مدل سه بعدی کاراکتر انسان

فیلم مستند فارسی ابرسازها : پل گلدن گیت نشنال جئوگرافیک فارسی

دانلود مستند فارسی ابر سازه ها پل گلدن گیت MEGA Structures: Golden Gate Bridge

دانلود مستند فارسی ابر سازه ها پل گلدن گیت MEGA Structures: Golden Gate Bridge

دانلود مستند های نشنال جئوگرافیک فارسی » شاهکار مهندسی پل گلدن گیت : در سال 1906، یک زلزله با شدت 7.9 سان فرانسیسکو را به شدن تکان داد. انتظار میرود یک زلزله نسبتا مشابه یا بیشتر در سانفرانسیسکو دوباره و به زودی رخ دهد. این قسمت از مستند های  ابر سازه ها، پل گلدن گیت، نگاهی خواهیم داشت به تلاش هایی که مهندسان سازه و عمران که برای تکمیل و تقویت شناخته شده ترین پل، پل گلدن گیت (Bridge Golden Gate ) انداخته اند تاقبل از زلزله بزرگ بعدی اتفاق می افتد.

این همچنین یک تاریخچه مختصر در مورد ساخت پل تعلیق و افرادی که در ساخت و ساز آن مشغول به کار بوده اند را می دهد.در این فیلم مستند به زبان فارسی،به شما نشان خواهیم داد که چگونه این سازه عظیم، با ابتکار و خلاقیت مهندسان بین المللی، طراحی و ساخته شده است و اینکه چگونه در آینده دور هم پایدار خواهد ماند.

یکی از معروف ترین پل هایی که شهر سانفرانسیسکو را از شما ایالت کالیفرنیا وصل می کند، پل گلدن گیت (Bridge Golden Gate ) است که در سال 1937 افتتاح شد و با طول  4200 پا (1300 متر) طولانی‌ترین پل معلق دنیا به حساب میاد. بعد از چندین سال،این پل به روی وسایل نقلیه باز شد.

مهندس طراح اصلی این پل آقای جوزف استراس است و همچنین کسانی مانند ایرونیگ مارو ، مهندس معمار و مهندس چارلز آلتون الیس و لئون مویسیف  هم در طراحی و اجرای این شاهکار مهندسی، نقش داشتند.

به دنبال پل گلدن گیت در سانفرانسیسکو، متوجه می شوید گاهی اوقات استعداد انسان می تواند به همان اندازه که طبیعت مادر است، باشد. زیبایی بی نظیر و آیکون سانفرانسیسکو چشم انداز مورد علاقه فیلمسازان آمریکایی است، زیرا بیشتر پل های گلدن گیت در فیلم ها برجسته شده اند. این شاهکار مهندسی سان فرانسیسکو را به کشور مارین در سراسر تنگه طلایی وصل می کند. طراحی شده توسط جوزف اشتراوس، چهار سال و 35 میلیون دلار برای تکمیل فرایند کاری انجام شد. در آن زمان طوفان طلایی دروازه غیرممکن در نظر گرفته شد، با این وجود استعداد و کار سخت در پایان به دست آمد. پل گلدن گیت نه تنها یک اثر هنری واقعی است، بلکه نقش مهمی در اقتصاد شهر نیز ایفا می کند، چرا که قبل از آن تنها راه رسیدن به خلیج شمال از شهر توسط کشتی ساخته شده بود، که دلیل آن بود رشد سان فرانسیسکو کمتر از حد متوسط ​​بود. در زمان افتتاحیه خود در سال 1937، دروازه طلایی بلندترین و بلندترین پل جهان بود و هر چند بعد از آن رکورد شکسته شد. این یکی از هفت عجایب دنیای مدرن است.

پیش از رسیدن رسمی، 18000 نفر در همان زمان از آن عبور کردند، تنها پس از اینکه مجاز به عبور از اتومبیل بود. این یکی از محبوبترین سایتهای ایالات متحده است که این پلان نمادین با زیبایی و ابعاد آن آشناست. طول 2737 متر با دو برج با شکوه 250 متر ارتفاع، 20 متر است که از زیر سطح دریا است. طراحی هنری دکو از این برج های عظیم و رنگ نارنجی قرمز آن را یک گوهر واقعی معماری می سازد. رنگ نارنجی، که به عنوان پرتقال بین المللی شناخته می شود، توسط مهندس ایروینگ مورو پیشنهاد شد، زیرا به نظر وی جذاب تر از خاکستری معمولی بود، علاوه بر اینکه دید برای عبور از کشتی ها فراهم شد. شما می توانید پل گلدن گیت را از مکان های بی شماری در سانفرانسیسکو ببینید، اما هیچ چیز نمی تواند با تجربه گذر از پل در پایه مقایسه شود.

شما از منظره خیره کننده ای از اقیانوس آرام در یک طرف و سان فرانسیسکو خلیج از سوی دیگر تحسین خواهید کرد. دوچرخه سواری برای رسیدن به طرف دیگر پل نیز محبوب است، علاوه بر این شما می توانید آن را با ماشین و یا با اتوبوس عبور می کند. روشنایی پل گلدن گیت آن را در شب بیشتر خیره کننده است. شما ممکن است در شب بخوابید و لذت بردن از نمایش را در عکس نشان داده شده است.

پخش آنلاین مستند فارسی ابر سازه ها پل گلدن گیت

  • زبان: فارسی
  • مدت زمان: 46 (دقیقه)
  • حجم فایل: 536 مگابایت
  • نام فارسی: مستند ابر سازه ها، پل گلدن گیت
  • نام انگلیسی: MEGA Structures: Golden Gate Bridge
  • شرکت سازنده: نشنال جئوگرافیک / National Geographic

دانلود فايل مستند ابرسازها : پل گلدن گیت

Structures Golden Gate Bridge

فقط کاربران ویژه سایت میتوانند لینک های دانلود را مشاهده کنند

برای ثبت نام روی Register کلیک کنید. اگر قبلا ثبت نام کرده اید  .کنید.

telegram

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا