خانه / آموزش رندر داخلی vray / آموزش ایجاد افکت اشعه نور مه گرد و غبار ویری V-ray volume fog
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5٫00 out of 5)
Loading...
بازدید: 5 - "آموزش ایجاد افکت اشعه نور مه گرد و غبار ویری V-ray volume fog" توسط تاریخ انتشار:15/04/2018

آموزش ساخت جلوه ویژه مه و ابر دود بخار V-ray volume fog در این آموزش، میخواهیم در مورد ویری اینوایرومنت فاگ VRayEnvironmentFog صحبت کنیم یک اثر جوی است که اجازه می دهد تا شبیه سازی هایی مانند مه، گرد و غبار جو، نور حجمی  و غیره را به صورت سه بعدی، رندرگیری کنیم این نوع …

آموزش ایجاد افکت اشعه نور مه گرد و غبار ویری V-ray volume fog

آموزش ایجاد افکت اشعه نور مه گرد و غبار ویری V-ray volume fog

آموزش ساخت جلوه ویژه مه و ابر دود بخار V-ray volume fog

در این آموزش، میخواهیم در مورد ویری اینوایرومنت فاگ VRayEnvironmentFog صحبت کنیم یک اثر جوی است که اجازه می دهد تا شبیه سازی هایی مانند مه، گرد و غبار جو، نور حجمی  و غیره را به صورت سه بعدی، رندرگیری کنیم

این نوع شبیه سازی را می توان با نقشه های بافت سه بعدی (3D texture maps) تعیین کرد یا توسط آبجکت های سه بعدی ای ( geometry objects) که در فضا پراکنده میشوند که در این روش، رندرگیری طولانی تری خواهد داشت.در پلاگین ویری، آبشن VRayEnvironmentFog می تواند از هر دو الگوریتم روش بالا که توضیح دادم؛ برای محاسبه نور حجمی (volumetric lighting) استفاده کند.

 الگوریتم اول یک طرح نمونه برداری ساده (exponential sampling scheme) است که زمانی استفاده می شود که هیچ نقشه های بافتی (texture maps ) مشخص نشده باشد.

در این حالت، VRayEnvironmentFog تعدادی از نقاط تصادفی (random points) داخل حجم را می گیرد و نورهای حجمی را در این نقاط محاسبه می کند.

الگوریتم دوم یک طرح raymarching scheme است که زمانی که هر یک از خواص حجم با یک texture ، مپ گذاری می شود استفاده می شود.در این حالت، VRayEnvironmentFog جلوی حجم مه را در مقیاس کوچک اندازه گیری می کند، خواص حجم را در هر مرحله محاسبه می کند و به این ترتیب روشنایی حجم را محاسبه می کند.

برای تنظیم محدوده مه، (fog container) ، کافی است VRayEnvironmentFog را به عنوان یک volume material در گروه سایه برای شیء کانتینر تنظیم کنید. و مقدار اوپسیتی (Opacity) متریال را روی رنگ سیاه تنظیم کنید.

آموزش ساخت جلوه ویژه مه و ابر دود بخار V-ray volume fog

آموزش ساخت جلوه ویژه مه و ابر دود بخار V-ray volume fog

نکته: در تمام نسخه های پیشین V-Ray گزینه (Primary Visibility ) از گزینه غیرفعال کردن دید اولیه از شیء مخفی مه، را پشتیبانی میکنند.با این حال، برای کار با V-Ray 3.6، توصیه میشود که Opacity را روی حالت Black قرار دهید.
آموزش ساخت جلوه ویژه مه و ابر دود بخار V-ray volume fog

 

آموزش تصویری تری دی مکس ویری Video Tutorials

 

پخش آنلاین ویدئو آموزش ساخت جلوه ویژه مه و ابر دود بخار V-ray volume fog

دانلود ویدئو آموزشی V-Ray Volume Fog Feature

دانلود ویدئو با لینک مستقیم – 78 مگابایت

www.3dmaxfarsi.ir :پسورد فایل فشرده
https://www.3dmaxfarsi.ir/?p=61306 :لینک کوتاه

کانال تلگرام

نویسنده : جعفر صیدی jafar sydi

سه بعدی سازی رو از سال 1384 با 3ds max - Maya شروع کردم. بیش از ده سال است که به صورت تخصصی پست پروداکشن و کامپوزیت رو با فتوشاپ و افترافکت کار میکنم. و به تازگی به بازی سازی هم علاقه مند شده ام. ولی همیشه یک معمارم ....

نظر شما در این مورد چیست؟ (اگر شما هم پیشنهادی دارید با ما در میان بگذارید)