آموزش رندر تکسچر تریدی مکس 3d max Normal Maps Render to Texture
آموزش Render to Texture تری دی مکس
در این آموزش تکسچر سازی تری دی مکس، میخوام در مورد render to texture صحبت کنیم که تکنیکی است برای انتقال فایل های normal map و سایر تکسچر ها مانند diffuse map و … از یک مدل سه بعدی با جزئیات و دیتیل بالا (high poly) ، به یک مدل سه بعدی دیگر با جزئیات پایین (low poly).
به پروسه خروجی گرفتن اطلاعات normal map ، در نرم افزار تری دی مکس (Render to Texture) گفته میشود.در واقع ، وقتی که مدل ما روی حالت high poly است ، رندر میگریم و داخل یک مپ یا عکس (map) آن را ذخیره کرده و آن مپ را به عنوان متریال روی ورژن جزئیات پایین (low poly) ، اعمال کرده و رندر میگیریم.
معمولا از این روش در بازی سازی استفاده میکنند. چون در بازی سازی ، لازم است که محیط بازی با سرعت بالا بروز رسانی شود ! این آموزش از هفت قسمت پشت سرهم ساخته شده است. برای دانلود ادامه این مجموعه آموزش، با 3dmaxFarsi.ir همراه باشید.
دانلود ویدئو آموزشی (قسمت اول تا هفتم)