آموزش کمرا مپینگ تری دی مکس Landscape Camera mapping 3ds max

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

آموزش کمرا مپینگ تری دی مکس Landscape camera mapping 3ds max

در این سری از آموزش های حرفه ای تری دی مکس، میخواهم شما را با یکی دیگر از مودیفایر های قدرتمند تری دی مکس به اسم (World-Space Modifiers (WSMs آشنا کنم.

همچنین میخواهیم با استفاده از تکنیک کمرا مپینگ (Camera Mapping) کاری کنیم که مپ گذاری این صحنه که یک کوهستان زیبا هست را بتوانید در دیدگاه های خود مشاهده و آن را بدون نیاز به رندر گیری مجدد، ویرایش کنید.

(World-Space Modifiers (WSMs : مودیفایر های World-space درست مانند object-specific space warps ها عمل میکنند. آنها روی خود آبجکت سوار میشوند اما برای اعمال شدن شان مانند اسپس رپ ها، بجاری object space ها از world space استفاده میکنند.لطفا برای درک بهتر این مفاهیم، ویدئو آموزشی زیر را مشاهده بفرمایید.

آموزش کمرا مپینگ تری دی مکس Landscape Camera mapping 3ds max

آموزش تصویری تری دی مکس Video Tutorials

پخش آنلاین ویدئو آموزش Camera mapping 3ds max

آموزش کمرا مپینگ تری دی مکس Landscape camera mapping 3ds max

دانلود ویدئو با لینک مستقیم – 90 مگابایت

www.3dmaxfarsi.ir :پسورد فایل فشرده
خرید پستی
مشاهده تمام آموزش های فارسی

برای سفارش این محصول و یا سایر آموزش های فارسی – انگلیسی، به فروشگاه مراجعه بفرمایید.

Video Tutorials about: World-Space Modifiers (WSM) | 3ds Max | Autodesk Knowledge Network شما از اصلاحگر فضای جهانی استفاده می کنید مثل اینکه شما اصلاح کننده استاندارد فضایی را اعمال می کنید. شما می توانید از اصلاح کننده های فضای جهانی از منوی اصلاح کنندگان، فهرست اصلاح کننده در پانل اصلاح و مجموعه های اصلاح کننده های کاربردی استفاده کنید. یک اصلاح کننده فضای جهانی با ستاره یا متن "(WSM)" کنار نام آن نشان داده شده است. (ستاره یا "(WSM)" نسخه جهان-فضایی را از نسخه شیء فضایی اصلاح کننده مشابه تشخیص می دهد، اگر وجود داشته باشد.) هنگامی که شما یک اصلاح کننده فضای دیجیتال را به یک شی اختصاص میدهید، آن را در بالای پشته اصلاحگر نشان داده شده، به عنوان یک اتصال، در همان منطقهییییییییی پیوندهای پیچیده فضایی ظاهر میشوند. مباحث در این بخش تغییر مکان دوربین نقشه (فضای جهانی) Modifier Map Camera (نسخه جهان-فضایی) به شما اجازه می دهد یک شی را در پس زمینه در طی یک انیمیشن ترکیب کنید. جایگزین مش اصلاح کننده (فضای جهانی) Modifier فضای جهانی فضایی Displace Mesh به شما امکان می دهد تا اثر نقشه برداری جابجایی در اشیاء و اشیاء مش مشبک قابل ویرایش را با یک اصلاح کننده Disp Approx اعمال کنید. اگر یک نقشه جابجایی به شیء اعمال شود، مش نشان دهنده اثر نقشه جابجایی است. Displace Mesh جایگزین مش با نسخه آویزان شده است. تغییر مکان دهنده NURBS (فضای جهانی) Displace NURBS اصلاح کننده فضای جهان (فضای جهانی) یک شی NURBS را به یک مش تبدیل می کند. اگر یک نقشه جابجایی به شیء اعمال شود، مش نشان دهنده اثر نقشه جابجایی در نمایشگرها است. دو دلیل اصلی برای استفاده از Displace NURBS وجود دارد: اصلاح MapScaler (فضای جهانی) MapScaler مقیاس یک نقشه اعمال شده به یک شیء را حفظ می کند. این به شما اجازه می دهد که بدون تغییر مقیاس نقشه، شی را تغییر دهید. به طور معمول، شما می توانید از این برای حفظ اندازه نقشه بدون در نظر گرفتن هندسه مقیاس استفاده کنید. اصلاح کننده PatchDeform (فضای جهانی) PatchDeform اصلاح کننده فضای جهان اجازه می دهد که یک شی را براساس خطوط شیء پچ جابجا کنید. این کار همانند PathDeform (فضای جهانی) است، اما از یک پچ به جای منحنی استفاده می کند. به استثنای دکمه Move To Patch، پارامترهای آن همانند تغییرات در PatchDeform شیء فضایی هستند. اصلاح کننده PathDeform (فضای جهانی) PathDeform modifier world-space یک شی بر اساس شکل منحنی شکل، اسپلین یا منحنی NURBS شکل می دهد. با استثنائات ذکر شده در بخش Interface، این اصلاح کننده فضای جهانی، همانند اصلاح کننده شیفت فضایی PathDeform عمل می کند. اصلاح نقطه حافظه (فضای جهانی) نسخه جهان-فضایی Modifier Point Cache دقیقا مانند Modifier Point Cache کار می کند، به جز اینکه به جای مختصات فضای محلی-فضایی، از مختصات فضایی استفاده می کند. از این نسخه در هنگام انیمیشن سازی با اصلاح کننده های فضای جهان مانند اصلاح کننده PatchDeform (WSM) و یا PathDeform (WSM) استفاده کنید. اصلاح کننده زیربنایی (فضای جهانی) اصلاح کننده Subdivide (WSM) شبیه به اصلاح کننده Subdivide شیء-فضایی است و پارامترهای مشابه دارد. در نسخه جهان-فضایی Subdivide، محدودیت اندازه در مش پس از آن است که به مختصات فضایی جهان تبدیل شده است. تغییر دهنده سطح نقشه برداری (فضای جهانی) تغییر دهنده نقشه سطح (WSM) نقشه ای را به سطح NURBS اختصاص می دهد و آن را بر روی شی یا اشیاء اصلاح می کند. Mapper Surface مخصوصا برای یکپارچه استفاده از یک نقشه تنها به یک گروه از زیر اجسام سطحی در همان مدل NURBS مفید است. شما همچنین می توانید از آن برای انواع دیگر هندسه استفاده کنید. اصلاح کننده SurfDeform (فضای جهانی) اصلاح کننده SurfDeform (WSM) همانند معیوب PathDeform (WSM) کار می کند، به جز اینکه از یک نقطه NURBS یا سطح CV به جای منحنی استفاده می کند.
https://www.3dmaxfarsi.ir/?p=61402 :لینک کوتاه

کانال تلگرام
برچسب ها
نمایش بیشتر

jafar sydi

سه بعدی سازی رو از سال 1384 با 3ds max - Maya شروع کردم. بیش از ده سال است که به صورت تخصصی پست پروداکشن و کامپوزیت رو با فتوشاپ و افترافکت کار میکنم. و به تازگی به بازی سازی هم علاقه مند شده ام. ولی همیشه یک معمارم ....

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید