آموزش ایجاد افکت اشعه نور مه گرد و غبار ویری V-ray volume fog
آموزش ساخت جلوه ویژه مه و ابر دود بخار V-ray volume fog
در این آموزش، میخواهیم در مورد ویری اینوایرومنت فاگ VRayEnvironmentFog صحبت کنیم یک اثر جوی است که اجازه می دهد تا شبیه سازی هایی مانند مه، گرد و غبار جو، نور حجمی و غیره را به صورت سه بعدی، رندرگیری کنیم
این نوع شبیه سازی را می توان با نقشه های بافت سه بعدی (3D texture maps) تعیین کرد یا توسط آبجکت های سه بعدی ای ( geometry objects) که در فضا پراکنده میشوند که در این روش، رندرگیری طولانی تری خواهد داشت.در پلاگین ویری، آبشن VRayEnvironmentFog می تواند از هر دو الگوریتم روش بالا که توضیح دادم؛ برای محاسبه نور حجمی (volumetric lighting) استفاده کند.
الگوریتم اول یک طرح نمونه برداری ساده (exponential sampling scheme) است که زمانی استفاده می شود که هیچ نقشه های بافتی (texture maps ) مشخص نشده باشد.
در این حالت، VRayEnvironmentFog تعدادی از نقاط تصادفی (random points) داخل حجم را می گیرد و نورهای حجمی را در این نقاط محاسبه می کند.
الگوریتم دوم یک طرح raymarching scheme است که زمانی که هر یک از خواص حجم با یک texture ، مپ گذاری می شود استفاده می شود.در این حالت، VRayEnvironmentFog جلوی حجم مه را در مقیاس کوچک اندازه گیری می کند، خواص حجم را در هر مرحله محاسبه می کند و به این ترتیب روشنایی حجم را محاسبه می کند.
برای تنظیم محدوده مه، (fog container) ، کافی است VRayEnvironmentFog را به عنوان یک volume material در گروه سایه برای شیء کانتینر تنظیم کنید. و مقدار اوپسیتی (Opacity) متریال را روی رنگ سیاه تنظیم کنید.
نکته: در تمام نسخه های پیشین V-Ray گزینه (Primary Visibility ) از گزینه غیرفعال کردن دید اولیه از شیء مخفی مه، را پشتیبانی میکنند.با این حال، برای کار با V-Ray 3.6، توصیه میشود که Opacity را روی حالت Black قرار دهید.
آموزش تصویری تری دی مکس ویری Video Tutorials
پخش آنلاین ویدئو آموزش ساخت جلوه ویژه مه و ابر دود بخار V-ray volume fog
دانلود ویدئو آموزشی V-Ray Volume Fog Feature
www.3dmaxfarsi.ir :پسورد فایل فشرده