. هم در انیمیشن و هم در رندرهای ثابت و تکی.


فصل چهار متریال ها Chapter 4: Materials

در بخش بعدی Masterclass V-Ray 5 ، بحث متریال و شیدر های ویری V-Ray را شروع می کنیم. شما نه تنها با همه متریال های جدید و خاص V-Ray آشنا می شوید ، بلکه پس از تماشای این بخش ، به اصول اولیه شیدینگ و تکنیک های پیشرفته در توسعه شیدینگ مجهز خواهید شد.

ابتدا ، ما با مرورگر و لایبری متریال ویری V-Ray asset browser که به تازگی اضافه شده است آشنا می شویم ، یک کتابخانه گسترده و آماده استفاده از متریال های پیشرفته است.

سپس ما در مورد متریال قدرتمند V-Ray که قادر به ایجاد انواع مواد است یاد می گیریم ، 10 درس عمیق اختصاصی که این مواد را پوشش می دهد.

آموزش متریال ویری FastSSS2 material

نحوه ساخت و کنترل مپ های بامپ (bump) و دیس پلیس منت (displacement mapping) و متریال اس اس اس 2 (FastSSS2) را هم به شما آموزش خواهم داد که چطور آنها را به درستی تنظیم کنید تا در عین داشتن کیفیت بالا، بتوانید زمان رندرتان را هم کنترل کنید.

سپس کار با متریال اV-Ray Hair Next با جزئیات مفصل توضیح داده می شود ، که در عین سادگی در استفاده، اما شیدر بسیار قدرتمند ویری است.

پس از آن من شما را با یک تکنیک ساده شده جدید برای ایجاد شیدر آشنا می کنم ، به شما نشان خواهم داد که چگونه برخی از شیدرهای معماری مانند پلاستیک ، پارچه ، چوب ، بتن ، فلزات و غیره را ایجاد کنید.

ما همچنین سایبان های قوی رنگ ماشین (CarPaint) و شیدر کارتونی توون (toon ) را پوشش خواهیم داد…

ما یاد می گیریم که چگونه از پلاگین V-Ray برای ادغام مدل های سه بعدی مانند یک ماشین در محیط های HDR یا صفحات پشتی عکاسی استفاده کنیم.

سپس با متریال های ترکیبی (Blend material)، متریالهای دو طرفه (two-sided) ، متریال نور ویری (light material)، ALSurface shader ، شیدر آی ال (ALsurface shader)، متریال او اس ال (OSL)، متریال اسکن (scanned material)، ولوم اسکتر (volume scatter)، سویچ متریال (switch material)، متریال چرک و آلودگی (curvature and dirt maps)، دیس تنس مپ (distance map)، مولتی ساب تکس (multisubtex)، ترای پلنر (triplanar)، یو وی دابلو دندومایز (UVW Randomizer) و … آشنا خواهید شد.


فصل پنجم دوربین ویری Chapter 5: Camera

سپس همه چیز را در مورد دوربین ها می آموزیم. انواع دوربین ، عمق میدان (Depth of field) ، افکت موشن بلور تاری حرکت (motion blur) و هر آنچه مربوط به کار با دوربین ها در V-Ray است ،

ابتدا دوربین V-Ray Physical را به طور عمیق بررسی می کنیم ، سپس نحوه بدست آوردن عمق میدان و تاری حرکت را یاد می گیریم ، در مورد انواع مختلف دوربین در V-Ray ، رندر سه بعدی استریوسکوپی ، جلوه های لنز ، نوردهی خودکار (auto exposure) و رندرهای آماده VR آشنا می شویم.

 


فصل ششم رندینگ Chapter 6: Rendering (223 min)

بخش ششم این دوره درباره رندینگ با V-Ray است ، ما با اصول ایمیلج سمپلینگ ( image sampling) و ری تریسینگ (ray tracing) با V-Ray را می آموزیم.

سپس ما در مورد ACES صحبت می کنیم ، سیستمی برای مدیریت رنگ در تمام سطوح تولید است.من به طور کلی به شما می گویم که ACES چیست و چه می کند ، نحوه تنظیم صحیح آن در V-Ray برای 3ds Max را کار خواهیم کرد.

سپس چند نمونه را با مقایسه ACES و رنگ پیش فرض به اشتراک می گذارم و به شما نشان می دهم که چرا ACES به مراتب بهتر است ، و در نهایت نحوه کار با رندرهای مدیریت شده ACES در پست پروداکشن با نرم افزار فیوژن را آموزش خواهیم داد.سپس ما در مورد جی پی یو GPU و Hybrid Rendering و نحوه استفاده صحیح از GPU V-Ray به عنوان موتور رندر پروداکشن صحبت می کنیم.

سپس نگاهی به تنظیمات پنجره ویری فریم بافر V-Ray Frame Buffer و نحوه خروجی گرفتن فریم ها و انیمیشن های ثابت به خارج از V-Ray می اندازیم.

پنجره ویری فریم بافر جدید VFB2 در پلاگین ویری V-Ray 5 به صورت مفصل پوشش داده شده است ، چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد ، این دنیایی است که به شما امکان می دهد بدون نیاز به یک برنامه پردازش پست پروداکشن خارجی (مانند فتوشاپ) ، نورپردازی، کامپوزیتینگ، رنگ بندی و مقایسه رندرهای خود را مقایسه کنید.

ما همچنین به طور عمیق با ابزارهای رفع نویز و انعطاف دهنده هوش مصنوعی شرکت انویدیا و نماینده قدرتمند بومی V-Ray با بسیاری از مثال های مقایسه ای می پردازیم. ما یاد می گیریم که چگونه نویز ها را در رندرهای تکی و در انیمیشن  حذف کنیم.

پس از آن ، ما عمیقاً وارد موضوع رندرد المنت ها (Render elements) می شویم. عناصر رندر که V-Ray ارائه می دهد و هر کدام شامل چه مواردی است و چگونه می توان آنها را به درستی ذخیره کرد تا در پست پروداکشن مورد استفاده قرار گیرد ، و در نهایت ترکیب عناصر رندر در نرم افزار فیوژن پوشش داده خواهد شد ، هر دو کامپوزیت معروف رندر المنت بیوتی (beauty render elements) و میکس لایت کامپوزیتینگ (light mix composite) برای اهدافی مانند نورپردازی مجدد در مرحله پست پرداکشن استفاده میشود.

بقیه تنظیمات رندر نیز در چند فیلم توضیح داده خواهد شد.


فصل هفت : ابزارهای کاربری موجود در V-Ray 5

در بخش بعدی ، ما نگاهی دقیق تر به چند ابزار کاربردی مختلف ، مانند ویری پروکسی (V-Ray proxy) و وارد کردن فایل های آلمبیک (alembic import) ، ویژگی های نور و آبجکت (object and light properties)، ابزار اکسپورت کننده و مبدل صحنه (scene exporter and converter)، ویری فر (V-Ray Fur)، ویری کلیپر (V-Ray Instancer and Clipper) و … خواهیم داشت.

ما همچنین با ابزار اولوم گرید Volume Grid آشنا می شویم ، تمام مراحل مورد نیاز برای رندرینگ openVDB و سایر فایل فرمت های حجم در V-Ray و رندر های مانند: ابرهای شگفت انگیز و واقع گرایانه ، آتش ، دود و انفجارها با استفاده از V-Ray را به شما نشان می دهم.

پخش آنلاین معرفی آموزش …

 

 

نام دوره : پکیج آموزش فارسی پلاگین جدید ویری 5 ( از مقدماتی تا پیشرفته)

  • نرم افزارهای استفاده شده : 3ds max 2021 + V-Ray 5
  • مترجم : جعفر صیدی
  • زمان : 15 ساعت
  • قیمت : 490,000 تومان

خرید پستی

سفارش این آموزش از فروشگاه تری دی مکس فارسی

جعفر صیدی

سه بعدی سازی رو از سال 1384 با 3ds max - Maya شروع کردم. بیش از ده سال است که به صورت تخصصی پست پروداکشن و کامپوزیت رو با فتوشاپ و افترافکت کار میکنم. و به تازگی به بازی سازی هم علاقه مند شده ام. ولی همیشه یک معمارم ....

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا