خانه / آموزش اتوکد 2 بعدی / فیلم آموزش کار با متریال آرشیکد به زبان فارسی ArchiCAD Surfaces
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 5٫00 out of 5)
Loading...
بازدید: 5 - "فیلم آموزش کار با متریال آرشیکد به زبان فارسی ArchiCAD Surfaces" توسط تاریخ انتشار:26/01/2018

دانلود آموزش متریال تسکچر بافت آرشیکد ArchiCAD Surfaces در ادامه آموزش های تصویری رایگان نرم افزار آرشیکد، در این قست میخوام به موضوع جذاب متریال و تکسچر آرشیکد archicad Textures بپردازیم. در نرم افزار آرشیکد ، در کنار هر صفحه ، یک کانال (Surface channels) وجود دارد که اگر آن را انتخاب کنید، پنجره ای باز …

فیلم آموزش کار با متریال آرشیکد به زبان فارسی ArchiCAD Surfaces

آموزش متریال تسکچر بافت آرشیکد ArchiCAD Surfaces

دانلود آموزش متریال تسکچر بافت آرشیکد ArchiCAD Surfaces

در ادامه آموزش های تصویری رایگان نرم افزار آرشیکد، در این قست میخوام به موضوع جذاب متریال و تکسچر آرشیکد archicad Textures بپردازیم.

در نرم افزار آرشیکد ، در کنار هر صفحه ، یک کانال (Surface channels) وجود دارد که اگر آن را انتخاب کنید، پنجره ای باز میشود که میتونید برای آن صفحه ، یک texture را انتخاب کنید. شما میتوانید برای هر صفحه، یا مدل سه بعدی یک رنگ (shader )، و یا یک تصویر بیت مپ image به عنوان متریال را وارد کنید تا ظاهر آن تصویر را به خود بگیرد. مثلا یک دیوار آجری ، یا یک کف پوش سنگ فرش شده و … در گام بعدی، سایر جزئیات متریال مانند انعکاس، شکست نور، درجه زبری ، بافت و …. آن را میتوانید مشخص کنید. متریال ها واقعا میتوانند مدل های سه بعدی را واقعی کنند و بسیار عالی خواهد شد که شما هم بتوانید این مهارت را به خوبی به دست بیاورید.

در ادامه با با سایر دانلود رایگان فیلم آموزش آرشیکد ، با من همراه باشید. همچنین توصیه میکنم دوره آموزش ساخت متریال را هم از دست ندهید

فیلم آموزشی Video Tutorial

پخش آنلاین آموزش کار با متریال آرشیکد به زبان فارسی ArchiCAD Surfaces

نسخه کامل آموزش فارسی آرشیکد ArchiCAD : (از صفر تا صد)

دانلود رایگان آموزش نرم افزار آرشیکد به زبان فارسی 

https://www.3dmaxfarsi.ir/?p=54823 :لینک کوتاه
Basics of Creating New Surfaces in ArchiCAD 20 . Creating a New Surface is Easy. Farsi Tutorials By jafar sydi اگر شما یک Surface موجود دارید و می خواهید تغییرات ظاهر شبیه (اما نمی خواهید تغییرات پارامترها را بصورت دستی در تنظیمات Surface انجام دهید)، می توانید تنظیمات آن را با چیزی از کاتالوگ نیز جایگزین کنید. یک فایل تصویری می تواند به صورت دستی ایجاد شود یا عکس (مثلا از خاک، خاکستری یا سطوح ساختاری مانند دیوار یا کف). شرکت های متعددی در ایجاد چنین بافت هایی برای استفاده در 3D متخصص هستند. در بسیاری از موارد شما همچنین می توانید دوربین دیجیتال خود را برای ایجاد چنین دانلود آموزش آرشیکد+pdf تصاویری استفاده کنید. تصویر زیر تفاوت بین یک سطح با یک رنگ ساده را نشان می دهد و یک تصویر گرافیکی بیت مپ را اضافه می کند. شاهزاده ها روال های کوچک هستند که ریاضیات یک الگوی یا یک اثر خاص مانند نور ورودی و diffuse در یک شی را محاسبه می کند. شیدرها همچنین می توانند برای ایجاد یک شیب رنگ یا رنگ تصحیح یک تصویر لود شده استفاده شوند. شیدرها را می توان با روش های مختلفی استفاده کرد و در بعضی از ظرفیت ها تقریبا در هر سطح استفاده می شود. مزیت استفاده از شیدرها این است که شما نباید به وضوح پیکسل بیت مپ توجه داشته باشید. یک الگوریتم تولید شده توسط یک سایه زن به نظر می رسد خوب نزدیک است و به عنوان یک تصویر بیت مپ ممکن است پیکسل یا تاری نکنند. بنابراین، توصیه می شود که هر زمان که بخواهید از شیدر استفاده کنید. برای انتخاب یک بافت یا سایهدر برای یک کانال خاص آموزش archicad 20 در تنظیمات سطح، کانال را فعال کنید، سپس دکمه Selector Texture را انتخاب کرده و یکی را انتخاب کنید. هنگام بارگذاری بافت تصویر جدید، یک نمای درخت از بافت های در دسترس و پیش نمایش را مرور کنید، از جمله اطلاعات مربوط به اندازه آنها در پیکسل ها. برای انجام این کار، سطح مورد نظرتان را در تنظیمات Surface تغییر دهید، روی «New» کلیک کنید، سپس «تغییر تنظیمات از کاتالوگ» را انتخاب کنید. از آن به بعد، این همانند ایجاد یک Surface جدید است، به جز Surface فعلی شما به طور کامل برای مطابقت با آنچه که انتخاب می کنید، به طور کامل به روز می شود. مراقب باشید زمانی که تنظیمات یک Surface موجود را جایگزین کنید، به دلیل اینکه Vectorial Hatching به روز نمی شود، هر چند زمانی که یک Surface جدید ایجاد می کنید، آن را انجام دهید. من مطمئن نیستم که آیا این قطعی است یا خیر؛ من می توانم هر دو روش را ببینم. همچنین لازم به ذکر است که اگر Surface را حذف کنید، در کاتالوگ همچنان وجود دارد، بنابراین شما همیشه می توانید از هر چیزی که نیاز دارید (بدون نیاز به کپی کردن آن از یک فایل دیگر) داشته باشید. این بدین معنی است که اگر شما سطحی موجود را تغییر دهید، باید آن را آسان تغییر دهید (با استفاده از گزینه «تغییرات تنظیمات فرم کاتالوگ» که ما فقط مورد بحث قرار دادیم)، فرض بر این است که Surface از کاتالوگ اصلی (یا از دیگر نقاط موجود است، بیشتر در آن موجود است در یک لحظه). البته، اشکالاتی را برای حذف ویژگیهای مانند سطوح وجود دارد، اما ما در مورد آن در جای دیگر نیز صحبت کرده ایم. اضافه کردن سطح جدید اگر چه آنچه که شما دنبال آن هستید در فهرست پیش فرض کتابخانه نیست - قبل از اینکه شما شروع به جستجو برای تصاویر سفارشی در اینترنت کنید و به صورت دانلود فیلم آموزش آرشیکد دستی تغییر سطح Surfaces موجود برای پاسخگویی به نیازهای شما - دو مکان دیگر برای نگاه کردن وجود دارد. و یا آن را تغییر داده اید، ارسال کنید تا دیگران بتوانند از آنچه ساخته یا بهبود یافته اند استفاده کنند. لطفا به یاد داشته باشید که از این دکمه اشتراک گذاری استفاده کنید. اگر مواد خوب را ایجاد کنید، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. اگر هر کاربر ArchiCAD (یا فقط یک کسری) متعهد به به اشتراک گذاشتن یک سطح در ماه بین دیروز و کنونی سال نو باشد، هزاران سطحی که ممکن است قرض بگیرند و جستجو کنند. این باید آسان باشد. شما برای چالش؟ به یاد داشته باشید برای به اشتراک گذاشتن مطالب خیلی واضح است که سطح Surface ... را خرد می دانلود آموزش آرشیکد 16 کنید . بنابراین به وضوح تنها بخش کوچکی از نحوه کار با سطوح در ArchiCAD 18 را پوشش می دهد. اما هنگامی که با یک ویژگی بزرگ جدید مانند موتور CineRender مواجه شدید، شروع به کوچک شدن می کند. یاد بگیرید چگونه از طیف گسترده ای از سطوح Graphisoft فراهم می کند. ببینید چقدر نزدیک می توانید با آنچه که می خواهید به دست بیاورید و سپس بر آنچه که بعدا می روید تمرکز کنید. سعی کنید یک سطح جدید را تغییر دهید یا بارگیری کنید. سپس آن را در BIMcomponents.com به اشتراک بگذارید. آنچه شما ایجاد می کنید نباید بهترین باشد. این فقط باید وجود داشته باشد و به اشتراک گذاشته شود و به یاد داشته باشید، اولین سطح شما ایجاد ممکن است بزرگ باشد. اما دهم یا صدای شگفت انگیز است.

 

کانال تلگرام

نویسنده : جعفر صیدی jafar sydi

سه بعدی سازی رو از سال 1384 با 3ds max - Maya شروع کردم. بیش از ده سال است که به صورت تخصصی پست پروداکشن و کامپوزیت رو با فتوشاپ و افترافکت کار میکنم. و به تازگی به بازی سازی هم علاقه مند شده ام. ولی همیشه یک معمارم ....

نظر شما در این مورد چیست؟ (اگر شما هم پیشنهادی دارید با ما در میان بگذارید)