آموزش تری دی مکس 2015 :مدلسازی نورپردازی رندر تری دی مکس فارسی
مدلسازی نوپردازی رندر انیمیشن 3ds Max 2015
کمپانی AutoDesck یکی از ابر شرکت های ساخت نرم افزارهای مهندسی و گرافیکی است که همه ما با محصولات معروف آن مثل AutoCad. Maya, 3ds max آشنا هستیم.در این پست، آموزش کاملی از آخرین ورژن تری دی مکس، یعنی 3ds max 2015 را ارائه میکنیم.
3ds max 2015 بدون شک، بهترین و معروف ترین نرم افزار در زمینه مدلسازی، متریال سازی، نورپردازی، و رندرینگ است.تری دی مکس در واقع با متورهای رندر مخصوص به خود مانند Scanline, Mentalray و Nvidia iray و Vue File renderer و … قابلیت نصب انواع پلاگین رندر مانند Vray و هزارن پلاگین کاربردی مانند Rpc , Forestpack و … توانسته به نهایت محبوبیت و قابلیت در زمینه طراحی و توسعه طرح های مهندسی عمران، معماری و غیره برسد.در این آموزش تمام مراحل مدلسازی نورپردازی ساخت متریال اینوایرومنت رندر تری دی مکس 2015 برسی خواهیم کرد.
در این آموزش به برسی ویژگی ها و امکانات جدید اضافه شده به 3ds max 2015 می پردازیم.در ابتدا شروع به مدلسازی یک ربات میکنیم و پس از ساخت متریال، شروع به تنظیم دوربین در صحنه شروع به آماده کردن بگراند با hdri ساخت Enviroment ساخت مه و … میکنیم و در نهایت با متور رندر منتالری، رندرگیری نهایی را انجام خواهیم داد.
یکی از مهم ترین قسمت ها در این آموزش انیمیشن سازی است که کار نهایی آن را میتوانید در قسمت بالا ببینید.این صحنه با متور رندر Mentalry که اینجین پیش فرض خود تری دی مکس هست، رندر گرفته میشود.تمام این مراحل در محیط 3ds max 2015 و طبق آخرین آپدیت های مکس، ساخته میشود.امیدوارم از این آموزش هم لذت ببرید.
سرفصل ها:
01- معرفی اجمالی پروژه
02- آشنایی با محیط کاربری
03-کار با پنجره مرورگر دیدگاه Viewpor tnavigation
04- ساخت فولدر پروژ تری دی مکس project folder
05-انتخاب و مشاهده آبجکت ها Selecting and viewing objects
06- ساخت و ویرایش دستی احجام Creating manipulating geometry
07- دسترسی به حالت های زیرآبجکت Accessing sub object modes
08-گروپ بندی و حالت ولد فرزند Grouping and parenting
09- مدلسازی Modeling
10- آماده و تنظیم کردن عکس های مرحع در دیدگاها Setting up reference images
11-مدلسازی بدنه Modeling the hull
12- شروع مدلسازی کلاه
13- همورار کردن خطوط Smoothing the splines
14- تکمیل مدلسازی کلاه
15- مدلسازی نشین گاه pelvis
16- مدلسازی سر شانه ها
17-مدلسازی سوکت های سرشانه
18-مدلسازی شانهای بالا
19-مدلسازی بازو و توپ
20-مدل سازی، آرنج، مفصل
21-مدل سازی قسمت داخلی توپ
22-مدل سازی اسلحه و جای خشاب بشکه
23-مدلسازی بازو
24- مدلسازی قسمت بالایی پا
25-تکمیل مدلسازی قسمت بالایی پا
26-مدلسازی اتصال قسمت وسط متصل کننده پاها
27–مدلسازی اتصال قسمت پایین متصل کننده پاها
28-مدلسازی قسمت جلویی پا
29-مدلسازی قسمت پشت پا
30-مدلسازی قسمت های میانی
31-مدلسازی تانکر jet-pack
32-مدل سازی، اگزوز jet-pack
33- مدلسازی قسمت پایینی نشیمن گاه
34-مدل سازی شلنگ
35- اضافه کردن قطعات اضافی
36-روش های هموار کردن حجم
37-هموار کردن لوله های شانه ها
38-هموار کردن لوله های بازوها
39-هموار کردن لوله های لوازم و تجهیزات
40- هموار کردن سطح پایین mech
41- اضافه کردن جزئیات پایانی به کلاه خود
42-مرور متریال و تکسچر تری دی مکس 3ds max
43- مرور کار با ویرایشگر متریال
44-ویرایش پارامترهای اساسی متریال
45-اعمال چند متریال به یک آبجکت
46-بکارگیری رویه Map
47- آموزش کار با Unwrapping UV
48- مرور کار با ابزارهای unwrapping
49-کار با متریال های فرعی
50- خروجی غالب UVW template
51- اضافه کردن تکسچر فایل file textures
52- آموزش بامپ bump map
53- آموزش ریگ Rigging
54-آماده کردن مدل برای شروع انیمیشن ریگ Rigging
55-آموزش گروپ در تری دی مکس groups in 3ds Max
56-تکمیل گروپ کردن مدل 3 بعدی
57- ساخت کنترل کننده های کلی global control
58-ساخت یک آبجکت کنترل کننده حجم
59- کنترل کننده در قسمت پایینی
60- ایجاد یک کنترل کننده برای قسمت پایینی عقبی
61-ساخت یک کنترل کننده برای مرکز حجم
62-ساخت اولین حلقه زنجیر
63-تکمیل ساخت اولین حلقه زنجیر مان
64- تنظیم یک محدود کننده bone برای mechs toes
65-قرینه کردن Mirroring محدود کننده ها تری دی مکس 3ds max 2015
66-متصل کردن پاها به حجم mechs
67-ساخت آبجکت پوست تری دی مکس 3ds Max
68-Deforming کردن حخزن سوخت
69-کنترل لوله های سوخت
70 Deforming the mechs mid section
71- تغییر حجم قسمت های میانی
72- ساخت محدود کنندهای بازو
73-اتصال بازوها به Rig و اضافه کردن inverse kinematics به محدود کننده ها
74-کنترل کننده های حجم پا
75-تکمیل کنترل کننده های حجم پا
76- ساخت گرایش های دلخواه و پارامتر های سیم wiring
77-کنترل کننده های بازو
78-Rigging با Reaction Manager
79- دوستانه کردن صحنه انیمیشن
80- آموزش انیمیشن سازی تری دی مکس
81-نحوه ساخت ویرایش keyframes تری دی مکس 3ds Max
82-مدیریت keyframes در Curve Editor در دوره انیمیشن
83- آموزش Auto-Key و Curve Editor
84-ساخت expressions
85-مسیر انیمیشن Path animation
86-ساخت جمعیت Creating crowds Populate
87-شروع بکار رندر نهایی
88-Animating mechs platform
89- بلوکه کردن کارایی مش
90-تکمیل blocking pass و polishing-stage
91-تکمیل mecs polishing pass
92- آموزش ساختن دوربین تری دی مکس
93- تکمیل انیمیشن و پیش نمایش انیمیشن previewing-animations به صورت ریل تایم real time
94- Dynamics overview
95-آموزش ساخت سیستم ذره ای Creating particles in 3ds Max
96- ویرایش رفتار سیستم ذره ای
97- آموزش space warps
98-ساخت متریال مه fog material
98-تکمیل متریال مه fog material
100-تکمیل سیستم ذره ای particle- system
101-آموزش نورپردازی رندر تری دی مکس 2015
102-درک انواع مختلف نور
103-آموزش اساسی پارامترهای نور تری دی مکس
104- آموزش درک تفاوت بین diffuse specular
105-آموزش بکارگیری پنجره Object-Properties تری دی مکس
106-آموزش عوض کردن متور رندر تری دی مکس
107-آماده سازی نورپردازی بر اساس عکس HDRI
108- کار روی منابع نورهای اضافه در صحنه
109-بهینه کردن سرعت رندر تری دی مکس
110-پیدا کردن ذرات tuning و سایر materials
111- آموزش motion-blur و بالا بردن کیفیت رندر
112- خروجی گرفتن نهایی رندر تری دی مکس
113-تبدیل عکس انیمشن به فیلم
This in tutorial, we will understanding of the core features in 3ds Max
-
- adding animated movement
- animation controls,
- adding dynamics
- add lights
- shadows
Online video tutorials & training
پخش آنلاین قسمت اول آموزش
- پکیج آموزش فارسی تریدی مکس 2015 (فایل های پروژه)
- نرم افزارهای استفاده شده : 3ds Max 2015
- زمان : 12 ساعت و 35 دقیقه
دوباره چک بفرمایید
اولین پارت رو برای دانلود که میزنم فقط یه فایل تکست 92 کیلوبایتی دانلود میکنه !
با درود و خسته نباشید.
من دنبال آموزش جامع و کامل مکس هستم البته به همراه آموزش مکس اسکریپت.
من خودم نصفه و نیمه بلدم و باید بیشتر بدونم.
بخش تماس با ما تو سایتتون پیدا نکردم ممنون میشم منو با خبر کنید.