پلاگین ساخت شهر در مکس Ghost town: گوست تاون + آموزش فارسی
دانلود پلاگین گوست تاون Ghost town : اسکریپت معماری و شهرسازی + آموزش فارسی
پلاگین گوست تاون برای تریدی مکس ghost town plugin 3ds max ، در واقع یک اسکریپت است برای شبیه سازی فضاهای شهری و شهرسازی به شکل رویه ای procedurally generates استفاده میشود. این اسکریپت پارامتریک میتواند شهر و فضای شهری cities – urban environments با جزئیات بالا را فقط با چند کلیک بسازد. میتوانید انواع مدل های سه بعدی برج ها و آپارتمان های با پولیگان های پایین یا بالا high poly buildings را خیلی سریع، فقط با چند کلیک ایجاد کنید.
پلاگین گوست توان ghost town کاملا پارامتریک است و آبشن های فوق العاده ای را هم در اختیار ما قرار داده. از جمله : داشتن قالب های آماده برای جاده و خیابان road layouts ، درخت، ماشین ، متریال هایی که استفاده از آنها بسیار آسان هست و . در این آموزش کوتاه فارسی، میخوام برای شما، یک شهر زیبا را با پلاگین detailed city in 3d Studio Max بسازم.
آموزش فارسی کوتاه مهم ترین نکات برای استفاده از پلاگین گوست تاون برای تریدی مکس
هدف اصلی ما از ایجاد این گرید guide ها ، حل مشکل گیج شدن و errors هایی هست که ممکن است موقع کار کردن با این پلاگین مواجه شوید!
1 – سیستم گرید ها Ghost town plugin Grid System
همیشه به یاد داشته باشید که تمام سطوح، مدل سه بعدی و یا اشکال دوبعدی تان را بین خط آبی و قرمز بسازید وگرنه ممکن است script ghost town در موقع رندرگیری نهایی ، مشکلاتی را ایجاد کند
2 – متریال لایبراری Ghost town plugin Material Library
همیشه به یاد داشته باشید که لایبراری متریال material library ها قبل از ساخت یک شهر و یا هر نوع سازه ای، را بروزرسانی کنید .
3 – شروع سریع Ghost town
وقتی که دارید یک شهر را میسازید، همیشه آن را با استفاده از پلاگین گرید plugin grid انجام بدهید. بعد خط را انتخاب کنید و دکمه های Setup>Build را بزنید.
4 – نحوه اضافه کردن آبجکت به لایبرایی Ghost town
برای اضافه کردن اجسام به لایبراری آبجکت های تان، فقط کافی است که مدل هندسی تان را روی grid بکشید. آن را انتخاب کنید و از category مدنظرتان؛ اسم آن را انتخاب و آن را ذخیره کنید. سپس texture library تان را قبل از اعمال به صحنه ، آپدیت کنید.
5 – نحوه اعمال تکسچر رندوم random texture به متریال لایبراری
هر تکسچری که از سایت ما دانلود کرده اید را بیاورید و دکمه Add Texturemaps را که زیر Materials ها بزنید و پلاگین را انتخاب کنید. به این شکل میتوانید تکسچر مورد نظرتان را انتخاب و استفاده کنید.بعد از اینکه همه اینها تمام شد، فراموش نکنید که material library را آپدیت کنید یا هیچ پیغام خطایی را نگیرید
6 – مهم ترین و رایج ترین پیغام خطا ها common error
>Building... City number = 2 Redrawviews=false LoPoly=true > Starting build... > Filtering small faces... -- Runtime error: EPoly face index out of range: 0: 1
ویدئو آموزشی Video Tutorials
پخش آنلاین ویدئو آموزشی GhostTown 1.31
دانلود پلاگین ساخت شهر در مکس Ghost town: گوست تاون
GhostTown 1.31 for 3ds Max 2012 – 2017
www.3dmaxfarsi.ir :پسورد فایل
نحوه استفاده کردن از پلاگین GhostTown 1.31 و دکمه های میان بر روی کیبورد :
GTSpaceCam Camera Script Usage: Click "RUN" to start it WASD = Move camera E = Up C = Down R = Toggle Record SPACE = Store current view (like a snapshot) Q = Toggle Target (This sets a target on the scene geometry in front of camera) ALT + MouseMove = Orbit/Zoom CTRL + MouseMove = Move camera X/Z You can play recorded camerapaths and create scene cameras from them. Press Escape to stop preview.
سلام ممنون از سایت خوبتون میشه لطفا کند راهنمایی نصب شم توضیح بدییم
سلام و درود بر شما
میشه فایل های ویدئویی بیشتری از آموزش کار با این پلاگین داخل سایت قرار بدید
با تشکر
سلام. خیلی به دنبال معرفی و آموزش پلاگین و نرم افزار GhostTown بودم. ممنون از شما