آموزش فارسی کار با متریال های آماده تری دی مکس Arch & Design materials
آموزش متریال دهی در تری دی مکس autodesk Arch & Design Material
آموزش متریال دهی در تری دی مکس : یکی از مهم ترین و رایج ترین مشکل بچه ها؛ طریقه متریال دادن در 3d max است و نحوه استفاده از دو پنجره 3ds max compact material editor – slate editor است. در این آموزش ویدئویی، تمام این مبحث را پوشش خواهیم داد.
در این قسمت میخواهم نحوه کار با متریال های معماری تری دی مکس Autodesk and Arch & Design materials که ساخت شرکت آوتودسک هست را به شما آموزش بدم. که وظیفه آن، بالا بردن کیفیت image quality رندر های معماری است. و به طور کلی، بازدهی و گردش کار workflow – performance را خیلی ساده و راحت میکند و اگر بخواهیم دقیق تر بگویم، ویژگی های پیشرفته رندرهای شما را ارتقا میدهد، روی سطوح براق گلاسی دار glossy surfaces ، مانند کف طبقه؛ تاثیر فراوانی دارد و …
برای دسترسی به آن، میتوانید به سیر زیر روید : Material/Map Browser > Materials > mental ray > Arch & Design Material
نکته اینکه : متریال های Arch & Design material فقط زمانی در Browser شما نشان داده میشنود که آبشن active renderer ویژگی های مخصوص (آرچ اند دیزاین)، را ساپوت کند. ویژگی هایی مانند : انعکاس و یا شفافیت reflectivity – transparency ، تنظیمات امبینت اکوژن ambient occlusion settings ، و همچنین به عنوان یک افکت رندر، گرد کردن گوشه های رندر و لبه ها و ….
نمونه ای از انواع افکت های متریال material effects که در آرشیور Arch & Design material وجود دارد.
آموزش متریال دهی در تری دی مکس mental ray Arch & Design material
در واقع، مجموعه متریال های mental ray Arch & Design material ، پکیجی از متریال های یکپارچه monolithic material shader و استاندارد بین تمام نرم افزارهای اتودسک مانند : رویت، مایا، تریدی مکس و … است که همگی آنها؛ این نوع متریال ها را ساپورت میکنند و فقط برای رندرگیری معماری و رندرهای استدیویی architectural – product-design renderings بسیار عالی عمل میکنند.
همچنین تمام متریال های سطوح سخت hard-surface materials را هم ساپورت میکند. مثلا: فلز، چوب و شیشه. و البته برای رندرگیری سریع و افکت هایی مانند glossy reflections – refractions آن را بهینه سازی کرده اند.
مهم ترین ویژگی های Autodesk and Arch & Design materials :
- راحتی استفاده و انعطاف پذیری : چیدمان و کنترل بسیار منطقی و ساده و سریع ای دارد.
- دارای انواع قالب های آماده Templates : دسترسی سریع به تنظیمات آماده متریال های ترکیبی پیچیده settings combinations و ساده.
- از نظر فیزیکی بسیار دقیق است Physically accurate : میتوان انواع شیدر ها shaders را دست کرد و حتی قوانین فیزیک را زیر پا گذاشت.
- بهبود براقیت متریال ها Glossy performance : بالا بردن کارایی الحاق، گلاسی نس های شبیه سازی شده و مهم تر از همه، بهبود چشم گیر در نمونه برداری sampling و …
- بی ای آر اف قابل ویرایش Tweakable BRDF : میزان انعکاس را با توجه به زاویه دید، میتوانید تعریف کنید.
- مرعی بودن اجسام Transparency : توپر و یا تو خالی : اجسامی نیمه مرعی مانند شیشه، میتوانند توپر solid باشند و یا فقط یک صفحه باشند که شکست نور داخل آن اتفاق نمی افتد.
- گوشه های گرد Round corners : توانایی گرد کردن لبه ها در رندر، تا نور به لبه های تیز هم برخورد کند و رندرها realistic باقی بمانند.
- کنترل ایندایرکت آیلومنشن Indirect Illumination control : میتوانید دقت final gather یا سطح indirect illumination را نسبت به per-material basis در نظر بگیرید.
- آبشن جدید برای دیفیوز Oren-Nayar diffuse : ما را قادر میکند تا “سطوح پودری” ظاهری مانند خاک رس داشته باشند.
- امبینت اکوژن داخلی Ambient Occlusion : برای برخورد بیشتر با سایه ها shadows و ارتقاء جزئیات کوچک.
- انواع مختلف شیدر ها shader در یک پکیج : پرتوهای نوری و سایه های شیدر ها Photon – shadow shader بسیار هوشمند شده اند مانند: frosted glass- brushed metals و تنظیمات آنها هم ساده است .
فیلم آموزش متریال دهی در تری دی مکس Video Tutorials
پخش آنلاین آموزش متریال دهی در تری دی مکس
- نام آموزش : آموزش کار با متریال های Autodesk and Arch & Design
- نرم افزارهای استفاده شده : 3ds max – mental ray Renderer
- ترجمه و دوبله : جعفر صیدی
- زمان : 11 دقیقه
سایر پکیج های فارسی : جعفر صیدی
آموزش فارسی تکنیک های تری دی مکس در معماری
دانلود فیلم آموزش تری دی مکس به زبان فارسی
آموزش کامل کار با متریال های آماده تری دی مکس
www.3dmaxfarsi.ir :پسورد فایل فشرده