خانه / آموزش رندر خارجی / آموزش فارسی نورپردازی منتال ری مایا به زبان فارسی Maya Mental-Ray lights
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5٫00 out of 5)
Loading...
بازدید: 5 - "آموزش فارسی نورپردازی منتال ری مایا به زبان فارسی Maya Mental-Ray lights" توسط تاریخ انتشار: 09/01/2018

فیلم آموزش کار با نور های منتال ری Maya Mental-Ray lights نورپردازی منتال ری مایا : وقتی که یک صحنه سه بعدی را میخواید رندگیری کنید، حتما نیاز به یک نور داریم. در این آموزش و در چند ویدئوی بعدی ، به اصول نوپرردازی مایا خواهیم پرداخت و نورهای پایه ای basic lights موجود در Maya …

آموزش فارسی نورپردازی منتال ری مایا به زبان فارسی Maya Mental-Ray lights

آموزش فارسی نورپردازی منتال ری مایا به زبان فارسی Maya Mental-Ray lights

فیلم آموزش کار با نور های منتال ری Maya Mental-Ray lights

نورپردازی منتال ری مایا : وقتی که یک صحنه سه بعدی را میخواید رندگیری کنید، حتما نیاز به یک نور داریم. در این آموزش و در چند ویدئوی بعدی ، به اصول نوپرردازی مایا خواهیم پرداخت و نورهای پایه ای basic lights موجود در Maya این نرم افزار قدرتمند را برسی خواهیم کرداگر به تب Rendering بروید، می بینید که انواع مختلفی را در اختیار داریم.

برای دسترسی به این نورها ، میتوانید از منوی Create، گزینه Lights را انتخاب کنید. به طور کلی، نور های موجود در نرم افزار مایا ، به چند نوع نورهای تماسی Ambient ، نورهای جهت دار و مستقیم Directional ، نورهای نقطه ای Point، نورهای پروژکتوری Spot ، نورهای ناحیه ای و سطحی Area ، نورهای حجمی Volume Light و … را داریم. البته دقت داشته باشید که متورهای رندرگیری و سایر پلاگین های دیگر هم هستند که هر کدام از آنها ممکن است نورهای تخصصی و مخصوص به خودشان را داشته باشند.

مثلا متور رندر آرنولد Arnold ، که نورهای مخصوص به خودش را دارد که در آموزش های قبلی، آنها را برسی کرده ایم. در ادامه با سایر آموزش های تصویری مایا به زبان فارسی ، با ما همراه باشید.

فیلم آموزشی Video Tutorial

پخش آنلاین آموزش فارسی نورپردازی منتال ری مایا به زبان فارسی Maya Mental-Ray lights

نسخه کامل این آموزش فارسی : 8 ساعت و 40 دقیقه (از صفر تا صد مایا)

آموزش فارسی صفر تا صد مایا

https://www.3dmaxfarsi.ir/?p=54196 :لینک کوتاه
mental ray for Maya Lighting and Troubleshoot directional light does not work well with photons. mental ray Area Light Attributes (created using area light) من قصد دارم به اینجا زوم کنی تا بتوانیم اثرات این را ببینیم. احتمالا ساده ترین چیزی که درک می شود نور نقطه ای است و اساسا تنها لامپ بی عیب در اتاق است. بنابراین اگر روی نقطه نور کلیک کنم، نور نقطه در اینجا ظاهر می شود. در حال حاضر ما نور را نمی بینیم و همه چیزهایی که باید انجام دهیم این است که به منوی پورت نمایش برویم که می گوید نورپردازی و روشن کردن استفاده از تمام چراغ ها را فعال می کند یا می توانیم کلید هفت را بزنیم و وقتی این کار را انجام می دهم، شما می توانید ببینید که این نور چگونه کار می کند. این اساسا فقط چراغ ها را در همه جهات می کشد و بنابراین شما می توانید ببینید که چگونه این نوع نورپردازی را در اتاق داریم. حالا اگر ما برای این نور به ویرایشگر Attribute برویم می توانیم تعدادی از صفات را برای آن تغییر دهیم. یکی از اولین آنها، شدت نور است. بنابراین، در زیر ویژگی های نور نقطه، اگر شما شماره پایین یا بالا شدت می توانید آن را تغییر دهید. ما همچنین می توانیم رنگ نور را تغییر دهیم، بنابراین اگر میخواهیم رنگی را که میخواهیم بسازیم، مطمئنا می توانیم انجام دهیم. علاوه بر این، چراغ ها می توانند از بین بروند. به طور پیش فرض چراغ های مایا هیچ فشاری ندارند، به این معنی که آنها همان مقدار قدرت را صادر می کنند، مهم نیست که تا چه حد از آنها فاصله دارید. اکنون در دنیای واقعی، چراغها در امتداد میدان فاصله فاصله می گیرند. بنابراین ما سه نوع فساد داریم. ما پوسیدگی خطی داریم که اساسا خطی سقوط میکند. ما فروپاشی درجه دو را داریم که روشنایی دنیای واقعی است که با مربع فاصله فاصله میگیرد و پس از آن ما نیز دارای روشنایی مکعبی است که با مکعب فاصله فاصله میگیرد. بنابراین اگر ما آن را به دو دسته تقسیم کردیم، متوجه خواهید شد که شدت واقعا زیاد نیست، بنابراین آنچه ما باید انجام دهیم این است که واقعا شدت جبران را افزایش دهیم. بنابراین اگر تعداد بیشتری از 400 را بنویسیم یا شاید حتی چهار هزار تومان بنویسیم، شروع میکنیم به نور گرفتن و متوجه میشویم که چگونه این نور به چیزی نزدیکتر می شود و آن را بیشتر روشن می کند. ما حتی می توانستیم این کار را خیلی بیشتر انجام دهیم، بنابراین بگذارید آن را، به عنوان مثال، 12 هزار، و همانطور که می بینید، شروع به روشنایی واقع گرایانه می کنیم. این به این دلیل است که این نور با مربع فاصله فاصله می گیرد. اگر ما این را به خط خطی تغییر دهیم، این صحنه را از بین می برد، بنابراین ما باید این مقدار را پایین بیاوریم، یا اگر ما آن را به هیچ شکلی نرسانیم، بهترین ارزش خود را اساسا یکی می شود. بنابراین من قصد دارم جلو برویم و آن را حذف کنم، و اجازه دهید یک نوع مهم دیگر از نور را ایجاد کنیم، و این نقطه نور است.من قصد دارم پیش برویم و این نور نقطه ای را در اینجا ایجاد می کنیم، و همانطور که می بینید، یک نقطه نور روی دیوار ایجاد می کند. در حال حاضر، شما ممکن است قادر به دیدن این نور، بنابراین شما می توانید آنها را در مقیاس بزرگ. من قصد دارم این نور را کمی افزایش دهم، بنابراین اکنون می توانیم آن را ببینیم، و اگر ما می خواهیم، ​​می توانیم آن را چرخانیم، می توانیم آن را در اطراف حرکت دهیم، و اگر بر روی ابزار حرکت من دوبار کلیک کنم، می توانم این را تغییر دهم برای جابجایی فضا، به این معنی که محور آبی من این را دور خواهد کرد. در حال حاضر این نور نقطه دارای ویژگی های خاص خود است، درست مانند نور نقطه ای، ما دارای رنگ، شدت، ما نیز افتاده، و نرخ فروپاشی، اما ما همچنین دارای یک زاویه مخروطی، به طوری که این مقدار که این نور خاص گسترش می یابد و پس از آن ما نیز آنچه را که به نام penumbra نامیده می شود داریم و این لبه نرم آن نور است. اگر می خواهید چراغ ها را در Maya دستکاری کنید، همچنین می توانید از Manipulator Tool استفاده کنید. اگر ما به ویرایش، تبدیل ابزارها برویم، خواهید دید که ما ابزار Show Manipulator را داریم، و هنگامی که این کار را انجام می دهم متوجه خواهم شد که اساسا دو انگشت در اینجا وجود دارد و اگر بتوانم آنها را از یکدیگر دور کنم، آنها در حال حاضر درست در بالای یکدیگر هستند، خواهید دید که من در واقع یک هدف دارم که اجازه می دهد من این را در اتاق قرار دهم. بنابراین اکنون من از این ابزار Manipulator برای قرار دادن این نور استفاده می کنم، بنابراین اگر می خواهم این نور را به طور کامل در اتاق قرار دهم، سپس می توانم آن هدف را قرار دهم، و در عین حال نور را نیز حرکت می دهم در این هدف اشاره شده است و این یک راه عالی برای تنظیم چراغ ها است. من قصد دارم به جلو بروید و این نور نقطه را انتخاب کرده و آن را پاک کنید و اکنون نگاهی به برخی از چراغ های دیگر در اینجا خواهیم دید. ما یک نام نور محیط داریم و همه چیز این کار باعث ایجاد روشنایی محیطی در اتاق می شود، بنابراین اگر شما فقط یک نوع نور پایه ای دارید، می توانید این نور محیط را وارد کنید و اتاق را بدون اضافه کردن سایه ها روشن کنید و یا هر چیز دیگری. و سپس ما نیز چیزی است که به نام نور هدایت می شود. من قصد دارم به جلو برویم و از Move Tool استفاده کنم تا این حرکت را انجام دهد و شما واقعا نمیتوانید آن را ببینید، بنابراین من قصد دارم این را کمی کمیاب کنم، و خواهید دید که این فقط نوعی مجموعه است از فلش ها و یک نور جهتی، اساسا شبیه سازی نور از راه های بسیار طولانی را به نمایش می گذارد، به عنوان مثال نور از خورشید، و به همین ترتیب نور موازی است که از همه جا از یک جهت خاص می آید. بنابراین همه ما واقعا کنترل در اینجا است که جهت نور است. این واقعا مهم نیست که در صحنه ای که این کار را انجام می دهیم. بنابراین همه چیزهایی که من باید انجام دهم این است که فقط این را بچرخانم و می توانید ببینید که چگونه نورپردازی را در صحنه تغییر می دهد اما مهم نیست که من این را حرکت می دهم چرا که نور به طور عمده از بی نهایت می آید. این یک راه عالی برای دریافت نورپردازی در فضای باز است، یا اساسا یک شستشو جهانی نور جهت است. من قصد دارم جلو برویم و این را حذف کنم، و سپس یک نور دیگر دارم که می خواهم به شما نشان دهم، و این نور منطقه است. در حال حاضر مجددا نیاز به مقیاس کمی دارد، اما در این مرحله کمی کوچک می شود، اما همان طور که می بینید، این منطقه نور به طور حتم دارای یک منطقه است، در این صورت آن یک مستطیل شکل است، اما من می توانم این حرکت را به صحنه، و آن را نور نرم تر در صحنه ایجاد می کند.بنابراین اگر من می خواهم من می توانم آن را مقیاس. با اندازه گیری آن شما در واقع آوردن نور بیشتری به صحنه، پس توجه کنید که چگونه این بزرگتر است نور بیشتری دارد و وقتی که کوچکتر باشد نور کمتری دارد. این یک روش عالی برای گرفتن یک شستشو خوب از نور در طول صحنه است. این نور منطقه خاص ممکن است توسط تمام رندرکنندگان پشتیبانی نگردد، بنابراین قبل از استفاده از آن با سایر رندرهای نرم افزاری، باید چک کنید تا مطمئن شوید آن پشتیبانی شده باشد. بنابراین اینها برخی از چراغ های پایه ای هستند که ما در مایا در اختیار آنها قرار می دهیم.
کانال تلگرام

نویسنده : جعفر صیدی jafar sydi

سه بعدی سازی رو از سال 1384 با 3ds max - Maya شروع کردم. بیش از ده سال است که به صورت تخصصی پست پروداکشن و کامپوزیت رو با فتوشاپ و افترافکت کار میکنم. و به تازگی به بازی سازی هم علاقه مند شده ام. ولی همیشه یک معمارم ....

نظر شما در این مورد چیست؟ (اگر شما هم پیشنهادی دارید با ما در میان بگذارید)

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فلید ها الزامی است *

*