صفر تا صد آموزش مایا 2015 کامل: مدلسازی نورپردازی رندر انیمیشن سازی
12 ساعت آموزش اصولی مایا Maya 2015
در درس قبل آموزش فارسی رندر مایا را داشتیم. در این آموزش Maya 2015 نگاه عمیق و کاملی خواهیم داشت به هسته مرکزی و ابزارهای آخرین ورژن مایا ، نرم افزار قدرتمند مدلسازی،رندر، انیمیشن سازی. کارمان را با آشنایی با محیط کاربری، آشنایی با منوها شروع میکنیم و شروع به مدلسازی یک ربات خواهیم کرد قطعات آن را ریگ میکنیم محدود کننده های حرکت را اضافه میکنیم، برای آن دانلود متریال و تکسچر معماری میسازیم، و در نهایت آن را نور پردازی و یک انیمیشن جالب و بامزه را زندر میگیرم.
آموزش nParticles و کلید های انیمیشن Key و nucleus Bind محدود کننده های جابه جایی Constraints ، گره ها و ساخت پوست Joints، ریگ کردن مدل rigging ، IK Bones kinematics inverse ndynamics set driven ، ساخت پوست و متریال های نیمه شفاف Phong، متور رندر final gather و Lambert ، کنترل کننده های Frames detach smooth curves Controls و fk, driver, Graph constant cycle, Emitter, Infinity,hypershade, blinn و …
این آموزش برای کسانی هست که هیچ آشنایی اولیه ای با مایا نداشته اند و شامل یک دوره کامل 11:30 ساعته از مدلسازی نرم افزار مایا، رندر، انیمشن Maya 2015 است.Learning Autodesk Maya 2015 Training Video
- خلاصه آموزش و معرفی سرفصل ها
- نحوه کار با دیدگاه ها در مایا viewport
- آشنایی با محیط کاربری مایا Maya interface
- ساخت فایل های پروژه مایا Maya projects
- نحوه کار با فایل های صحنه scene files
- حالت های مختلف انتخاب شی و انواع شیدرها در ویوپورت shading
- نحوه انتقال، ورودی خروجی گرفتن از مایا Transforming maya
- بکار گیری حالت های جزء و فرعی
- آموزش کار با ویرایشگر اتربیوت Attribute Editor
- نحوه گروپ کردن ونسبت والد و فرزند Grouping
- نحوه کار با منوی هات باکس Maya 2015 hotbox
- نوشتن اسکریپت MEL script
- آموزش کار با منوی shelves مایا
- مرور کلی بر نحوه مدلسازی مایا Modeling
- نحوه قرار دادن تصاویر مرجع در صحنه
- ترسیم خط 2 بعدی بدنه مدل
- بکارگیری منوهای چهار گانه Quad Draw برای مدلسازی
- تکمیل توپولوژی بدنه اصلی مدل
- تمیز و سبک کردن مدل بدنه اصلی
- مدلسازی thrusters
- ساخت لبه edges برای نرم و هموار کردن مدل
- ساخت لوله تیوپ با استفاده از منحنی ها
- اضافه کردن دنده به لوله ها
- مدلسازی صفحه محافظ شانه ها
- ساخت بازوی بالایی
- مدلسازی بازوهای پایینی
- مدلسازی اسلحه
- ساخت مدل پنجه
- مدلسازی جزئیات جلویی بدنه
- مدلسازی قسمت پایینی بدنه
- مدلسازی قسمت بالای پا
- مدلسازی قسمت پایین پا
- اضافه کردن پوسته محافظ
- آموزش کار با شاخه بندی های Hierarchy
- آموزش ساخت ویرایش متریال مایا 2015 Materials texturing
- اعمال متریال ساده و سبک maya materials
- آموزش بکارگیری ramps برای هدایت و کنترل کانال متریال material channels
- ساخت متریال چندگانه به آبجکت multiple materials
- ساخت تکسچرها procedural textures
- مقیاس دهی متریال ها UV
- استفاده از Substance برای ساخت متریال فلز
- آموزش Ramp Shader
- اضافه کردن تکسچر فایل file textures
- آموزش ساخت مپ بامت bump map
- آموزش انیمیشن ریگ مایا maya Rigging 20115
- پاک کردن صحنه
- ساخت آبجکت های کنترل کننده control object برای هماهنگ کردن حجم میانی
- تکمیل مدل ساخت جازبه gravity
- ریگ Rigging کردن کلیدهای انیمیشن
- ساخت اولیت قطعه زنجیر joint chain
- تکمیل اولین قطعه
- دستور آینه کردن Mirroring
- اتصال قطعات نگاهدارنده به پاها
- متصل Binding کردن قطعات بدنه به یکدیگر
- ساخت زنجیرهای متصل کننده بازوها
- متحرک و آماده سازی بازو برای انیمیشن
- اضافه کردن محدود کننده انیمیشن Inverse Kinematics
- کنترل کننده های اعضای بدن
- محدود کننده حرکت روبات با Connection Editor
- کنترل کننده انگشتان toes
- کنترل کننده پا Wrapping up
- ریگ کردن اسلحه روبات Rigging
- تکمیل پروسه اولیه ساخت اسلحه
- کنترل کننده های اسلحه guns
- ایجاد کنترل کننده های عمومی
- دوستانه کردن صحنه انیمیشن
- مرور کلی بر انیمیشن مایا 2015
- آموزش ساخت ویرایش کلیدهای انیمیشن مایا keyframes in Maya
- مدیریت روی کلید فریم ها در Graph Editor و دوره انیمیشن cycling animation
- آموزش کلیدهای خودکار Auto Key و ساخت حالت ساده در Graph Editor
- کار با expressions
- مسیر انیمیشن Path animation
- گردش و دوره انیمیشن mech’s sequence
- به انیمیشن درآوردن صفحه زیر روبات
- بلوکه کردن پروفومنس mech’s
- تکمیل مراحل بلوکه کردن blocking pass
- کار روی mech’s polishing pass
- تکمیل پروسه پولیش کشیده حجم polishing
- ساخت و ویوگیری دوربین صحنه مایا shot camera
- مکان دهی دوربین و previewing animations in real-time
- مروری بر دینامیک Dynamics
- مفهوم کلیدی در دینامیک مایا dynamics in Maya
- ساخت سیستم ذره ای برای ایجاد بخار nParticles
- ویرایش پروپرتیس nParticle و بکارگیری correct space scale برای سیستم ذره ای
- تکمیل تنظیمات nParticle settings
- انتخاب انواع سیستم ذره ای ابر، بخار و …
- به انیمیشن درآوردن سیستم ذره ای
- اضافه کردن سیستم ذره ای بخار برای شبیه سازی و طبیعی تر شدن انیمیشن
- انیمیت کردن آبجکت های nParticle object
- اضافه کردن افکت باد برای واقعی تر شدن پروژه از طریق nucleus solver
- تکمیل شبیه سازی nParticle ها و کارروی ابزارهای nCache tools
- تست رندرهای اولیه مایا Maya 2015
- درک انواع مختلف نور مایا 2015 light
- تنظیم و کنترل روی رنگ light color و شدت روشنایی intensity
- تنظیم تنزل دهنده های نور light decay و اسپکیولر ها specular
- تغییر وضعیت رندر روی آبجکت های مایا Maya objects
- استفاده از نورهای Hdri مایا برای نورپردازی واقعی realistic lighting
- اضافه کردن دومین محدود کننده های نوری به صحنه مایا
- آماده کردن تکسچرها Substance textures منتال ری
- پیدا کردن تن مناسب متریال materials
- پیدا کردن تن مناسب ذرات particles
- بالا بردن کیفیت رندر نهایی مایا
- آماده کردن صحنه برای رندر نهایی settings for final output
- رندر نهایی انیمیشن
آموزش تصویری Video Tutorials
پیش نمایش آنلاین قسمت اول آموزش
- نام محصول: آموزش مدلسازی رندر انیمشن مایا Maya 2015 + فایل های پروژه
- زمان : 11:31 ساعت فیلم با کیفیت HD