آموزش مدلسازی کوه صخره دره سنگ مایا زیبراش Unreal Engine Maya ZBrush
بهترین روش ساخت کوه صخره دره چیست ؟
آموزش زیبراش آنریل انجین مایا
یکی از عوارض رایج زمین که در طبیعت یافت میشود، کوه صخره و تپه است که مدلسازی و حجم سازی و ساخت متریال نسبتا پیچیده ای دارد.چیدمان حجم ها در صحنه و جلوی دوربین ها کار واقعا سخت و وقت گیری است چون معمولا فایل 3ds max را بسیار سنگین میکنند، و به دلایل فراوانی، خیلی ها هم برای ساخت کوه صخره دره ، از انواع پلاگین مانند Rock Generator یا اسکریپت استفاده میکنند.یا میتوان از نرم افزار Vue xStream استفاده کرد.حالا بهترین روش برای مدلسازی آن چیست ؟
در این سری از آموزش های تخصصی برای مدلسازی از نرم افزار (Unreal Engine ، ZBrush) و برای رندر از مایا(2015 Maya) استفاده خواهیم کرد.
حتما شما دوستان علاقه مند به بازی کامپیوتری، اسم نرم افزار Unreal Engine را که کاری از شرکت منحصربفرد Epic Games را شنیده اید.آنریال اینجین، در واقع متور قدرتمند بازی سازی با امکانات فوق العاده و انعطاف پذیر است که حاوی انوع حجم ها و سمپل های آماده برای وارد کردن به محیط، دارای تعداد زیادی صحنه از پیش تعریف شده، قابلیت خروجی گرفتن برای ویندوز و آی او اس،ویرایشگر بسیار قدرتمند برای ساخت فضا های مورد نظر و … است.این نرم افزار شامل Component ها و پلاگین های اضافی فراوانی مانند Unreal Engine v4.5.1 Demo Maps است که شامل بیش از 20 طرح نمونه و ساخته شده با موتور گرافیکی Unreal Engine 4.5.1 است.
سرفصل های آموزش ساخت کوه صخره دره برای بازی کامپیوتری
- خلاصه آموزش
- استفاده از عکس های مرجع references و درک ساختار سنگ، صخره construction
- ساخت حجم خام اولیه base mesh
- شروع حجم سازی زیبراش Sculpting ZBrush
- جزئیات دادن به مدل Sculpting detail
- تکمیل مدل صخره
- تیز و برنده کردن لبه ها
- سبک کردن حجم صخره
- ساده و سبک کردن low poly مش و مقیاس متریال Uvs
- پختن و اماده کردن متریال در نرمال ایکس xNormal
- مدلسازی قطعات بزرگتر
- ترکیب قطعات کوچکتر و بزرگ تر با یکدیگر
- بکارگیری nDo2 برای ساخت مپ ها
- ایجاد تنوع و گوناگونی روی حالت normal
- ساخت تایل albedo
- وارد کردن assets ها و تکسچرها به UE4
- اضافه و کنترل کردن جزئیات نرمال ها detail normals
- اضافه کردن لبه و کنترل رنگ color control
- ساخت تکسچر بر اساس مقیاس جهانی world based texture scaling
- مرور کلی روی پروژه و رندر های نهایی
Video Tutorial
پیش نمایش آنلاین قسمت اول
آموزش ساخت کوه صخره دره بازی کامپیوتری + فایل های پروژه
- نرم افزارهای استفاده شده : Unreal Engine + Photoshop + Maya+ nDo2+ xNormal+ ZBrush
- شرکت سازنده : Digital Tutors
- زمان: 2 ساعت و 15 دقیقه
- سال ساخت : 2015
دانلود آموزش مدلسازی کوه صخره دره سنگ مایا زیبراش
Digital Tutors – Creating Rock Structures for Games in ZBrush and Unreal Engine
برای استفاده از همه امکانات سایت، لطفا لاگین کنید
www.3dmaxfarsi.ir :پسورد فایل فشرده