فیلم آموزش ساخت و اعمال متریال یونیتی سه بعدی Unity Materials

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

ساخت متریال یونیتی به زبان فارسی Unity Creating Materials

در این سری از آموزش های رندر یونیتی rendering unity ، میردازیم به ساخت و استفاده از متریال یونیتی و مفاهیم پایه ای مانند متریال Materials ، شیدر Shaders و تکسچر Textures سازی در یونیتی را برای بازی سازی سه بعدی یونیتی ، شرح خواهم داد. در ادامه با سایر آموزش ساخت بازی با Unity 3D با من همراه باشید.

متریال Materials چیست ؟ متریال ظاهر سطحی را قرار است رندر گیری شود را تعریف میکند. بر اساس تکسچری که برای آن تعریف کرده ایم ، تایل بندی tiling ، ته رنگ و … در یونیتی با توجه به نوع Shader ای که برای آن انتخاب کرده ایم، آبشن هایی را در اختیار ما قرار خواهیم داشت.

شیدر Shaders چیست ؟ اسکریپت های کوچک هستند که محاسبات ریاضی و الگوریتم های محاسبه رنگ هر پیکسل ارائه شده را براساس ورودی روشنایی و پیکربندی مواد انجام می دهند.

تکسچر Textures چیست ؟ تصاویر بیت مپ هستند. یک Material می تواند شامل منابع مربوط به textures باشد، به طوری که Shader Material می تواند از بافت ها در هنگام محاسبه رنگ سطحی یک GameObject استفاده کند. علاوه بر رنگ پایه (Albedo) سطح GameObject، بافت ها می توانند بسیاری از جنبه های دیگر سطح مواد مانند بازتابش یا زبری را نشان دهند.

A Material یک شیدر خاص را برای استفاده مشخص می کند و استفاده از شیدر تعیین می کند که کدام گزینه در Material موجود است. شیدر یک یا چند متغیر بافتی را که انتظار می رود استفاده می کند را مشخص می کند و بازرس ماده در Unity به شما اجازه می دهد که دارایی های بافت خود را به این متغیرهای بافت متصل کنید.

برای اکثر رندرهای معمولی (مانند رندر کردن characters، صحنه های سه بعدی، محیط، GameObjects جامد و شفاف، سطوح سخت و نرم) استاندارد Shader معمولا بهترین انتخاب است. این یک سایه دار بسیار قابل تنظیم است که قادر به ارائه بسیاری از انواع سطوح به شیوه بسیار واقع گرایانه است.موقعیت های دیگری وجود دارد که یک شیدر داخلی ساخته شده و یا حتی یک ساندویچ سفارشی ممکن است مناسب باشد (مثلا مایعات، شاخ و برگ، شیشه های انکساری، اثرات ذرات، کاریکاتور، اثرات هنری و یا دیگر هنری، و یا سایر جلوه های ویژه مانند دید در شب، دید گرما یا اشعه ایکس).

فیلم آموزشی Video Tutorial

پخش آنلاین فیلم آموزش ساخت و اعمال متریال یونیتی سه بعدی Unity Materials

نسخه کامل دوره آموزشی یونیتی برای ساخت بازی سازی سه بعدی Unity 3D

دانلود آموزش یونیتی به زبان فارسی

 

https://www.3dmaxfarsi.ir/?p=54887 :لینک کوتاه
What is material in unity? What is PBR in unity? Graphics Overview Materials, Shaders & Textures What is the unity tree? What is a shader? Using Materials The Built-in Standard Shader Other built-in Shaders Writing Your Own Shaders ایجاد و استفاده از مواد برای ایجاد یک ماده جدید، از منوی اصلی یا منوی زمینه پروژه استفاده کنید. به طور پیش فرض، مواد جدید، Standard Shader با تمام ویژگی های نقشه خالی، مانند این است: هنگامی که ماده ایجاد شده است، می توانید آن را به یک شیء اعمال کنید و تمام ویژگی های آن را در Inspector نیشگون بگیرید. برای اعمال آن به یک شی، فقط از View Project به هر جسم در صحنه یا سلسله مراتب بکشید. تنظیم خواص مواد شما می توانید انتخاب کنید که شیدر شما می خواهید هر گونه مواد خاص استفاده کنید. به سادگی کشویی Shader را در Inspector گسترش دهید آموزش کامل نرم افزار یونیتی Unity 5 Shader جدید خود را انتخاب کنید. شیدر که انتخاب می کنید، خواص موجود را تغییر می دهد. خواص می تواند رنگ، لغزنده، بافت، تعداد، و یا بردارها باشد. اگر مواد را به شیء فعال در صحنه اعمال کرده اید، تغییرات اموال خود را به شی در زمان واقعی اعمال می کنید. دو روش برای اعمال یک بافت به یک دارایی وجود دارد. آن را از نمایش پروژه در بالای مربع بافت بکشید روی دکمه Select کلیک کنید و بافت را از لیست کشویی انتخاب کنید Shader های ساخته شده در کنار شیدر استاندارد، تعدادی از انواع دیگر ساخته شده است. در سایه ها برای مقاصد تخصصی: FX: نورپردازی و جلوه های شیشه ای. رابط کاربری گرافیکی و رابط کاربری: برای گرافیک رابط کاربر. موبایل: شیدر با کارایی ساده آموزش بازی سازی با Unity لیندا دوبله فارسی برای دستگاه های تلفن همراه. طبیعت: برای درختان و زمین. ذرات: اثرات سیستم ذرات. Skybox: برای ارائه محیط های پس زمینه پشت همه هندسه Sprites: برای استفاده با سیستم 2D sprite Toon: رندر سبک کارتونی. Unlit: برای رندر به طور کامل از تمام نور و سایه میراث عبور می کند: مجموعه ای بزرگ از ساینده های قدیمی تر که توسط مشخصات استاندارد Shader Shader جایگزین شده است. Shader یک اسکریپت است که شامل محاسبات ریاضی و الگوریتم های برای نحوه پیکسل ها در آموزش ویدیویی بازیسازی و برنامه‌نویسی سی‌شارپ با یونیتی سطح یک مدل باید نگاه کنه شیدر استاندارد انجام محاسبات روشنایی پیچیده و واقع گرایانه را انجام می دهد.  این خواص می تواند اعداد، تعاریف رنگ یا بافت باشد که آموزش یونیتی اندروید و آموزش رایگان یونیتی هنگام مشاهده یک ماده در بازرس ظاهر می شود. سپس مواد توسط اجزای Renderer متصل به Object های بازی مورد استفاده قرار می گیرد تا هر مش بازی Object را ارائه دهد. . هر دو مدل از مواد جداگانه ای برای بدنه خودرو استفاده می کنند، به ترتیب: "مواد خودروی سرخ" و "مواد خودرو آبی". هر دو این مواد بدنه از همان سایهدار سفارشی استفاده می کنند، "Carbody Shader". سایه دار سفارشی ممکن است مورد استفاده قرار گیرد زیرا شیدر ویژگی های اضافی مخصوصا برای خودروها را اضافه می کند، مانند رندر های جادویی فلزی، یا شاید دارای خاصیت پنهان کردن خسارت سفارشی. هر مواد بدن خودرو اشاره به "بافت خودرو" است، که یک نقشه بافت شامل تمام جزئیات بدن، یونیتی فارسی بدون رنگ خاص رنگ است. شبیه ساز Carbody همچنین یک رنگ رنگی را که برای رنگ های مختلف برای اتومبیل های قرمز و آبی تنظیم شده است را می پذیرد و هر خودرو با نگاهی متفاوت به استفاده از یک بافت تک برای هر دو آنها می پردازد. مدل چرخ های چرخ ها از یک ماده جداگانه دوباره استفاده می کندمواد استاندارد شیدر استفاده می کند و دوباره به بافت خودرو اشاره دارد. توجه داشته باشید که چگونه بافت ماشین حاوی جزئیات برای بدنه خودرو و چرخ ها است - این یک اتوبوس بافت است، به این معنی که بخش های مختلف تصویر بافت به صراحت به قسمت های مختلف مدل القا می شوند. حتی اگر مواد بدنه با استفاده از یک بافت که حاوی تصویر چرخ است، چرخ بر روی بدن ظاهر نمی شود، زیرا این بخشی از بافت به هندسه بدنه نقشه نرسیده است. به طور مشابه، مواد چرخ از بافت مشابهی استفاده می کنند که دارای جزئیات بدنه ای است.این نقشه برداری توسط هنرمند 3D در نرم افزار 3 بعدی خارجی انجام می شود و به نام «نقشه برداری UV» می باشد. برای مشخص شدن بیشتر، Shader تعریف می کند.

کانال تلگرام
برچسب ها
نمایش بیشتر

jafar sydi

سه بعدی سازی رو از سال 1384 با 3ds max - Maya شروع کردم. بیش از ده سال است که به صورت تخصصی پست پروداکشن و کامپوزیت رو با فتوشاپ و افترافکت کار میکنم. و به تازگی به بازی سازی هم علاقه مند شده ام. ولی همیشه یک معمارم ....

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

بستن