آموزش نورپردازی خارجی در تری دی مکس + اسکچاپآموزش کامل نورپردازی داخلی در تری دی مکس

آموزش ایجاد افکت رندر سه بعدی ویری 3ds max Vray Stereoscopic 3D

آموزش فارسی افکت رندر سه بعدی ویری دوربین مجازی 3ds max Vray Stereoscopic 3D

رندر سه بعدی ویری 3ds max Vray Stereoscopic 3D rendering

رندر سه بعدی ویری : حتما شما هم در مورد فیلم های سه بعدی چیزی شنیده اید که وقتی با دوربین های مخصوص به صفحه نمایش (تلویزیون یا پرده نمایش) نگاه میکنیم، فیلم مورد نظر عمق دارد و اگر کمی زوایه دیدمان را تغییر بدهیم، تصویری کمی متفاوت را خواهیم دید و خلاصه اینکه میتونیم یک فیلم سه بعدی ببینیم و لذت ببریم.برای داشتن این افکت، در دنیای واقعی، نیاز به دوربین های فیلم برداری ای خاصی داریم که 2 لنز نزدیک به یکدیگر دارند و به صورت همزمان فیلم برداری میکنند!

حالا اگر بخواهیم همین افکت رندر سه بعدی ویری رو روی انیمیشن هایی که رندر گیری شده و به صورت فیلم در بیاوریم، باید چکار کنیم ؟خوشبختانه، پلاگین ویری ، ابزاری را دقیقا به همین منظور به اسم Stereoscopic 3D rendering در پلاگین ویری 3 به بالا طراحی کرده که میتوانید در کادر رندر، به آن دسترسی داشته باشید.

در واقع میتوان گفت که VRayStereoscopic object ، یک آبجکت کمی برای رندرگیری است که کار شبیه سازی دو دوربین مجازی را بر اساس دوربین جاری درحال انتخاب، برای شما انجام میدهد. و تنظیمات VRayStereoscopic یا بهتر است بگویم تنظیمات دو دوربین مجازی ما، در داخل پنل ابزار های کمکی ویری ( Helpers) قابل دسترس است. این افکت هم یکی دیگر از ویژگی های این پلاگین قدرتمند کمپانی chaosgroup است.

رندر سه بعدی ویری Vray Stereoscopic 3D rendering

مهم ترین آبشن های ویری Vray Stereoscopic :

eye distance : فاصله چشم را تا جایی که افکت stereoscopic باید رندر بگیرد را تعیین میکند. این پارامتر، تنظیمات دوربین درحال انتخاب VRayStereoRig را نادیده میگید .چون باعث میشود که دوربین چپ و راست، تنظیمات شان را از خود VRayStereoRig بگیرند.

specify focus : اگر فعال باشد، با آن میتوانید نقطه فوکوس (point of focus) را در قسمت focus distance هست، به صورت عددی وارد کنید.

focus method : تعین میکند که روی دوربین چپ و راست شما، کدام یک از سه روش موجود، فوکوس شود. (None – Rotation – Shear) هر دوربین میتواند نقطه فوکوس مخصوص به خودش را داشته باشد!

روش مصنوعی interocular method : تعیین میکند که چطور جانمایی، 2 دوربین مجازی ما نسبت به دوربین واقعی عمل کند .

view: میتوانید تعیین کنید که کدام یک از دیدگاه های شما، رندرگیری شود؟!

adjust resolution : اگر این آبشن را فعال کنید، برای شما تعیین میکند که رندر نهایی شما با چه ریزولیشنی رندر شود؟مثلا اگر هر 2 تا view را انتخاب کنید و ریزولیشن رندر خودتان را روی 640×480 قرار دهید، رندر نهایی شما، یک رندر با ریزولیشن 1280×480 به صورت ساید بای ساید خواهید بود.

output layout : فرمت خروجی را که Stereoscopic renders برای شما به ویری فریم بافر V-Ray frame buffer میفرستد را مشخص میکند.

cones : کنترل میکند چه زمانی مخروط های دوربین های مجازی که توسط stereo rig ساخته شده اند، نشان داده شود ؟و البته فقط مخروط های دوربین اعمال شده به ویوپورت نشان داده میشود.

 

 ویدئو آموزشی رندر سه بعدی ویری Video Tutorials

پخش آنلاین آموزش رندر سه بعدی مجازی ویری : 3ds max Vray Stereoscopic 3D rendering



			
		
نمایش بیشتر
telegram

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا