خانه / آموزش گرافیک 2 بعدی / آموزش رندر Ambient Occlusion در نرم افزار سینمافوردی برای پست پروداکشن
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5٫00 out of 5)
Loading...
بازدید: 5 - "آموزش رندر Ambient Occlusion در نرم افزار سینمافوردی برای پست پروداکشن" توسط تاریخ انتشار: 23/04/2018

آموزش رندر امبیت اکوژن Ambient Occlusion سینما فوردی یکی از مهم ترین کارهایی که برای داشتن قدرت و مدیریت بیشتر روی رندرهای نهایی میتوانید انجام بدهید؛ این است که رندر ها را توسط المنت ها (Rendering to passes) کنید.هر نوع رندری، لیست render elements خودش را میطلبد و هر نوع پروژه ای هم لیست آیتم …

آموزش رندر Ambient Occlusion در نرم افزار سینمافوردی برای پست پروداکشن

آموزش رندر Ambient Occlusion در نرم افزار سینمافوردی برای پست پرودکشن

آموزش رندر امبیت اکوژن Ambient Occlusion سینما فوردی

یکی از مهم ترین کارهایی که برای داشتن قدرت و مدیریت بیشتر روی رندرهای نهایی میتوانید انجام بدهید؛ این است که رندر ها را توسط المنت ها (Rendering to passes) کنید.هر نوع رندری، لیست render elements خودش را میطلبد و هر نوع پروژه ای هم لیست آیتم های رندر خودش را دارد.

در نرم افزار سینما فوردی ، ابزار های فوق العاده ای برای دسته بندی Rendering passes در اختیار ما قرار گرفته و کاربران به راحتی و درست میتوانند آنها را خروجی بگیرند. مثلا diffuse یا RGBA Image که با یک (AO pass) گرفته میشود.

وقتی که از متورهای رندرینگ مبتی بر فیزیک (physical renderer) استفاده میکنید؛ شاید ندانید که Ambient Occlusion pass به عنوان یک فایل مجزا رندرگیری میشود! اما نرم افزار سینما فوردی میتواند آن را به صورت یک فایل با فرمت RGBA pass خرجی بدهد.

انجام اینکار بسیار ساده است. کافی است به تنظیمات رندرینگ render settings برای Ambient Occlusion بروید و گزینه apply to Protect را از حالت قفل خارج کنید.

برای درک بهتر این مفاهیم؛ توصیه میکنم ویدئو کوتاه زیر را تماشا کنید. در آخر این رندها میتوانید در مرحله پست پروداکشن در فتوشاپ استفاده کنید. همچنین توصیه میکنم آموزش رندر المنت Vray photoshop فتوشاپ برای پست پروداکشن را ببینید.

آموزش تصویری سینمافوردی Video Tutorials

پخش آنلاین ویدئو آموزش سینمافوردی

آموزش رندر Ambient Occlusion در نرم افزار سینمافوردی برای پست پرودکشن

دانلود ویدئو با لینک مستقیم – 3 مگابایت

www.3dmaxfarsi.ir :پسورد فایل فشرده

 

https://www.3dmaxfarsi.ir/?p=60882 :لینک کوتاه

نویسنده : جعفر صیدی jafar sydi

سه بعدی سازی رو از سال 1384 با 3ds max - Maya شروع کردم. بیش از ده سال است که به صورت تخصصی پست پروداکشن و کامپوزیت رو با فتوشاپ و افترافکت کار میکنم. و به تازگی به بازی سازی هم علاقه مند شده ام. ولی همیشه یک معمارم ....

نظر شما در این مورد چیست؟ (اگر شما هم پیشنهادی دارید با ما در میان بگذارید)

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فلید ها الزامی است *

*