خانه / آموزش رندر خارجی / آموزش فارسی maya : کار با متریال آرنولد برای مایا Arnold materials
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 5٫00 out of 5)
Loading...
بازدید: 5 - "آموزش فارسی maya : کار با متریال آرنولد برای مایا Arnold materials" توسط تاریخ انتشار:07/01/2018

آموزش کار با متریال آرنولد برای مایا maya Arnold materials اگر قصد رندر گیری با پلاگین آرنولد مایا دارید، خوب منطقی و بهتر است که از متریال های مخصوص آن، که برای آرنولد ساخته شده اند، استفاده کنید.در این آموزش تصویری ،ابتدا نگاهی خواهیم داشت به متریال های استاندارد مایا aiStandard material و سپس تنظیمات …

آموزش فارسی maya : کار با متریال آرنولد برای مایا Arnold materials

آموزش کار متریال آرنولد برای مایا maya Arnold materials

آموزش کار با متریال آرنولد برای مایا maya Arnold materials

اگر قصد رندر گیری با پلاگین آرنولد مایا دارید، خوب منطقی و بهتر است که از متریال های مخصوص آن، که برای آرنولد ساخته شده اند، استفاده کنید.در این آموزش تصویری ،ابتدا نگاهی خواهیم داشت به متریال های استاندارد مایا aiStandard material و سپس تنظیمات اساسی متریال برای آرنولد basic Arnold material را برسی خواهیم کرد.

فیلم آموزشی Video Tutorial

پخش آنلاین آموزش فارسی maya : کار با متریال آرنولد برای مایا Arnold materials

نسخه کامل این آموزش فارسی : 8 ساعت و 40 دقیقه (از صفر تا صد مایا)

آموزش فارسی صفر تا صد مایا

https://www.3dmaxfarsi.ir/?p=54143 :لینک کوتاه

Arnold is the new high-quality rendering engine in Maya. Realistic rendering in Maya is easier than ever چگونگی ایجاد مواد برای آرنولد بمانیم. حالا قبل از اینکه ما شروع کنیم، می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که از Arnold Renderer استفاده می کنیم. در حال حاضر، آرنولد می تواند از مواد استاندارد مایا استفاده کند. بنابراین، اگر شما می خواهید یک دانلود اموزش کار با متریال های آرنولد برای مایا maya Arnold materials شی از قبیل این صفحه را انتخاب کنید و مواد مخلوط را روی آن قرار دهید، به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. و در Arnold کار می کند. اما برای استفاده بیشتر از آرنولد، احتمالا باید از آنچه به نام استاندارد آرنولد نامیده می شود استفاده کنید. بنابراین بیایید نگاهی به آموزش فارسی مایا : پلاگین آرنولد و منتال ری Mental Ray Arnold نحوه انجام این کارها داشته باشیم. بنابراین من میخواهم یک شی در صحنه انتخاب کنم، و در زیر نور سایه، من میخواهم مواد جدید را اختصاص دهم. این پنجره را اینجا می بیند. و اگر به پایین برویم، می توانیم تحت آرنولد ببینیم، ما تعدادی از سایه های متفاوت را که می توانیم انتخاب کنیم. بنابراین من می خواهم به مواد استاندارد AI نگاه کنم. بنابراین اگر من آن را انتخاب کنم، آن مواد را به شیء من اعمال خواهد کرد. در حال حاضر، اگر من شی را در ویرایشگر صفت انتخاب کنم، می توانم به مواد استاندارد AI بروم و با ویژگی ها بازی کنم. اما احتمالا راه ساده تر برای دیدن این است که از پنجره پنجره Hypershade نام برده شود. پس بیایید به Hypershade برویم حالا وقتی ما در پنجره Hypershade هستیم، می توانیم هر رندر مورد نظر را انتخاب کنیم. در این صفر تا صد آموزش آرنولد در مایا مورد، من آرنولد رندرر را انتخاب می کنم. و همانطور که می بینید این چیزی است که کمی تیره تر می شود، بنابراین برای تنظیم این قرار گرفتن در معرض این موضوع قرار می گیرم و فقط آن را تا حدود دو برابر می بینم، و این باعث می شود که من در این تصویر قرار بگیرم. بنابراین اکنون می توانیم برخی ویژگی های این ماده را تغییر دهیم. بنابراین اولین چیزی که ما می توانیم انجام دهیم تغییر رنگ رنگ است. در حال حاضر رنگ پراکنده اساسا رنگ پایه ای از شی است. بنابراین در حال حاضر این رنگ سفید است، اما اگر بخواهیم، ​​می توانیم آن را به هر رنگی که می خواهیم تغییر دهیم. در حال حاضر، وزن آن رنگ پخش شده مهم خواهد بود. بنابراین اگر ما این همه راه را پایین بیاوریم، پراکنده از بین می رود و بنابراین شما واقعا رنگ پایه ای از شی را نمی بینید. و اگر شما آن را راه اندازی کنید، شروع به روشن شدن خودکار می کند. بنابراین نقطه شیرین اینجا جایی بین 7 و 8 است. ما همچنین دارای کنترل زبری است. بنابراین وقتی که آن را به صفر برسد، جسم به نظر می رسد کاملا صاف است و به نظر می رسد که نور یک سطح صاف است. اما همانطور که ما آن را روشن کردیم، شروع به پخش نور می کند، به طوری که سطح به نظر می رسد صاف، خوب؟ این برای چیزهایی مانند پارچه و چیزهایی است که به آسانی نور را منعکس نمی کنند. و سپس ما همچنین یک کنترل نور پس زمینه داریم. و همانطور که می بینید، هنگامی که ما آن را بالا می بریم، نوع آن شروع به روشن شدن شئ خود می شود. در حال حاضر، اگر ما به پایین صفحه برویم، خواهیم دید که ما یک ریزپردازنده داریم. و این برجسته های برجسته جسم را کنترل می کند. بنابراین اگر وزن ماکزیمم را افزایش دهیم، می توانید ببینید که چگونه اشیا شروع به ظاهر شدن می کنند. ما آن را به نوبه خود راه بالا، اشیاء شروع به نظر می رسد تقریبا فلزی و یا بازتابنده. بنابراین واقعا بستگی به نوع مواد مورد نیاز شما برای ایجاد آن دارد. ما همچنین زبری داریم بنابراین ما می توانیم زبری را به برجسته های برجسته اضافه کنیم. بنابراین در صفر، در همه چیز تار نیست و بنابراین فقط یک جسم مربعی است. اما همانطور که ما این کار را انجام می دهیم، لبه های برجسته را خنثی می کنیم و آن را نرم می کنیم. بنابراین، در یک رندر دیگر، این ممکن است کنترل نرم و یا تاریک نامیده شود. در حال حاضر ما نیز ناهشیار هستیم، و این باعث می شود که برجسته ناهموار، که برای چیزهایی مانند فلز مفید است. بنابراین اگر این کار را بکنم و بر چرخش این تاثیر بگذارم، می توانیم جهت برجسته را تغییر دهیم.، بدین معنی که خود آن را منعکس می کند. و سپس ما نیز آنچه را فرنل نامیده می شود داریم که فقط کیفیت بازتاب را تغییر می دهد. در نهایت، ما همچنین یک کنترل انکسار داریم، و اگر این شیء مبهم باشد. بنابراین در اینجا کنترل کدورت را داریم. بنابراین ما می توانیم کدورت را برای ایجاد این اعتراض کاهش دهیم

کانال تلگرام

نویسنده : جعفر صیدی jafar sydi

سه بعدی سازی رو از سال 1384 با 3ds max - Maya شروع کردم. بیش از ده سال است که به صورت تخصصی پست پروداکشن و کامپوزیت رو با فتوشاپ و افترافکت کار میکنم. و به تازگی به بازی سازی هم علاقه مند شده ام. ولی همیشه یک معمارم ....

نظر شما در این مورد چیست؟ (اگر شما هم پیشنهادی دارید با ما در میان بگذارید)