آموزش مدلسازی

آموزش زیبراش

آموزش زیبراش

 

زیبراش واقعا یکی از بهترین ابزارهای مجسمه سازی دیجیتال است که تمام مراحل : مدل سازی سه بعدی پیشرفته، اعمال تکسچر و رندرینگ را میتوانید در آن انجام دهید. با یادگیری نرم افزار Zbrush  میتوانید به صورت حرفه ای در حوزه های: کاراکتر سازی، انیمیشن سازی،معماری و بازی سازی کامپیوتری، فعال باشید.

 

زیبراش چیست؟

این ابزاری است که توسط هنرمندان برای مجسمه‌سازی شخصیت‌های سه بعدی انیمیشن با استفاده از کشش، فشار، له کردن، خراشیدن، دستکاری، بافت، و افزودن بسیاری موارد دیگر به کار برای ایجاد حس و ظاهر واقعی بصری استفاده می‌شود. این یک راه حل برای مدل سازی با وضوح بالا است و با 30 براش مختلف و بسیاری از فرآیندها و کنترل ها ارائه می شود. این پیشرفته ترین نرم افزار مجسمه سازی دیجیتال 2.5 بعدی و سه بعدی است که برای مدل سازی، بافت و نقاشی استفاده می شود. این یکی از بهترین ابزارهای مورد استفاده در صنایع انیمیشن، بازی و فیلم سازی است.

تمام ابزارهای پیشرفته صنعتی برای کارهای دیجیتال و مهارت های روزانه را دارد. این می تواند مدل های با تراکم بالا را در تکنیک های مجسمه سازی سنتی ایجاد کند. این نشان می دهد که گویی با یک توپ خاکی دیجیتال کار می کنید و با استفاده از دست آن را با چنین خروجی با کیفیتی شکل می دهید. این سریعتر از هر برنامه انیمیشن دیگری است که توسط Pixologic توسعه یافته و در سال 1999 به بازار عرضه شد و با الزامات و توسعه فناوری در حال حاضر به توسعه ادامه داد. قابل استفاده در کامپیوتر و مک است.

 

با ZBrush چه کاری می توانید انجام دهید؟

Zbrush ابزار پیشرفته‌ای است که برای ایجاد شخصیت‌ها و بازی‌ها با تکنیک منحصربفرد دیجیتال صنعتی و ابزارهای مورد استفاده در انیمیشن، بازی، ساخت فیلم VFX، Illustrational و بسیاری دیگر، بسته به پروژه‌ها و نیازهای آن‌ها، استفاده می‌شود. تمام ابزارهای پیشرفته برای خواسته های حرفه ای پروژه ها را دارد.

 

زیبراش، به سادگی در چند مرحله مدل شما را میسازد:

  1. ایجاد مش یا مدل اصلی در صورت نیاز
  2. مجسمه سازی (اضافه کردن جزئیات به مدل اولیه)
  3. بافت (افزودن جزئیات رنگ به مدل با استفاده از UV Master، Spotlight و رنگ پلی)
  4. رندر (حرکت مدل، ظاهر و احساس متریال با مدیریت دقیق جدول زمانی)
  5. واردات / صادرات (اشتراک گذاری فایل طبق فرمت های مورد نیاز مطابق با الزامات پروژه)
  6. Illustration (نقاشی 2.5 بعدی و فروشگاه رنگ به ایجاد تصویر تعاملی کمک می کند) و خیلی بیشتر به ایجاد شخصیت ها و مدل های بازی تعاملی و چشمگیر کمک می کند.

 

چگونه ZBrush کار را اینقدر آسان می کند؟

این پیشرفته ترین ابزار برای مجسمه سازی دیجیتال است. دارای برس‌های مختلف، طول‌های ضربه‌ای و چند ابزار انعطاف‌پذیر بیشتر است که برای دستیابی به مدل‌های طراحی شده به شکل دیجیتال با جزئیات پلی بالا تعبیه شده است. رابط کاربری آن کمک می کند تا مدل ها را به راحتی مدیریت کنید. مدلسازی با استفاده از خاک رس مشابه است. ایجاد یک مدل با استفاده از استاد مجسمه سازی زمان کمتری می برد.

مدلسازی Stroke هایی، مانند: منحنی، Stylus، مجسمه سازی، جزئیات را می توان خود به خود انجام داد. تمام ابزارهای قابل توجه برای تبدیل تصاویر به مدل دیجیتال با بافت، رندر را داخل خود نرم افزار دارد.

مزایت های زیبراش چیست؟

  • ما می توانیم به سرعت یک مدل یا اسکیس بسازیم که می تواند به مش پایه تبدیل شود.
  • Dynamesh آسان است و برای محاسبه مجدد مش، با کلیک بر روی بوم کنترل کنید و بکشید.
  • زیبراش دارای ابزارهای مجسمه سازی متنوع بسیار تعاملی برای ایجاد شخصیت های چالش برانگیز است.
  • افزودن تکسچر را می توان هم در UV و هم در Polypaint بنا به راحتی کاربر انجام داد.

 

زیر مجموعه های مختلف ZBrush

زیر مجموعه ها کاملاً به پروژه ای که برای آن کار می کنید بستگی دارد. تعداد کمی از آنها در زیر صحبت کرده اند:

 

1) قلمو سه بعدی 3D Brushes: تعداد 30 نوع مختلف در برنامه تعبیه شده است. هر قلم مو دارای اسناد منحصر به فرد به همراه کنترل های کلی اندازه، سختی، شکل، الگو، شدت و بسیاری موارد دیگر است.

2) پولی پینت Polypaint: به کاربران این امکان را می دهد که بدون هیچ گونه کنترل و تنظیم نقشه بافت، روی سطح شی نقاشی کنند. پس از اتمام نقاشی روی سطح، رنگ ها می توانند بر روی نقشه بافت بررسی شوند.

3) تصویرسازی Illustration : قابلیت مجسمه سازی 2.5 بعدی با چندین براش را برای این منظور دارد. Pixol به اضافه کردن رنگ‌ها، عمق، مواد، موقعیت و اطلاعات نور کمک می‌کند.

4) ترانس پوز Transpose: شبیه انیمیشن اسکلتی است. این ویژگی به کاربران کمک می‌کند تا قسمتی از مدل را جدا کرده و آن را بدون استفاده از اسکلت قرار دهند.

5) زی اسفیر Zspheres: کاربران می توانند مش را با یک توپولوژی منحصر به فرد ایجاد کرده و آن را به یک مدل مجسمه سازی با اشکال اولیه تبدیل کنند.

6) گو، زد GoZ: به طور خودکار سایه ها را برای جابجایی عادی، نقشه های بافت مدل های سه بعدی روی شبکه تنظیم می کند. نقشه مجدد با جزئیات با وضوح بالا، که به آماده شدن فوری جزئیات بیشتر در نقشه کمک می کند.
پیش نمایش رندر Rendering Preview : رندر 360 درجه می تواند برای پیش نمایش مدل ها در تصاویر HDRI با دستکاری نور جدید BPR مجاز باشد. این سیستم Light Caps نامیده می شود. برای خواص مواد، پراکندگی زیرسطحی را به ارمغان می آورد. همچنین به ایجاد جلوه های دراماتیک و چند برنامه دیگر دستکاری عکس در زمان واقعی کمک می کند.

7) داینامش Dynamesh: امکان تولید سریع مدل های جدید با فاصله چند ضلعی منظم و یکنواخت برای ظاهری صاف را فراهم می کند.
مش فیبر: برای اینکه کاربران بتوانند الیاف چند ضلعی را از مدل های اصلی موجود رشد دهند و کشش و جزئیات مدل را بهبود بخشند استفاده می شود.

8) زی مشر ZRemesher: این یک سیستم رتوپولوژی خودکار به نام QRemesher است که توپولوژی جدیدی را بر اساس مش اصلی ایجاد می کند که واضح تر و یکنواخت تر است و جزئیات بیشتری برای مناطق خاص دارد.

9) شدو باکس Shadowbox: به کاربران این امکان را می دهد که مدلی تقریبی از تخیل خود ترسیم کنند و می توانند یک کادر بصری برای بررسی ظاهر واقعی طرح در مدل سه بعدی همراه با جزئیات ویژگی که بهترین استفاده را در مدل سازی سطوح سخت به کار می برند، وارد کنند.

 

 

مهارت های مورد نیاز برای شروع آموزش:

  • درک اولیه از ایجاد مدل های سه بعدی و دو بعدی و بافت.
  • دانشجویان انیمیشن و بازی و کارشناسانی که با این فناوری آشنایی ندارند، می توانند این دوره را برای ارتقاء مهارت و فرصت های حامل بهتر دنبال کنند.
  • درک درستی از خروج از ریل پلی بالا و مفاهیم و علایق می تواند اعمال شود.
چرا باید از ZBrush استفاده کنیم؟

  • این یکی از بهترین ابزارها برای ایجاد مدل سازی مفهومی انیمیشن و وظایف با کیفیت بالا در زمان کمتر در مقایسه با سایر برنامه های مشابه است.
  • گردش کار مجسمه سازی سه بعدی آن، پروژه های با جزئیات بیشتر در انیمیشن و پرداخت خوب به هنرمندان را آسان و قابل پیشنهاد می کند.
  • به شدت در سطح پیشرفته صنایع انیمیشن و بازی استفاده می شود که می تواند پروژه های سطح آینده ایجاد کند.

 

محدوده کاری نرم افزار ZBrush چیست؟

بسیاری از انیمیشن ها و بازی ها از برنامه برای ایجاد گرافیک های کامپیوتری سه بعدی استفاده می کنند.

دارای بسیاری از ابزارها و پلاگین های پیشرفته مانند Booleans، براش های VDM، 3D Alphas، 3D Text و غیره است.

بسیاری از MNC ها پروژه هایی در حال انجام دارند و تعداد کمی از آنها در مقایسه با بسیاری از نرم افزارهای مشابه دیگر، فرآیندهای خود را به عنوان بخشی از الزامات حرفه ای مقرون به صرفه و مهارتی تطبیق می دهند.

 

چرا به ZBrush نیاز داریم؟

ما به Zbrush برای ایجاد انیمیشن های تعاملی و پیشرفته با براش ها و ویژگی های مختلف، جزئیات با شخصیت ها و مدل های بازی با مفاهیم بافت و رندر آسان نیاز داریم.

 

مخاطب مناسب برای یادگیری این فناوری ها چه کسانی هستند؟

دانشجویان انیمیشن و بازی می توانند Zbrush را برای توسعه در زمینه و حیطه کاری به همراه بسته های جذاب بیاموزند.
افراد باتجربه در زمینه‌های مشابه می‌توانند خود را برای فرصت‌های حامل بهتر در بازار ارتقا دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا