خانه / آموزش رندر خارجی / فیلم آموزشی رندر ریل تایم منتال ری مایا Maya Render Mental Ray viewport
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5٫00 out of 5)
Loading...
بازدید: 5 - "فیلم آموزشی رندر ریل تایم منتال ری مایا Maya Render Mental Ray viewport" توسط تاریخ انتشار: 12/12/2017

فیلم آموزش رندر ریل تایم منتال ری مایا  Maya Render Mental Ray viewport در آموزش های قبلی، توضیحات زیادی را برای پلاگین منتال ری برای مایا mental ray for Maya در سایت منتشر کرده ایم و توضیح دادم که پلاگین فوق العاده رندرینگ محصول شرکت NVIDIA است و به صورت پیش فرض در مایا ، …

فیلم آموزشی رندر ریل تایم منتال ری مایا Maya Render Mental Ray viewport

فیلم آموزش رندر ریل تایم منتال ری مایا  Maya Render Mental Ray viewport

فیلم آموزش رندر ریل تایم منتال ری مایا  Maya Render Mental Ray viewport

در آموزش های قبلی، توضیحات زیادی را برای پلاگین منتال ری برای مایا mental ray for Maya در سایت منتشر کرده ایم و توضیح دادم که پلاگین فوق العاده رندرینگ محصول شرکت NVIDIA است و به صورت پیش فرض در مایا ، ارائه نمیشود !

برای رندرگیری میتوانید از ViewPort 2.0 و Legacy Default Viewport  استفاده کنید و در این آموزش تصویری میخوام خیلی سریع یکی از ویژگی های فوق العاده منتال ری که برای گرفتن پیش نمایش های سریع داخل ویو پورت انجام میشود را به شما نشان بدهم که آبشن Mental Ray viewport است.

این پنجره، که میتوانید آن برای پیش نمایش های رندر خودتان استفاده کنید، تمام محاسبات را توسط کارت کرافیکی و حافظه Ram کارت گرافیک شما انجام میدهد و توصیه میکنم اگر شما هم از کاربران منتال ری و مایا هستید، حتما گزینه Mental Ray viewport را فعال و برسی کنید.

ابزار Mental Ray viewport ، خیلی شبیه به ویری ریل تایم vray real time است که به صورت کاملا تعامی کار میکند و متاسفانه ، هیچ کدام از آنها قایل ذخیره سازی نیستند !!! در ادامه ، با سایر فیلم های آموزشی مایا به زبان فارسی ، با ما همراه باشید.

 

فیلم آموزشی مقدماتی مایا Video Tutorial 

پخش آنلاین آموزش رندر ریل تایم منتال ری مایا Maya Render Mental Ray viewport

 

نسخه کامل این آموزش فارسی : 8 ساعت و 40 دقیقه (از صفر تا صد مایا)

آموزش فارسی صفر تا صد مایا

 

NVIDIA mental ray : interactive global illumination engine GI-Next and Selective Light Importance Sampling. Photon Mapping + Volumetric and scattering materials + progressive rendering + Maya Batch rendering + real-time material preview + Alembic geometry caches, UV tiling اگر چه پردازندهی رادیویی مادون قرمز NVIDIA دیگر به عنوان بخشی از Autodesk Maya شناخته نمیشود، Ray ray برای ارائه دهنده مایا به طور مستقیم به عنوان پلاگین از NVIDIA در دسترس است، به طور مستقیم به برنامه کاربردی اضافه شده و رندر بینابینی نمایش و نورپردازی ساده جهانی با شتاب GPU قابل توجهی، در بالای قابلیت و سازگاری قبلی. GI-Next موتور تعاملی جهانی روشنایی دنیای روان نیاز به تنظیم و تنظیم کمتری دارد و چندین بار سریعتر از روشهای قبلی GI با کیفیت مشابه است و سرعت بیشتری را با یک GPU به دست می آورد. این کار در گردش کارهای روشنایی تعاملی در نمای مايا، با نورپردازی مبتنی بر تصویر و محیط های رویه ای مانند Sun & Sky موثر است. تنظیمات نورپردازی مدرن با چراغهای منطقه و مواد انتشاری نیز سریعتر انجام می شود. نمونه گیری از میزان نور انتخابی، شمار زیادی از نور را بدون به خطر انداختن عملکرد انجام می دهد. نمونه برداری چندگانه، تنظیمات فیزیکی مبتنی بر MDL [مواد تعریف زبان] را سریع تر می کند، زیرا آنها تنها حاوی اطلاعات مادری هستند، و مایا را مجبور می کند نور را اداره کند. پرتوهای ذهنی از تمام انواع هندسه مایا با کیفیت تسلطی قابل کنترل و تیرگی حرکت سریع و عمق میدان دوربین با نمونه گیری متحد پشتیبانی می کند. کاربران می توانند مقادیر زیاد مو، مایعات و ذرات، مانند مایعات Bifrost و فوم را تولید کنند. مایا XGen از لحاظ ظاهری رویه پردازش حافظه از عظیم عناصر در زمان رندر برای صحنه ها و جمعیت های عظیم استفاده می کند و به ارائه شیوه های موی انسان و خز حیوانات با موی و خز مایا می پردازد. نقشه برداری فوتون برای سایه زنی شدید، کارآمد و سایه زنی و ارائه کنتور برای تولید کارتون و انیمه استفاده می شود. نقشه برداری جابجایی با کیفیت بالا شامل جابجایی بردار است. برای مواد و سایهزرها، شما ممکن است از C سایهدار یا بارگذاری سفارشی استفاده کنید و از تعاریف و مواد MDL دلخواه استفاده کنید. شیدرهای سفارشی برای اثرات قابل برنامه ریزی باعث می شود که تولید بیشتر قابل گسترش باشد. برای کارآیی، با استفاده از بارگذاری فقط بر روی تقاضا، بافت بافت های با وضوح بزرگ روبرو می شود. گردش کار لایه بندی شده با لایه بندی سایه ها شامل می شود و یک سیستم عبور رندر انعطاف پذیر در شیدرها ساخته شده است. شما همچنین می توانید بافت های رویه ای برای جلوه های مستقل رزولوشن و نقشه های 3D رنگ یا چگالی استفاده کنید. مواد جامد و پراکنده برای رندر کردن پوست در دنیای واقعی و اثرات جوی مانند ابرها و یا گرد و غبار موجود است. اشعه های ذهنی از تمامی جریان های مایا ایجاد شده با استفاده از چشم انداز تعاملی و روشنایی به طور مستقیم در Maya Viewport یا IPR پشتیبانی می کند. کاربران بازخورد بصری پیوسته را با ارائه مترقی از نتایج نهایی در تعاملات صحنه ارائه می دهند. شما می توانید پخت نان را با مایکا پخت بچینید تا هم بافت و هم رأس. انیماتورها پشتیبانی کامل از هندسه، مواد و پارامترهای نور را دارند. پیش نمایش Swatch رندر و زمان واقعی مواد برای سایه ها و پدیده های سفارشی روان در دسترس است. این نرم افزار از تکنیک های تولید مانند کش های هندسی Alembic، کاشی های UV و داده های عمیق پشتیبانی می کند. کاربران کنترل رنگ کامل و یک خط لوله HDR از ورودی بافت به تصویر خروجی دارند. برای پشتیبانی از تولید، کارآیی مایا Batch rendering برای انیمیشن های قاب نهایی در همه ماشین ها در دسترس است. رندر سابقه شغل دسته ای سریع می تواند بر روی یک ماشین انجام شود و رندر توزیع شده در مزارع رندر با فضای خالی روان مستقل و همچنین کنترل خطوط رندر با فایل های .mi را توزیع می کند. Ray ray for Maya را می توان در یک نسخه رایگان برای استفاده خلاق دانلود کرد یا رندر شبکه را می توان در هر دستگاه در هر ساله خریداری کرد.
https://www.3dmaxfarsi.ir/?p=52770 :لینک کوتاه
کانال تلگرام

نویسنده : جعفر صیدی jafar sydi

سه بعدی سازی رو از سال 1384 با 3ds max - Maya شروع کردم. بیش از ده سال است که به صورت تخصصی پست پروداکشن و کامپوزیت رو با فتوشاپ و افترافکت کار میکنم. و به تازگی به بازی سازی هم علاقه مند شده ام. ولی همیشه یک معمارم ....

نظر شما در این مورد چیست؟ (اگر شما هم پیشنهادی دارید با ما در میان بگذارید)

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فلید ها الزامی است *

*