آموزش بازی سازی

آموزش واقعی کردن بازی یونیتی : افکت امینت اکوژن Unity ambient occlusion

آموزش واقعی کردن بازی یونیتی : افکت امینت اکوژن Unity ambient occlusion

دانلود آموزش unity 5 : افکت ambient occlusion

یکی از بهترین افکت هایی که میتواند به واقعی کردن بازی های کامپیوتری کمک کند، افکت سایه های تماسی امبینت اکوژن (Ambient occlusion) است.

تمام اجسامی که کنار یکدیگر قرار دارند، از نظر نوری روی هم تاثیر میگذارند و روی یکدگیر سایه میاندازند و … .برای اینکه این حس را در بازی کن به وجود بیاوریم که تمام اجسام داخل این صحنه به صورت منسجم در یک فضا در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و با هم تعامل دارند، حتما به افت هایی مانند امبینت اکوژن ، نیاز داریم.

در این آموزش و در چند درس آینده به روش های اضافه کردن انواع افکت های واقع گرایانه با بازی سازی در یونیتی خواهیم پرداخت. با سایر آموزش رایگان یونیتی ، با هم همراه شوید.

فیلم آموزشی Video Tutorial

پخش آنلاین آموزش واقعی کردن بازی یونیتی : افکت امینت اکوژن Unity ambient occlusion

نسخه کامل دوره آموزشی یونیتی برای ساخت بازی سازی سه بعدی Unity 3D

دانلود آموزش یونیتی به زبان فارسی 

unity3d GraphicsGraphics Reference Farsi Tutorials By: jafar sydi : Image Effect reference The Screen Space Ambient Occlusion (SSAO) توجه داشته باشید که Ambient Occlusion effect نسبت به زمان پردازش بسیار گران است و به طور کلی فقط باید بر روی سخت افزار دسکتاپ desktop یا کنسول console hardware استفاده شود. هزینه آن صرفا بر روی رزولوشن صفحه نمایش و پارامترهای اثرات بستگی دارد و به پیچیدگی صحنه بستگی ندارد Unity Particles Effects ambient occlusion اثر post-processing effect پست پروداکشن Ambient Occlusion تقریبا محاصره محیط را در real time به عنوان یک اثر پس از پردازش تمام صفحه انجام می دهد. این تارهای فرسوده، سوراخ ها، تقاطع ها و سطوح که نزدیک به یکدیگر هستند darkens  می شود. در زندگی واقعی، چنین مناطقی تمایل دارند که نور محیط را مسدود کنند یا از آن خارج شوند، از این رو تیره تر light می شوند.به عنوان محدوده واقعی محاصره است.انسداد محیطی یکی از بهترین اثراتی است که می توانید در بازی خود اضافه کنید ... آنچه که در حال حاضر در صحنه ی ما می بینیم ... نگاه کردن به آن در نمایش آموزش کامل نرم افزار یونیتی Unity 5 بازی و خاموش کردن آمار ... این است که همه چیز در آن قرار دارد ... این روشن و اغلب در سایه است ... خوب، در اینجا و آنجا سایه اند ... من در شکوفه و همچنین عمق میدان هستم ... بنابراین یک نگاه بصری خوب به آن وجود دارد ... با این حال، برخی از اشیاء، حتی اگر آنها فریب ... بر زمین، به نظر می رسد کمی شناور است ... آنها به برخی از انسداد محیط نیاز دارند ... انسداد محیطی، پس از آن، مسدود کردن ... از نور شدید توسط اشیاء مجاور است . ما قبلا بعضی از آن را در پخت نان گذاشته ایم ... اما من نیز روی یک اثر تصویر انسداد محیطی اضافه می کنم ... که فضای انسداد صفحه نمایش است ... که واقعا همه چیز را در اینجا کمک می کند ... من انتخاب می کنم اول شخص کنترل یک بار دیگر ... فیلتر کردن توسط FP و انتخاب، و سپس باز کردن آن ... و انتخاب این شخصیت اول شخص ... در اینجا، من زیر اثرات تصویر من دیگر من ... و من قصد دارم به قرار دادن برخی از انسداد محیط ... من یک کامپوننت، و تحت اثر تصویر اضافه کنید.فضای محدوده فضای صفحه اثر تصوير فضای محيط فضايی (SSAO) تقريبی محيط زيست را در زمان واقعی به عنوان اثر پس پردازش تصوير تقسيم می کند. این تار مو، خوشه ها و سطوح که نزدیک به یکدیگر هستند تیره می شود. در زندگی واقعی، چنین مناطقی تمایل دارند که نور محیط را مسدود کنند یا از آن خارج شوند، از این رو تیره تر آموزش بازی سازی با Unity لیندا دوبله فارسی می شوند. برای اجرای مدرن انسداد محیطی در زمان واقعی، نگاهی به اثر ناخوشایند محیط فضایی جدیدتری خواهید داشت. همانطور که با دیگر جلوه های تصویری، قبل از اینکه آن را در دسترس قرار دهید، باید بسته های Effects Effects استاندارد را نصب کنید. SSAO به صحنه اعمال شده است. SSAO به صحنه اعمال شده است. همان صحنه بدون SSAO برای مقایسه. توجه داشته باشید تفاوت در گوشه ای که ساختارها و یا چمن با زمین است. همان صحنه بدون SSAO برای مقایسه. توجه دانلود آموزش موتور بازی سازی یونیتی 3d با زیرنویس فارسی داشته باشید تفاوت در گوشه ای که ساختارها و یا چمن با زمین است. خواص املاک: تابع: شعاع حداکثر "شعاع" یک شکاف که باعث انسداد محیط می شود. تعداد نمونه نمونه های انسداد محیطی. شمارش بالاتر کیفیت بهتر را ارائه می دهد، اما با سربار پردازش بیشتر. شدت اکلوژن درجه تاریکی افزوده شده توسط انسداد محیط. Blur مقدار تاری برای اعمال تیره شدن. بدون تاری (0) بسیار سریعتر است اما مناطق تاریک پر سر و صدا خواهد بود. Downsampling قطعنامه که در آن آموزش unity 5 محاسبات باید انجام شود (برای مثال، مقدار downsampling از 2 در نیمی از وضوح صفحه کار می کند). Downsampling باعث افزایش سرعت رندر در هزینه کیفیت می شود. انسداد اكلوژن چگونه انسداد سریع باید با فاصله انجام شود. مین Z اگر این آثار وجود داشته باشد، این ارزش را افزایش دهید. جزئیات SSAO تقریبا انسداد محیط را با استفاده از یک اثر پردازش تصویر تقسیم می کند. هزینه آن صرفا بر اساس رزولوشن صفحه نمایش و پارامترهای SSAO بستگی دارد به پیچیدگی صحنه به عنوان AO واقعی. با این حال، این تقریب، منجر به معرفی مصنوعات می شود. به عنوان مثال، اشیائی که در خارج از صفحه قرار دارند، به انسداد کمک نمی کنند و مقدار انسداد بستگی به زاویه دید و موقعیت دوربین دارد. توجه داشته باشید که SSAO با توجه به زمان پردازش بسیار گران است و به طور کلی فقط باید در کارت های گرافیکی بالا استفاده شود. با استفاده از SSAO وحدت، عمق + normalals بافت دوربین را افزایش خواهد داد که تعداد تلفات قرعه کشی را افزایش می دهد و دارای سربار پردازش پردازنده می باشد. با این حال، عمق + normalals بافت سپس می تواند برای اثرات دیگر نیز استفاده شود (به عنوان مثال، عمق میدان). هنگامی که بافت تولید می شود، باقی مانده اثر SSAO بر روی کارت گرافیک انجام می شود. پشتیبانی سخت افزاری این اثر نیاز به یک کارت گرافیک که از Shader Model 3 و بافت عمق پشتیبانی می کند. صفحه سخت افزاری سخت افزاری گرافیک و امولسیون را برای جزئیات یونیتی فارسی بیشتر و لیست سخت افزار سازگار مشاهده کنید.
نمایش بیشتر
telegram

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا