خانه / آموزش گرافیک 2 بعدی / آموزش فارسی مایا آرنولد : کار با متریال اوپسیتی Maya opacity Arnold
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5٫00 out of 5)
Loading...
بازدید: 5 - "آموزش فارسی مایا آرنولد : کار با متریال اوپسیتی Maya opacity Arnold" توسط تاریخ انتشار: 07/01/2018

آموزش متریال اوپسیتی مایا آرنولد maya Refraction Opacity آموزش متریال اوپسیتی مایا آرنولد : در این سری از آموزش های نورپردازی و رندرینگ پلاگین Arnold برای مایا ، میخوام در مورد 2 مفهوم مهم Refraction – opacity صحبت کنم. شکست نور Refraction و اوپسیتی opacity  در پلاگین Arnold درست مانند سایر متورهای رندر مانند پلاگین ویری است.اگرچه تفاوت هایی هم …

آموزش فارسی مایا آرنولد : کار با متریال اوپسیتی Maya opacity Arnold

آموزش متریال اوپسیتی مایا آرنولد maya Refraction Opacity

آموزش متریال اوپسیتی مایا آرنولد maya Refraction Opacity

آموزش متریال اوپسیتی مایا آرنولد : در این سری از آموزش های نورپردازی و رندرینگ پلاگین Arnold برای مایا ، میخوام در مورد 2 مفهوم مهم Refraction – opacity صحبت کنم.

شکست نور Refraction و اوپسیتی opacity  در پلاگین Arnold درست مانند سایر متورهای رندر مانند پلاگین ویری است.اگرچه تفاوت هایی هم دارند! در این آموزش ویدئویی ، سعی میکنیم تا کمی بیشتر شما را با این مفاهیم و تفاوت ها بیشتر آشنا کنیم. و همچنین این نکته که چه زمانی باید از مپ opacity و چه زمانی باید از مپ refraction استفاه کنید.

پلاگین رندرینگ Arnold ،از دو روش برای محاسبات transparency و refraction – opacity استفاده میکند. برای محاسبه پرتوهای نوری (ray) روش متفاوتی دارد. بنابراین ، محیط این نرم افزار و کنترل کننده های آن در قسمت Standard shader و همچنین آبشن های رندرگیری (render options) متفاوتی هم خواهند داشت.

همان طور که قبلا هم توضیح دادم، به دلایل خاصی، پلاگین Arnold محاسبات transparency اش را متفاوت تر از سایر متورهای رندر انجام میدهد.در بعضی از شرایط محاسبات شکست نور و اوپسیتی را در یک مرحله و در بعضی از شرایط ، محاسبات را در دو مرحله انجام خواهد داد.

شکست نور اوپسیتی متریال مایا maya Refraction Opacity

در چه متریال هایی از Refraction استفاده میکنیم ؟ متریال شیشه ، آب و هر چیزی که نیمه شفاف باشد و نور بتواند داخل آن حرکت کند.

در چه مواقعی از مپ Opacity استفاده میکنیم ؟ براش شبیه سازی بعضی از افکت ها. یا مثلا ایجاد یک برگ با لبه های برش خورده روی یک چند ضلعی.

لینک های مرتبط :

 

 فیلم آموزشی Video Tutorial

 

پخش آنلاین آموزش فارسی مایا آرنولد : کار با متریال اوپسیتی Maya opacity Arnold

نسخه کامل این آموزش فارسی : 8 ساعت و 40 دقیقه (از صفر تا صد مایا)

آموزش فارسی صفر تا صد مایا

https://www.3dmaxfarsi.ir/?p=54228 :لینک کوتاه

 

using the right method for the right task will give you optimal rendering speed.Transparency and alpha.Optimization. and Using Refraction And Opacity Together کدورت و شفافیت در آرنولد. در حال حاضر من این را از هم جدا کردم زیرا این روند فرایندی است که معمولا در رندر مشاهده می کنید. در حال حاضر فقط باید آن را در ماده ای که باید در هندسه آموزش فارسی مایا آرنولد آن تنظیم کنید تنظیم کنید. بنابراین، آرنولد برای ساختن اشیای شفاف در یک روند کمی بیشتر است. بنابراین بیایید جلو برویم و این شی را شفاف کنیم. من قصد دارم آن را انتخاب کنم، آن را nurbsSphere1 نامگذاری می شود. و ما قصد داریم به نورپردازی / سایه زدن برویم، مواد جدید را اختصاص دهیم، من قصد دارم به زبانه آرنولد برویم و می خواهم فقط یک ماده aiStandard را انتخاب کنم. مشکل با نمایش متریال اماده وی ری در آموزش فارسی مایا آرنولد بنابراین اکنون که من آن را انتخاب کرده ام، به Hypershade بروید و در واقع نویسنده این مطالب است. بنابراین، من aiStandard3 داشته ام که این مواد خاص است. اولین کاری که من انجام می دهم این است که پیش برویم و فقط در اینجا قرار بگیریم. مطمئن شوید که من در آرنولد هستم و اکنون با این مواد aiStandard ما قطعا می توانیم رنگ آن را به دست آوریم. بنابراین من قصد دارم به جلو و فقط آن را به اندازه کافی زیبا در اینجا. کمک در مورد متریال در مایا ما می توانیم از طریق اضافه کردن برخی از specularity. حالا اگر این شیشه ای است، آن را کمی براق می کند. و پس از آن ما نیز بازتاب، که ما قطعا می خواهیم فقط کمی اضافه کنید. من قصد دارم در مورد .1 برای انعکاس اضافه کنم. در حال حاضر، عنصر کلیدی برای شفافیت و شفافیت، بازتاب رفرش است. بنابراین، آنچه ما باید انجام دهیم این است که ما باید با کشویی کدورت کار کنیم. بنابراین اگر این را بزنم، شفافیت ایجاد خواهد کرد. متریال (Material) چیست؟ همانطور که می بینید آموزش فارسی مایا آرنولد شروع به رندر کردن آن می کند. شما می توانید ببینید که جسم کمی متمادی است. و ما همچنین می توانیم از انحطاط استفاده کنیم. بنابراین، اگر بخواهیم می توانیم آن را یک شاخص انکسار بدانیم. من قصد دارم به آن بگویم یک شاخص از گفتن .95. و سپس ما می توانیم وزن این انحراف را نیز افزایش دهیم اگر بخواهیم. بنابراین من قصد دارم تا حدود 1 یا 2. بنابراین اکنون که من این مواد را می بینم، می توانید ببینید که در اینجا نیمه شفاف است. آموزش متریال های وی-ری در تری دی مکس و مایا و من آن را در صحنه دارم در حال حاضر، شفافیت در صحنه را نمی بینید، و این تنها چیزی است که آرنولد در نمایشگاه ها نشان نمی دهد. اکنون قصد دارم پیش برویم و یک رندر از این صحنه را انجام دهیم. در حال حاضر با صحنه ارائه شده می توانید ببینید که ما رنگ و بازتابی و انعکاسی داریم اما ما شفافیت نداریم. و ما به طور خاص آن را به shader ما قرار داده است. حالا، برای اینکه واقعا کدورت را به آرنولد برسانیم، باید یک هندسه را تغییر دهیم. آموزش متریال دهی در مایا بنابراین من قصد دارم آموزش فارسی مایا آرنولد هندسه خود را انتخاب کنم. به ویرایشگر صفت من برو و تحت شکل گره من باید یک برنامه آرنولد را داشته باشد. بنابراین معمولا برگه دوم است و این همان چیزی است که شکل می گوید. و آنچه شما دنبال آن هستید، تب متناوب است. آن را خاموش کنید هنگامی که روی آن کلیک میکنید، این شیء به شفافیت اجازه می دهد. و اکنون با خاموش بودن خاموش، به جلو برویم و یک رندر دیگر بسازیم. و در اینجا رندر نهایی است. و همانطور که او می بینید، آموزش فارسی مایا ما شفافیت داریم و همچنین کمی از انکسار نیز داریم. بنابراین به یاد داشته باشید، هنگامی که شما با شفافیت در Arnold کار می کنید، لازم است مطمئن شوید که به ویرایشگر ویژگی بروید و Opaque را خاموش کنید.

نویسنده : جعفر صیدی jafar sydi

سه بعدی سازی رو از سال 1384 با 3ds max - Maya شروع کردم. بیش از ده سال است که به صورت تخصصی پست پروداکشن و کامپوزیت رو با فتوشاپ و افترافکت کار میکنم. و به تازگی به بازی سازی هم علاقه مند شده ام. ولی همیشه یک معمارم ....

نظر شما در این مورد چیست؟ (اگر شما هم پیشنهادی دارید با ما در میان بگذارید)

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فلید ها الزامی است *

*