خانه / آموزش رندر خارجی / آموزش رندر خارجی ویری در معماری : تری دی مکس + ویری به زبان فارسی
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 5٫00 out of 5)
Loading...
بازدید: 5 - "آموزش رندر خارجی ویری در معماری : تری دی مکس + ویری به زبان فارسی" توسط تاریخ انتشار:23/07/2014

آموزش رندرینگ خارجی نمای ساختمان 3dmax Vray در این آموزش میخوایم تنظیمات متریال کادر رندر و نورپردازی یک صحنه خارجی Vray  را برسی کنیم:مدلسازی و تکسچر گذاری این ساختمان را در 3dsmax و Photoshop انجام دادم و با متور ویری، رندر گرفتم. 1- مدلسازی: مدلسازی این پروژه خیلی ساده است  و با Editable poly آن را ساخته ام.و …

آموزش رندر خارجی ویری در معماری : تری دی مکس + ویری به زبان فارسی

Exterior-HDRI-Final

آموزش رندرینگ خارجی نمای ساختمان 3dmax Vray

در این آموزش میخوایم تنظیمات متریال کادر رندر و نورپردازی یک صحنه خارجی Vray  را برسی کنیم:مدلسازی و تکسچر گذاری این ساختمان را در 3dsmax و Photoshop انجام دادم و با متور ویری، رندر گرفتم.

1- مدلسازی:

مدلسازی این پروژه خیلی ساده است  و با Editable poly آن را ساخته ام.و برای درخت ها هم از آبجکت های درخت سبک 3dsmax استفاده کردم

01-Vray-Exterior-ligthting-rendering

– داخل مدل را هم مبلمان سبک و ساده  قرار دادم.فقط برای اینکه از این فاصله داخل ساختمان معلوم بود و نمیخواستم  خالی دیده شود.

– اینکار باعث جان دادن به کار میشود.هیچ وقت فضایی را خالی نگذارید!

داخل ساختمان از نمای نزدیک:

02-Vray-Exterior-ligthting-rendering

چمن ها را با vray displacement کار کردم.و تعداد segments فضای سبز را از آنجایی که شد باید بردم.چون وقتی تعداد segments ها بیشتر باشد و صفحات کوچک تر شوند، مپ (map) بهتر روی آن اعمال میشود.

همان طور که در عکس زیر مشاهده میکنید،تعداد segments را در قسمت هایی را که میخواهم vray displacement اعمال کنم، زیاد کردم.حدود 50 سانت در 50 سانتی متر کافی است.

04-Vray-Exterior-ligthting-rendering

 

برای متریال چمن (grass) در قسمت vray displacement از این مپ استفاده کردم:

نکته: لکه های  سیاهی که در عکس می بینید را برای ایجاد تنوع و گوناگونی ارتفاع چمن ها ایجاد کردم.

05-Vray-Exterior-ligthting-rendering

 

متریال قرمز یک fallof در قسمت diffuse دارد و یک متریال ترکیبی(mix map) در قسمت bump.

06-Vray-Exterior-ligthting-rendering

این هم سایر تنظیمات متریال ها:

07-Vray-Exterior-ligthting-rendering

08-Vray-Exterior-ligthting-rendering

09-Vray-Exterior-ligthting-rendering

نورپردازی و محیط Lighting and Environment

از نور Vray HDRI Dome Light برای نورپردازی اولیه و از نورهای Photometric IES برای نورهای ثانویه استفاده کردم.چون آن نورها تنظیماتی به عنوان درجه حرارت (template) دارند.که به راحتی میتوان طبق آن، قدرت نور را تنظیم کرد.یا دقیقا نوع نور دلخواه در آنها نوشته شده که فقط کافی است انتخاب کنیم چه نوع نوری میخواهیم.مثلا نور برای چراغ های پارک (street/stadium lamps)

آموزش رندر اسکچاپ ویری | دانلود پلاگین ویری 3  | آموزش پلاگین Vray 3

10-Vray-Exterior-ligthting-rendering

11-Vray-Exterior-ligthting-rendering

تنظیمات کادر رندر:

تنظیمات کادر رندر Vray آن کاملا پایه ای و معمولی است irradiance map, light cache:

12-Vray-Exterior-ligthting-rendering

 

 

although we do need to keep in mind that the 36 millimeter film gate setting on the physical camera means that به طور پیش فرض تنظیم شده است که به عنوان یک دوربین دیجیتال با سنسور 35 میلیمتری یا سنسور کامل رفتار کنید. تنظیماتی که بر رفتار ارزش های کانونی که ما تنظیم می کنند تاثیر می گذاریم. البته، البته، با استفاده از فاصله کانونی، می توانستیم عکس ها را تغییر دهیم و کادر های ما را با استفاده از زمینه پارامتر مشاهده به جای بگذاریم. تمرکز یکی دیگر از جنبه های بسیار مهم هر شات یا رندر است که ما ایجاد می کنیم. اگر ما تصاویری را که بخش های اشتباه فریم را به خود اختصاص داده اند یا در خارج از فوکوس قرار می گیرند، می توانیم خودمان را مجبور کنیم که کارهایی را که ما بعدها به عنوان تکمیل کردیم انجام دهیم. خوشبختانه، دوربین V-Ray 3.2 Persian Tutorials به ما چند گزینه ای برای تعیین فاصله کانونی می دهد و ما به کسانی که در عمق میدان ویدیو هستند، نگاه می کنیم. یک مجموعه بسیار مهم کنترل برای هر کسی که انجام می دهد ارائه دهنده های تجسم در مقیاس وسیع، مانند (نامفهوم) به عنوان مثال، تغییر پارامتر شیب است که برای تقلید اثر لنزهای شیب گران قیمت اغلب استفاده شده توسط عکاسان معماری حرفه ای طراحی شده است. ایده اولیه همانند اصلاح کننده تصحیح دوربین در دسترس در 3ds Max 2015 خود است، در این Verticals چشم انداز شیب دار، اغلب در عکس هایی که در ساختمان های بلند نگاه می کنند، درست شده اند و به نظر می رسد بسیار خشنود و قابل بیان به چشم است. این موضوع درخشان است که اگر فقط با استفاده از کلید C به دوربین نگاه کنیم، این سهولت می تواند این کار را انجام دهد. همه ما واقعا باید در بسیاری از موارد انجام دهید بر روی دکمه Guess Vertical Tilt کلیک کنید برای دیدن عکس در اندازه بزرگ اینجا کلیک کنید پست پروداکشن post-production تمام این گزینه ها را در فتوشاپ اعمال کردم : Brightness and Contrast, Color correction, sharpen, vignetting, chromatic aberration, hue and saturation, vibrance, sharpen, Glow and Levels و ما تقریبا انجام می شود.
 https://www.3dmaxfarsi.ir/?p=2002 :لینک کوتاه
کانال تلگرام

نویسنده : جعفر صیدی jafar sydi

سه بعدی سازی رو از سال 1384 با 3ds max - Maya شروع کردم. بیش از ده سال است که به صورت تخصصی پست پروداکشن و کامپوزیت رو با فتوشاپ و افترافکت کار میکنم. و به تازگی به بازی سازی هم علاقه مند شده ام. ولی همیشه یک معمارم ....

یک دیدگاه

  1. باسلام می خواستم بدانم ایا مکانی ویا اموزشگاهی وجود ،دارد که اموزش کامل ساخت انیمییشن رابدهد.در صورت مجود بودن چنین اموزشگاه ویا کلاسی لطفا مرا راهنمایی کنید متشکرم .دوست دار شما کارکوش

نظر شما در این مورد چیست؟ (اگر شما هم پیشنهادی دارید با ما در میان بگذارید)