آموزش انیمیشن و مدل سازی سه بعدی تری دی مکس
آموزش فارسی ویری تری دی مکس افترافکت
مدلسازی و رندر پروژه مسکونی معماری : برای رسیدن به یک رندر باکیفت، یک مدلسازی دقیق و با جرئیات زیاد لازم است.درواقع باید یک چیزی وجود داشته باشد که آن را رندر بیریم.نه؟
همه چیز را هم نمیشود از اتوکد Import کرد.اتوکد بیشتر یک نقشه کش هست تا نرم افزار مدلسازی…
این مجموعه آموزش کاملی است که از مدلسازی با Editable Poly شروع میشود و بلوک های آپارتمانی که در عکس های زیر می بینید را در تری دی مکس ساخته و سپس تمام متریال های این پروژه را تک تک تنظیم در Vray رندر گرفته میشود.و سپس رندر نهایی با After effects – Photoshop پس پردازش (post production) میشود.قسمت آخر این آموزش مربوط به انیمیشن سازی تری دی مکس در معماری است.که انیمیشن هایی را که در فیلم بالا مشاهده میکنید را میسازد:
سرفصلهای این آموزش
- انیمیشن معماری(فیلم بالا)
- مدلسازی مجتمع مسکونی محوطه اتاق های داخلی
- ساخت متریال تک تک اجزاء: متریال بتن، آب،پانل های چوبی،نرده ها….
- نورپردازی ساخت بگراند ساخت چمن درخت رندرهای نهایی و حاوی چند پروژه افتر افکت
Vray 3ds max animation Video tutorials
پخش آنلاین انیمیشن ساخته شده نهایی این آموزش
- نام محصول: آموزش فارسی مدلسازی رندر و انیمیشن Vray + فایل های پروژه
- زمان: 4 ساعت و 45 دقیقه
این بخش درحال تکمیل شدن است و فعلا کامل نیست:
اصول اساسی انیمیشن تری دی مکس Animation 3dmax :
- Auto Key animation
- Ghosting
- Dummy objects and animation
- Track View – Dope Sheet
- Looping animation
- Weighted list controllers
- Set Key Animation
- Path constraint and Path deform animation methods
- Schematic View Improvements
- Animation control through List Controllers
- Scripting Wiring and expressions
- Sound track editing
1-آموزش انیمیشن Walkthrough Assistant
سطح آموزش: مبتدی
زمان برای تکمیل این آموزش 20 minutes
با استفاده Walkthrough Assistant بجای تنظیم کردن دستی دوربین ، می توانید خیلی راحت آن را تنظیم کنید.با Walkthrough Assistant میتوانید دوربین را به پرواز بیاورید و مسیر حرکت دوربین را نسبت به یک خط تعیین کنید.تکنیک انیمیشن سازی با Walkthrough Assistant درواقع هم برای رندر داخلی و هم برای رندر خارجی مناسب است.
این روش، ساده ترین راه ساخت انیمیشن است و فقط کافی است که یک دوربین و یک خط بکشید و آن خط را به عنوان یک مسیر به دوربین اعمال کنید.سپس به دید دوربین بروید وبقیه تنظیمات را مثل لنز و … تنظیم کنید.
- ساخت یک دوربین جهت دار target camera
- تنظیم کردن لنز و زاویه دوربین
- استفاده از Set Key برای به انیمیشن دراوردن دوربین
- ازسرگیری انمیشن تا آنجایی که رندر گرفته شده است
- ساخت فیلم و خروجی از انیمیشن
2-آموزش انیمیشن – اضافه کردن صدا Dope Sheet Editor
سطح آموزش: مبتدی
زمان برای تکمیل این آموزش 20 minutes
در این آموزش یک صحنه از جنگ جهانی در یک فرودگاه، جایی در شمال فرانسه را داریم.هواپیمای 2 باله، آماده پرواز هست اما هیچ صدایی ندارد.ما میخواهیم به آن صدا اضافه کنیم با فرمت .wav یعنی صدای اوج گیری پرواز هواپیما را با Dope Sheet Editor شبیه سازی میکنیم.
سرفصل های این آموزش:
- اضافه کردن صدا انیمیشن 3ds max
- آموزش کار با ویرایشگر Dope Sheet track یا کوتاه تر کردن تراک های صوتی
3-آموزش انیمیشن بازتاب توپ
سطح آموزش: مبتدی
بازتاب توپ یکی از بهترین تمرین ها و مثال برای شروع به آموزش انیمشن مبتدی است.
- ساخت انیمیشن با دستور transforms
- کپی کردن کلید ها در track bar
- استفاده از ghosting برای شبیه سازی بین حرف
- بکارگیری دسته تانژانت در Function Curve Editor برای کنترل بین حرف
- ساخت انیمیشن پشت سرهم با استفاده از پارامترهای Out-of-Range
- ساخت انیمیشن پیوسته (looping animation) با استفاده از Out-of-Range
- انیمشن با استفاده از آبجکت های کمکی dummy objects
- استفاده Layout mode
- اعمال چندین منحنی Multiplier curves
- کار با Dope Sheet Editor برای انیمیشن سازی سریع و ذخیره زمان
- ساخت انیمیشن روی حالت Set Key
4-آموزش انیمیشن path constraint
سطح آموزش: مبتدی تا متوسط
زمان برای تکمیل این آموزش 20 minutes
در این آموزش، پرواز یک هواپیما را در امتداد یک مسیر(خط )با استفاده از دستور path constraint انیمیشن می کنیم.همچنین ترکیب چند مسیر را یاد میگیرید
- آموزش انیمیشن سازی با Animate Path constraint
- استفاده از آبجکت های دامی (dummy objects) در انیمیشن
- استفاده از کنترل وزن برای ایجاد حالت تلاطم
- آموزش انیمیشن با دکمه Set keys
- جایگزینی آبجکت با ریزولیشن بالا برای آبجکت های ریزولیشن پایین با استفاده از XRefs
5-آموزش انیمیشن (انفجار 3ds max)
سطح آموزش: متوسط
زمان برای تکمیل این آموزش 20 minutes
در این آموزش برخورد 2 شهاب سنگ را به صورت انیمشن در می آوریم که پس از برخورد منفجر میشوند.
سطح آموزش: متوسط
زمان برای تکمیل این آموزش 20 minutes
- استفاده از شماره متریال (effects channel IDs)
- استفاده از آبجکت opacity mapped plane برای شبیه سازی انفجار تری دی مکس
- بکارگیری ذرات array fragmentation
- تنظیم کلید های visibility keys
- ساختن جلوه موشن بلور motion blur
- استفاده از افکت های رندر (glows و blurs)
6- آموزش انیمیشن حرکت Rigging
انیمیشن سازی ماشین کار پیچیده ای است.زیرا حرکت 4 چرخ نسبت به حرکت ماشین.لینک دادن بین بدنه ماشین و چرخ ها و …
در این آموزش آنها را “rig” کرده تا به راحتی تمام اجزاء ماشین نسبت به یکدیگر حرکت کنند.
- استفاده از لست کنترل(List controllers) برای مدیریت اجزاء مدل ماشین
- تعیین رفتار کنترل کننده ها برای رفتار ماشین
- استفاده از MacroRecorder برای اعمال لیست کنترل کننده ها (List controllers)
- ساخت یک جعبه ابزار برای نگاه داشتن (hold) ابزارهای دلخواه
- استفاده ار wiring برای rig کردن آبجکت ها در انیمیشن
سلام
بخش اصول اساسی انیمیشن تر دی مکس کا آماده میشه؟
بی صبرانه منتظریم