آموزش مدلسازی
آموزش طراحی کاراکتر سه بعدی مادباکس : طراحی کاراکتر بازی Mudbox
طراحی کاراکتر سه بعدی مادباکس Mudbox
آموزش مدلسازی و طراحی کاراکتر بعدی مادباکس : در این سری از آموزشهای مدلسازی سه بعدی و کاراکتر سازی مادباکس ، مدلینگ یک کاراکتر را در مادباکس انجام خواهیم داد.
مراحل این آموزش از معرفی محیط کاربری Mudbox 2009 و برسی ابزارهای مجسمه سازی دیجیالتی، شروع و در غالب یک پروژه کامل ساخت مدلسازی، ساخت متریال برای لباس ها بدن، اسلحه، نوررپردازی و رندرهای نهایی خواهد بود.با این آموزش فوق العاده زیبا، همراه باشید.پس از طراحی کاراکتر های سه بعدی، میتوانید از آنها در ساخت انیمیشن استفاده کنید.
آموزش ساخت کاراکتر در Mudbox :
- خلاصه و معرفی پروژه آموزش Mudbox
- آموزش محیط کاربری ماد باکس user interface
- بکارگیری سینی trays و ویژگی ها آن
- چرخیدن در فضای سه بعدی 3D View
- بکارگیری نقاط شروع مادباکس starting points
- آموزش وارد کردن فایل به مادباکس how to Importing Mudbox
- کا با مراحل سابدیواید subdivision levels
- انتخاب و جابه جایی احجام Selecting moving
- منجمد یا قفل کردن احجام Freezing locking
- برسی ویژگی های مجسمه سازی مادباکس sculpting
- کاربرد ابزارهای حجم سازی sculpting tools
- مدلسازی و شکا دادن به حجم با استفاده از ابزار Grab
- کاربرد UV layout و نحوه بالا بردن جزئیات همواری به آن
- بلوکه کردن شکل با استفاده از Blocking Sculpt tool
- بلوکه کردن بدنه body
- آموزش ساخت چشم انسان در مادباکس
- بالا بردن جزئیات حجم خام سر
- مدل سازی و مجسمه سازی گوش ها
- آموزش ابزار Freeze tool برای ایجاد حالت روی هم افتادگی لب ها
- بالا بردن جزئیات ظریف به سر
- بازسازی و پالایش مدل
- بکارگیری ابزار Stamps برای ساخت پوست
- بکارگیری Stencils sculpt
- آموزش ساخت لباس با ابزار ماسک Sculpt Layers masks
- ساخت لگن با ابزار منحنی Using
- نحوه استفاده Sculpt Layers برای ساخت قطعات مکانیکی
- مدلسازی پنل panels به پاها
- بکارگیری استمپ custom Stamps دلخواه برای مدلسازی پنل ها
- تکمیل مدلسازی ساق و پاها
- مدلسازی اسلحه با استفاده از لایه ها Layers
- آموزش ساخت ویرایش متریال مادباکس Mudbox Materials
- آموزش نورپردازی Lights مادباکس
- آموزش نورپردازی اچ دی آر Image Based Lights
- کار با دوربین ها Cameras
- ساخت تکسچر متریال جاده texture
- استفاده از Stamps – Stencils برای جزئیات جاده
- ساخت متریال برای یچشم ها textures
- بکارگیری Projection painting برای ساخت لباس
- تکمیل تکسچر بدنه و افزودن specular map
- نحوه استفاده از custom Stamps برای قطعات فلزی
- استفاده از Projection painting برای جزئیات مکانیکی
- ایجاد حالت ساییدگی و پارگی به لگن
- نحوه بالا بردن کیفیت با Projection painting
- ساخت متریال لباس برای لگن
- جزئیات دادن به اسلحه
- استفاده از فیلتر در دیدگاه ها Viewport Filters
- مرور و کنترل نهایی تکسچرها در فتوشاپ textures Photoshop
- نحوه خروجی گرفتن متریال ها در مادباکس Exporting maps Mudbox
- جمع بندی حجم و مپ ها در مایا maps Maya
فیلم آموزشی Video Tutorial
پیش نمایش آنلاین قسمت اول آموزش