خانه / دانلود آموزش مدل سازی سه بعدی : تری دی مکس 3ds max مایا Maya اتوکد Auto cad زیبراش ZBrush / آموزش کامل شبیه سازی دریا تری دی مکس 3ds max Realflow Houdini
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5٫00 out of 5)
Loading...
بازدید: 5 - "آموزش کامل شبیه سازی دریا تری دی مکس 3ds max Realflow Houdini" توسط تاریخ انتشار: 18/03/2017

دانلود آموزش شبیه سازی آب دریا اقیانوس : تری دی مکس ریل فلو هودینی ocean fluids در این سری از آموزش های جذاب نرم افزار تری دی مکس، میخواهیم در مورد شبیه سازی سطح وسیع آب صحبت کنیم.و از آنجایی که آب دریا متجرک است، باید از سیستم آب متحرک و دینامیکی  fluid dynamic استفاده کنیم! …

آموزش کامل شبیه سازی دریا تری دی مکس 3ds max Realflow Houdini

آموزش کامل آموزش شبیه سازی آب دریا تری دی مکس ریل فلو هودینی 3ds max Realflow Houdini

دانلود آموزش شبیه سازی آب دریا اقیانوس : تری دی مکس ریل فلو هودینی ocean fluids

در این سری از آموزش های جذاب نرم افزار تری دی مکس، میخواهیم در مورد شبیه سازی سطح وسیع آب صحبت کنیم.و از آنجایی که آب دریا متجرک است، باید از سیستم آب متحرک و دینامیکی  fluid dynamic استفاده کنیم!

انجام این کار ممکن است کمی پیچیده باشد و برای حل مشکلات رایج، از نرم افزار دوست داشتنی خودمان  3ds max استفاده میکنیم همچنین از چند پلاگین جانبی دیگر هم کمک میگیرم . مانند : Frost برای شبیه سازی مدل سه بعدی آب دریا fluid meshes . و برای رندر کردن فوم و اسپری render foam – spray و برای Thinking Particles از پلاگین کرکا تو آ (Krakatoa) استفاده میکنیم.

همچنین از نرم افزارهای Realflow and Naiad هم استفاده میکنیم تا سیستم مش دینامیکی complex fluid dynamic simulation یا همان مدل سه بعدی آب دریا را به صورت انیمیشن شبیه سازی کنیم!

شبیه سازی آب 3ds max Realflow Houdini

در بخش اول شبیه سازی آب ، روش حل یک مشکل را یاد میگیریم! چطور یک صفحه ساده  plane renderable را طوری تنظیم کنیم که در متور رندر Mental Ray – Final Render طبیعی رندر شود و برای ایجاد افکت چلپ و چلوپ، از یک object اضافه کنیم که به صورت یک rigid body داخل آب دریا سقوط کند؟ همچنین نحوه ساخت یک مدل سه بعدی mesh را توسط FR Ocean, یاد میگیریم (اما اول از همه باید یک نگاهی بیاندازیم به ابزار کمکی نرم افزار هودینی Houdini Ocean Toolkit برای تری دی مکس)

بعد از آن باید یک متریال و شیدر آب را در منتال ری water shader in Mental Ray را بسازیم که برای اینکار از متریال های آماده منتال ری Arch&Design material  استفاده میکنیم که به نام FR Ocean Material معروف است.
برای ایجاد آسمان و خورشید و خلاصه محیط طبیعی و باورپذیر  believable environment از ابزارهای مخصوص منتال ری MR Sun&Sky استفاده میکنیم ، برای تنظیم روشنایی از Exposure Control استفاده کرده و نحوه بازی کردن با آبشن های Indirect Illumination Skylight را یاد میگیریم و تمرین میکنیم که چطور میتوان تنظیمات دوربین FR Camera parameters را انجام داد!

در فصل دوم شبیه سازی آب، بعد از اینکه کلیات صحنه تری دی مکس basic 3ds max scene خودمان را آماده کرده ایم، میپردازیم به آماده کردن sphere shader که اینکار توسط متریال FR Advanced material انجام میشود.پس از آماده کردن شیدر ها، به بخش اصلی شبیه سازی دینامیکی fluid dynamic chapter میرسیم.

در این قسمت، محیط نرم افزار RealFlow را برسی میکنیم و اولین شبیه سازی آب ساده خودمان را توسط basic particle emitter انجام میدهیم. سپس جاذبه gravity daemon را به صحنه اضافه کرده و میپردازیم به حل مشکلات عدم کیفیت مایعات در رندر resolution issue و یاد میگیریم که چطور آب و مایعات سه بعدی را برای رندرهای بعدی، بهینه سازی optimize کنیم؟!

در بخش سوم شبیه سازی آب، میپردازیم به نحوه ساخت آب موج دار Realwave features و با استفاده از 2 نوع لایه موج، wave layers در دو جهت موج ایجاد کرده و ابزارها و ویژگی های آنها را برسی میکنیم.سپس یاد میگیرم که چطور با مقیاس scaling آب بازی کنیم، چطور ریزولیشن resolution را اصلاح کنیم و حالت چلپ و چلوپ آب را شبیه سازسی کرده و آن را به مکس خروجی export it in 3ds بگیریم ؟ و شیدر آبی  sea shader را که ساخته این را در Final Render رندرنهایی بگیریم؟

همچنین مباحثی مانند تعامل دینامیکی آبجکت ها object dynamic interaction و splash particles generation و .. را برسی میکنیم.

در بخش چهارم شبیه سازی آب به مبحث برخورد اجسام یا object collision میپردازیم و با استفاده از particles linked یک تنظیمات خیلی ساده را به کمک Particle Flow برای آن ایجاد میکنیم.

سپس که چطور  با استفاده از spray effects ها در روی آبجکت های برخورد کننده object collision  سطح آب تاثیر بگذارم. وقتی که موج های آب به هم برخورد کردند collision event ، سیستم ذرات را پخش particles میکنیم و نیروهای باد و جاذبه را Wind – Gravity forces روی آب اسپری water spray شده ، شبیه سازی خواهیم کرد.

این تنظیمات، به خوبی در دیدگاه های viewport  ما کار خواهند کرد. اما در پایان این ویدئو سعی میکنیم نحوه رندرگیری rendering آنها را درک کنیم و یاد بگیریم که چطور با استفاده از پلاگین Krakatoa آنها را ویرایش کنیم و ظاهر آنها را بهتر کنیم.

در بخش پنجم شبیه سازی آب: نگاه عمیق تر و حرفه ای تری خواهیم داشت به مباحثی مانند ذرات ساتع کننده crest particles emitter و اینکه چطور برای ساختن crest foam، از آنها استفاده کنیم و سطح آب را تحت تاثیر نیروهای باد و جاذبه قرار بدهیم. در آخرین قسمت این آموزش ویدئویی، بیشتر به خود Realflow خواهیم پرداخت و تنظیمات یک سصحنه کامل را با استفاده از ابزار Hybrido tools را برای شما شبیه سازی خواهم کرد!

فیلم آموزشی Video Tutorials

پخش آنلاین قسمت اول این آموزش

نام آموزش : آموزش کامل شبیه سازی دریا : تری دی مکس ریل فلو هودینی
نرم افزارهای استفاده شده : 3ds max Realflow Houdini
زمان : 10 ساعت و 30 دقیقه
شرکت سازنده : cgcookie

خرید پستی

برای سفارش این محصول و یا سایر آموزش های فارسی – انگلیسی، به فروشگاه مراجعه بفرمایید.

https://www.3dmaxfarsi.ir/?p=15361 :لینک کوتاه

دیدگاهتان را ثبت کنید