خانه / آموزش رندر خارجی / آموزش نورپردازی مایا به زبان فارسی : معرفی لایت ادیتور Maya Light Editor
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 5٫00 out of 5)
Loading...
بازدید: 5 - "آموزش نورپردازی مایا به زبان فارسی : معرفی لایت ادیتور Maya Light Editor" توسط تاریخ انتشار:10/01/2018

آموزش نورپردازی مقدماتی مایا Maya Light Editor نورپردازی مایا Maya Light Editor : در این سری از آموزش های فارسی نورپردازی مایا ، میخواهم به شما یکی دیگر از ابزار های فوق العاده کمکی مایا به اسم Light Editor in Maya را به شما معرفی کنم. با استفاده از پنجره Light Editor in Maya میتوانید نورهای …

آموزش نورپردازی مایا به زبان فارسی : معرفی لایت ادیتور Maya Light Editor

آموزش نورپردازی مقدماتی مایا Maya Light Editor

آموزش نورپردازی مقدماتی مایا Maya Light Editor

نورپردازی مایا Maya Light Editor : در این سری از آموزش های فارسی نورپردازی مایا ، میخواهم به شما یکی دیگر از ابزار های فوق العاده کمکی مایا به اسم Light Editor in Maya را به شما معرفی کنم. با استفاده از پنجره Light Editor in Maya میتوانید نورهای موجود در صحنه های خود را group و یا آنها را isolate کنید تا فقط آن نور انتخاب شده شما، نورپردازی صحنه شما را انجام دهد.

در این آموزش ویدئویی، من جعفر صیدی به شما یک گردش کاری بهینه شده را یاد خواهم داد تا با ارائه یک رابط کاربری مناسب، مکان دهی نور، ویژگی های رنگ color attributes ، سایه های نور shadow ، را برای چندین نور موجود در صحنه های مایا را یکجا کنترل کنید.

با استفاده از پنجره light editor مایا، میتوانید در محیط ساده، خیلی راحت تر نورهای خود را ویرایش و مدیریت کنید. اینکه چطور نورها را به صورت دسته ای تنظیم کنید adjusted ، آنها را خاموش یا روشن کنید و یا ویژگی های مهم نورها را به صورت همزمان تغییر بدهید.

در ادامه با سایر آموزش های تصویری Maya به زبان فارسی ، با ما همراه باشید.

فیلم آموزشی Video Tutorial

پخش آنلاین آموزش نورپردازی مایا به زبان فارسی : معرفی لایت ادیتور Maya Light Editor

نسخه کامل این آموزش فارسی : 8 ساعت و 40 دقیقه (از صفر تا صد مایا)

آموزش فارسی صفر تا صد مایا

https://www.3dmaxfarsi.ir/?p=54220 :لینک کوتاه
autodesk maya Plan light sources Create a light source Adjust light source attributes Move a light source Interactively place a spot, area or directional light Light specific surfaces ویرایشگر نور لیست تمام چراغ ها در صحنه خود را همراه با مجموعه ای از ویژگی های به طور معمول استفاده می شود برای هر نور. نور را انتخاب کنید و ویژگی های آن را در ویرایشگر املاک در سمت راست ویرایشگر نور نورپردازی در مایا. تکنیک های نورپردازی در مایا و آرنولد تنظیم کنید. برای باز کردن یک ویرایشگر ملک بسته شده یا سقفی کلیک کنید. هنگامی که شما چند چراغ را انتخاب می کنید، ویژگی های هر نور در ویرایشگر املاک ذکر شده است و باعث می شود که در یک ویرایشگر چندین چراغ را تغییر دهید. نکته: شما می توانید لیست ویژگی های نور را در ویرایشگر نور سفارشی کنید. اگر از سیستم Render Setup استفاده می کنید، می توانید از ویرایشگر نور نیز برای استفاده از ویژگی های نور برای لایه رندر خود استفاده کنید. تنظیمات رندر در مایا یا ایجاد تغییرات نور را در لایه رندر خود مشاهده کنید.به طور کلی، گردش کار معمولی برای راه اندازی منابع نور مستقیم به شرح زیر است: آشنایی با تنظیم نورپردازی کلاسیک ، پایه محکمی برای طیف گسترده ابتدا برنامه را برای تعیین نگاه و احساس صحنه خود و نحوه ی آن در منابع نور انتخاب کنید. منابع برنامه Plan را ببینید. ایجاد منابع نور شما می توانید انواع مختلفی از منابع نور را برای صحنه خود ایجاد کنید و ویژگی ها (گزینه ها) را تنظیم کنید که ویژگی های آنها را بیشتر تعریف کند. ویژگی های منبع نور را تنظیم کنید. شما می توانید ویژگی های چراغ هایی که اضافه کرده اید با تغییر تنظیمات در ویرایشگر ویژگی و جعبه کانال تنظیم کنید. انتقال منابع نور در صحنه و در غیر اینصورت با دقت (اختیاری) آنها را کنترل کنید. همچنین نمایشگر، مخفی کردن یا تغییر اندازه یک دستگیره نور را مشاهده کنید. توجه: هنگامی که صحنه و اشیاء خود را روشن می کنید (و در غیر اینصورت صحنه خود را ایجاد می کنید)، صحنه را برای تصحیح تصویر و حساسیت و صحت نور نور ارائه می کنید. برای پیش نمایش یک صحنه را رندر کنید، ببینید Visualized interactively با IPR. کنترل اشیاء سایه ها را کنترل می کند. به طور پیش فرض، چراغ ها سایه ها را در مایا نادیده نمی گیرند. شما می توانید مشخص کنید کدام چراغ ها سایه ها را انتخاب کرده و انتخاب کنید که کدامیک از مایا برای تولید آنها استفاده می شود: raytracing یا نقشه عمق. (اختیاری) یک اثر نور نوری را ایجاد کنید، مانند شعله های درخشان، هاله ها یا عدسی های لنز است.
کانال تلگرام

نویسنده : جعفر صیدی jafar sydi

سه بعدی سازی رو از سال 1384 با 3ds max - Maya شروع کردم. بیش از ده سال است که به صورت تخصصی پست پروداکشن و کامپوزیت رو با فتوشاپ و افترافکت کار میکنم. و به تازگی به بازی سازی هم علاقه مند شده ام. ولی همیشه یک معمارم ....

نظر شما در این مورد چیست؟ (اگر شما هم پیشنهادی دارید با ما در میان بگذارید)