آموزش انیمیشن سازی
موضوعات داغ

آموزش فارسی مایا: آشنایی با محیط نرم افزار اوتودسک مایا

دانلود آموزش فارسی معرفی محیط نرم افزار مایا : رابط کاربری maya به زبان فارسی

دانلود آموزش فارسی معرفی محیط نرم افزار مایا : رابط کاربری maya به زبان فارسی

در این قسمت از سایت تری دی مکس فارسی، میخواهیم نگاه کاملی داشته باشیم به محیط نرم افزار مایا 2017 و با منو ها و نوار ابزار ها و میخواهیم با سایر بخش های مهم آن آشنا بشویم.

اگر به تازگی شروع به یادگیری مایا کرده اید و تازه کار هستید،باید به شما بگویم که اصلا از محیط مایا نباید ترس داشته باشید، چون به محض اینکه شروع بکار با مایا بکنید، متوجه میشوید که چطور از این غالب بندی های آن استفاده کنید و آن را به راحتی درک خواهید کرد!

این ویدئوی ، آموزشی را با یک مرور خیلی کلی از رابط کاربری نرم افزار مایا Maya interface شروع میکنیم.مایا واقعا کلی ویژگی فوق العاده داره و همان طور که میبینید در رابط کاربری آن، کلید کلید و منو و دکمه وجود دارد! در گام اول، اگر به طور کلی تشخیص بدهید که هر کدام از این نوار ابزار ها، چه کاری را انجام میدهد، خیلی راحت تر، کار شما پیش خواهد رفت!

8 قسمت مهم محیط نرم افزار مایا :

1 ) سیستم منوها maya Menus and menu sets : منوهای استاندارد، شامل دکمه های فایل File- ادیت Edit – کریت Create و … که ب طور پیش فرض 18 گزینه دارد و با توجه آبشن Mode، تعداد و آبشن های آن تغییر خواهند کرد.در پایین سیستم منوها 2 ردیف خط و نقطه داریم اگر روی آن کلیک چپ کنید ، اون منو را به صورت یک منوی مجزا، برای شما باز خواهد کرد. البته میتونید خیلی عملکرد های دیگه ای را هم به منو ها، اضافه کرد!

2 ) نوار وضعیت Status bar : شامل یک سری دکمه های گرافیکی هست .مثلا برای ساخت صحنه جدید، ذخیره کردن فایل، دکمه های مربوط به اسنپ کردن Snap و همچنین دکمه های مخصوص رندرگیری وجود دارد.همچنین گزینه هایی برای Loging شدن در سایت اوتودسک وجود دارد!

3 ) جعبه ابزار مایا Toolbox : شامل چندین دکمه خیلی کاربردی است و ابزار هایی مانند انتخاب آبجکت ، جابه جایی Move، چرخش Rotate و تغییر مقساس هست که همه اینها برای ویرایش آبجکت ها هستند.

4 ) بخش  Channel Box و attribut editor : این قسمت را میتوان قلب مایا دانست و تمام آبشن ها و پارامترهای مهم هر دستور را در این قسمت میتوانیم ویرایش کنیم.

5 ) بخش فضای کاری ویو پورت Workspace : که دقیقا مثل یک پنجره است به فضای سه بعدی مایا است و با دکمه های Window configuration ، میتوان نحوه دیدن Viewport را تعیین میکنیم.

6 ) تایم اسلایدر Timeline and Playback Controls : در این قسمت میتوانیم تنظیمات پخش انیمیشن و زمان بندی آن را مدیریت کنیم. که توسط دو پارامتر (Time Range و Character Sets) که در زیر آن قرار گرفته اند، کنترل میشوند که به آنها رینج اسلایدر هم گفته میشود. که با این ابزار میتوانید روی کلید فریم های انیمینش شما زوم (بزرگ نمایی) خواهد داشت.

7 ) قسمت مربوط به تایپ دستورات مایا Command Line and Script Editor : برای کسانی که میخواهند اسکریپت نویسی کنند !

8) ابزار کمکی پایین صفحه Help : در موقع فعال سازی هر دستور، عملکرد و آبشن های هر دستور را به مت توضیح میدهد و یاد خواهد داد که چطور میتوانیم از آن استفاده کنیم.

 

فیلم آموزشی Video Tutorials

پخش آنلاین آشنایی با محیط نرم افزار مایا به زبان فارسی

 

 

نسخه کامل این آموزش فارسی : 8 ساعت و 40 دقیقه (از صفر تا صد مایا)

آموزش فارسی صفر تا صد مایا

نمایش بیشتر
telegram

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا