آموزش مدلسازی
موضوعات داغ

پکیج آموزش فارسی ZBrush

دانلود رایگان آموزش فارسی ZBrush

6 ساعت آموزش فارسی ZBrush به زبان فارسی

زیبراش چیست؟

ZBrush نرم افزار فوق العاده قدرتمند در زمینه مجسمه سازی و نقاشی دیجیتالی sculpting, painting, and illustration است.در درس قبل آموزش مدلسازی همبرگر با تری دی مکس و زیبراش را داشتیم. در این دوره آموش فارسی کاملی از ZBrush را داریم.محیط کاربری و ابزارهای آن را برسی میکنیم و در غالب یک پروژع عملی،با نرم افزارهای Pixols – unique 2.5D حجم یک موجود دریایی را مجسمه سازی میکنیم.اصول اساسی و پایه ای ساخت و ویرایش دستی و همچنین وارد کردن احجام را در محیط نرم افزار ZBrush برای حجاری کار خواهیم کرد.

در مورد Subdividing mesh و با مفاهیم مانند ماسک و پولی گروپ masking, polygroups و همچنین تکنیک های مختلف مبتکرانه و حرفه ای ساخت حجم سازی تری دی ، مانند ZSpheres, DynaMesh and ShadowBox آشنا خواهیم شد.کارمان را با چند حجم ساده simple geometry شروع میکنیم و سپس بر روی روش هاییی بر اساس خود پروژه project-based پیش خواهیم رفت. و sculpting, painting را برسی میکنیم.فایبر میش FiberMesh را بکار میگیریم و نورپردازی ساخت متریال و رندر ZBrush را کار میکنیم.

این ابزاری است که توسط هنرمندان برای مجسمه‌سازی شخصیت‌های سه بعدی انیمیشن با استفاده از کشش، فشار، له کردن، خراشیدن، دستکاری، بافت، و افزودن بسیاری موارد دیگر به کار برای ایجاد حس و ظاهر واقعی بصری استفاده می‌شود. این یک راه حل برای مدل سازی با وضوح بالا است و با 30 براش مختلف و بسیاری از فرآیندها و کنترل ها ارائه می شود. این پیشرفته ترین نرم افزار مجسمه سازی دیجیتال 2.5 بعدی و سه بعدی است که برای مدل سازی، بافت و نقاشی استفاده می شود. این یکی از بهترین ابزارهای مورد استفاده در صنایع انیمیشن، بازی و فیلم سازی است.

تمام ابزارهای پیشرفته صنعتی برای کارهای دیجیتال و مهارت های روزانه را دارد. این می تواند مدل های با تراکم بالا را در تکنیک های مجسمه سازی سنتی ایجاد کند. این نشان می دهد که گویی با یک توپ خاکی دیجیتال کار می کنید و با استفاده از دست آن را با چنین خروجی با کیفیتی شکل می دهید. این سریعتر از هر برنامه انیمیشن دیگری است که توسط Pixologic توسعه یافته و در سال 1999 به بازار عرضه شد و با الزامات و توسعه فناوری در حال حاضر به توسعه ادامه داد. قابل استفاده در کامپیوتر و مک است.

با ZBrush چه کاری می توانید انجام دهید؟

Zbrush ابزار پیشرفته‌ای است که برای ایجاد شخصیت‌ها و بازی‌ها با تکنیک منحصربفرد دیجیتال صنعتی و ابزارهای مورد استفاده در انیمیشن، بازی، ساخت فیلم VFX، Illustrational و بسیاری دیگر، بسته به پروژه‌ها و نیازهای آن‌ها، استفاده می‌شود. تمام ابزارهای پیشرفته برای خواسته های حرفه ای پروژه ها را دارد.

زیبراش، به سادگی در چند مرحله مدل شما را میسازد:

  1. ایجاد مش یا مدل اصلی در صورت نیاز
  2. مجسمه سازی (اضافه کردن جزئیات به مدل اولیه)
  3. بافت (افزودن جزئیات رنگ به مدل با استفاده از UV Master، Spotlight و رنگ پلی)
  4. رندر (حرکت مدل، ظاهر و احساس متریال با مدیریت دقیق جدول زمانی)
  5. واردات / صادرات (اشتراک گذاری فایل طبق فرمت های مورد نیاز مطابق با الزامات پروژه)
  6. Illustration (نقاشی 2.5 بعدی و فروشگاه رنگ به ایجاد تصویر تعاملی کمک می کند) و خیلی بیشتر به ایجاد شخصیت ها و مدل های بازی تعاملی و چشمگیر کمک می کند.

چگونه ZBrush کار را اینقدر آسان می کند؟

این پیشرفته ترین ابزار برای مجسمه سازی دیجیتال است. دارای برس‌های مختلف، طول‌های ضربه‌ای و چند ابزار انعطاف‌پذیر بیشتر است که برای دستیابی به مدل‌های طراحی شده به شکل دیجیتال با جزئیات پلی بالا تعبیه شده است. رابط کاربری آن کمک می کند تا مدل ها را به راحتی مدیریت کنید. مدلسازی با استفاده از خاک رس مشابه است. ایجاد یک مدل با استفاده از استاد مجسمه سازی زمان کمتری می برد.

مدلسازی Stroke هایی، مانند: منحنی، Stylus، مجسمه سازی، جزئیات را می توان خود به خود انجام داد. تمام ابزارهای قابل توجه برای تبدیل تصاویر به مدل دیجیتال با بافت، رندر را داخل خود نرم افزار دارد.

مزیت های زیبراش چیست؟

  • ما می توانیم به سرعت یک مدل یا اسکیس بسازیم که می تواند به مش پایه تبدیل شود.
  • Dynamesh آسان است و برای محاسبه مجدد مش، با کلیک بر روی بوم کنترل کنید و بکشید.
  • زیبراش دارای ابزارهای مجسمه سازی متنوع بسیار تعاملی برای ایجاد شخصیت های چالش برانگیز است.
  • افزودن تکسچر را می توان هم در UV و هم در Polypaint بنا به راحتی کاربر انجام داد.

زیر مجموعه های مختلف ZBrush

زیر مجموعه ها کاملاً به پروژه ای که برای آن کار می کنید بستگی دارد. تعداد کمی از آنها در زیر صحبت کرده اند:

1) قلمو سه بعدی 3D Brushes: تعداد 30 نوع مختلف در برنامه تعبیه شده است. هر قلم مو دارای اسناد منحصر به فرد به همراه کنترل های کلی اندازه، سختی، شکل، الگو، شدت و بسیاری موارد دیگر است.

2) پولی پینت Polypaint: به کاربران این امکان را می دهد که بدون هیچ گونه کنترل و تنظیم نقشه بافت، روی سطح شی نقاشی کنند. پس از اتمام نقاشی روی سطح، رنگ ها می توانند بر روی نقشه بافت بررسی شوند.

3) تصویرسازی Illustration : قابلیت مجسمه سازی 2.5 بعدی با چندین براش را برای این منظور دارد. Pixol به اضافه کردن رنگ‌ها، عمق، مواد، موقعیت و اطلاعات نور کمک می‌کند.

4) ترانس پوز Transpose: شبیه انیمیشن اسکلتی است. این ویژگی به کاربران کمک می‌کند تا قسمتی از مدل را جدا کرده و آن را بدون استفاده از اسکلت قرار دهند.

5) زی اسفیر Zspheres: کاربران می توانند مش را با یک توپولوژی منحصر به فرد ایجاد کرده و آن را به یک مدل مجسمه سازی با اشکال اولیه تبدیل کنند.

6) گو، زد GoZ: به طور خودکار سایه ها را برای جابجایی عادی، نقشه های بافت مدل های سه بعدی روی شبکه تنظیم می کند. نقشه مجدد با جزئیات با وضوح بالا، که به آماده شدن فوری جزئیات بیشتر در نقشه کمک می کند.
پیش نمایش رندر Rendering Preview : رندر 360 درجه می تواند برای پیش نمایش مدل ها در تصاویر HDRI با دستکاری نور جدید BPR مجاز باشد. این سیستم Light Caps نامیده می شود. برای خواص مواد، پراکندگی زیرسطحی را به ارمغان می آورد. همچنین به ایجاد جلوه های دراماتیک و چند برنامه دیگر دستکاری عکس در زمان واقعی کمک می کند.

7) داینامش Dynamesh: امکان تولید سریع مدل های جدید با فاصله چند ضلعی منظم و یکنواخت برای ظاهری صاف را فراهم می کند.
مش فیبر: برای اینکه کاربران بتوانند الیاف چند ضلعی را از مدل های اصلی موجود رشد دهند و کشش و جزئیات مدل را بهبود بخشند استفاده می شود.

8) زی مشر ZRemesher: این یک سیستم رتوپولوژی خودکار به نام QRemesher است که توپولوژی جدیدی را بر اساس مش اصلی ایجاد می کند که واضح تر و یکنواخت تر است و جزئیات بیشتری برای مناطق خاص دارد.

9) شدو باکس Shadowbox: به کاربران این امکان را می دهد که مدلی تقریبی از تخیل خود ترسیم کنند و می توانند یک کادر بصری برای بررسی ظاهر واقعی طرح در مدل سه بعدی همراه با جزئیات ویژگی که بهترین استفاده را در مدل سازی سطوح سخت به کار می برند، وارد کنند.

محدوده کاری نرم افزار ZBrush چیست؟

بسیاری از انیمیشن ها و بازی ها از برنامه برای ایجاد گرافیک های کامپیوتری سه بعدی استفاده می کنند.

دارای بسیاری از ابزارها و پلاگین های پیشرفته مانند Booleans، براش های VDM، 3D Alphas، 3D Text و غیره است.

بسیاری از MNC ها پروژه هایی در حال انجام دارند و تعداد کمی از آنها در مقایسه با بسیاری از نرم افزارهای مشابه دیگر، فرآیندهای خود را به عنوان بخشی از الزامات حرفه ای مقرون به صرفه و مهارتی تطبیق می دهند.

چرا به ZBrush نیاز داریم؟

ما به Zbrush برای ایجاد انیمیشن های تعاملی و پیشرفته با براش ها و ویژگی های مختلف، جزئیات با شخصیت ها و مدل های بازی با مفاهیم بافت و رندر آسان نیاز داریم.

مخاطب مناسب برای یادگیری این فناوری ها چه کسانی هستند؟

دانشجویان انیمیشن و بازی می توانند Zbrush را برای توسعه در زمینه و حیطه کاری به همراه بسته های جذاب بیاموزند.
افراد باتجربه در زمینه‌های مشابه می‌توانند خود را برای فرصت‌های حامل بهتر در بازار ارتقا دهند.

سرفصل های آموزش فارسی ZBrush

  1. خلاصه ای از پروژه و معرفی سر فصل ها
  2. محیط کاربری و ابزارهای پایه ای ZBrush
  3. شروع سریع پروژه یا زیبراش Getting started ZBrush
  4. درک مفهوم صفحه 2بعدی کاری 2.5D Canvas
  5. ساخت احجام پایه ای و ساده Basics geometry
  6. آموزش کار با فایل های زیبراش Working files
  7. تنظیمات پنجره کنترل کننده محیط کاربری display options
  8. آموزش قرار دادن یک عکس مرجع و پایه برای بگراند reference images
  9. تبدیل آبجکت و حجم 2بعدی یه 3بعدی 3D objects
  10. سابدیواید کردن حجم برای اضافه کردن جزئیات Subdividing
  11. شروع آموزش پایه ای مجسمه سازی زیبراش sculpting
  12. اصول حجم سازی سه بعدی پولیگان ها polypainting
  13. آموزش کار با ماسک های زیبراش masks ZBrush
  14. مدلسازی پیش رفته حجم های 3بعدی  Deforming
  15. نحوه مدلسازی و کارروی پولی گروپ Polygroups
  16. آموزش ساخت، ویرایش، اعمال متریال زیبراش materials
  17. ساخت تکسچرها در ZBrush
  18. نحوه ساخت ماسک با ابزار ZSpheres
  19. کار با ابزارهای فرعی subtools
  20. ساخت شبکه حجمی مش Mesh Creation ShadowBox
  21. نحوه اعمال DynaMesh
  22. تکنیک های وارد کردن شبکه مش Insert Mesh
  23. بازسازی و تغیررات کلی حجم Remeshing
  24. اضافه کردن جزئیات به پروژه detail meshes
  25. آموزش مدلسازی روی احجام سخت hard surface modeling zbrush
  26. نحوه استفاده Panel Loops
  27. آموزش استفاده از ابزارهای توپولوژی Topology
  28. روش ها و مفاهیم پیش رفته حکاکی مجسمه سازی Advanced sculpting
  29. نحوه ایجاد کردن نویز در روی سطوح
  30. آموزش polypainting
  31. آموزش نورپردازی زیبراش Spotlight
  32. نحوه به نمایش گذاشتن Posing
  33. بکارگیری انواع لایه های سه بعدی
  34. آموزش فایبرمش FiberMesh
  35. نحوه استفاده از تانژانت مورف  Morph Targets
  36. اصول پایه ای استفاده از مایکرومش Basics of Micromesh Zbrush  Tutorial
  37. آموزش مدلسازی با dynamesh tutorial
  38. ایجاد افکت خنده روی صورت کرم
  39. آموزش رندرگیری rendering in zbrush 4r6
  40. خروجی گرفتن تصویر از رندر زدبراش
  41. ساخت و اصلاح مقیاس متریال ها UVs in ZBrush
  42. تعامل و وارد و خارج کردن فایلها با سایر نرم افزارها

پیش نمایش آنلاین قسمت اول Introduction to ZBrush

  • پکیج جامع صفر تا صد آموزش فارسی ZBrush + فایل های پروژه
  • حجم : 800 مگابایت فایل ویدئویی + 3.2 گیگ فایل های پروژه
  • زمان : 6:12 ساعت فیلم با کیفیت HD
  • قیمت: 490,000 تومان
  • زبان : دوبله فارسی

سفارش این آموزش به صورت پستی :

خرید پستی

پرداخت آنلاین و دریافت لینک دانلود این آموزش

 حجم این آموزش : 800 مگابایت فایل ویدئویی + 3.2 گیگ فایل های پروژه

دانلود آموزش

telegram

‫7 دیدگاه ها

  1. سلام. بله
    در توضیحات هم نوشته شده که فارسی هست

  2. سلام میخوام این آموزش رو تهیه کنم آیا این آموزش تماما فارسی هستش؟

  3. تمام نرم افزار های شرکت adobe برای گرافیست ها هست (فتوشاپ – ایندیزاین – افترافکت – پریمیر و …)
    برای طراحی کاراکتر و آیکن و … از نرم افزار illustrator استفاده میکنند

  4. سلام
    ببخشید یه سوال داشتم
    شما به عنوان یه گرافیست چه نرم افزاری رو برای شروع پیشنهاد میکنبد؟
    علاقم هم بیشتر به طراحی کاراکتر هست

  5. سلام
    لطف می کنید بگید zbrush ساخت کدام کشوره؟

  6. سلام. فایل شماره بیست و یک ، این هست 21. Mesh Creation DynaMesh
    که داخل آرشیو به همین اسم وجود داره.اگه پیدا نکردید، بفرمایید یا براتون ایمیل کنیم

  7. سلام من از طریق پرداخت آنلاین این مجموعه آموزشی به زبان فارسی را گرفتم.خیلی عالی و مفید ولی متاسفانه فایل 21 یا همون آموزش daynamesh در بین فایل ها نیست ممنون میشم از راهنمایی شما

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا