آموزش مدلسازی

آموزش RailClone + Forest pack در طراحی معماری داخلی

آموزش ترفندهای پلاگین پلاگین فارست پک ریل کلون RailClone Forest pack

آموزش ترفندهای پلاگین فارست پک ریل کلون

سلام. به آخرین آموزش ترفندهای پلاگین فارست RailClone + پلاگین ریل کلون Forest pack خوش آمدید.  در این آموزش بهتون ثابت میکنم  که فارست پک ، فقط یک پلاگین برای درخت کار کردن نیست  و برای اضافه کردن کاراکترها و مبلمان داخلی یک ساختمان خیلی بزرگ و سریع پر کردن تمام طبقات با انواع مبلمان  و آبجکت انسان، کاربرد داره و اینکه چطور میشه همزمان از 2 پلاگین فارست پک ریل کلون استفاده کرد.

بجای اینکه ساعت ها صرف آبجکت گذاری و چیدن مبلمان کنید، پلاگین فارست پک این کار را برای شما انجام میده و خیلی راحت میشه هزارن آبجکت را خیلی سریع داخل طبقات ساختمان اسکتر کرد آن را مدیریت کرد.

در این درس روش های اینکلود و اکسکلود کردن ( 3ds max include exclude )،با  معرفی یک اسپیلاین (Spline)و کار با متریال ای دی (3ds max materials id) .نحوه دیستربیوت  یا همان پخش و توزیع شدن (3ds max distribute) آبجکت ها و نحوه اسکتر کردن scattering objects و  … را برسی میکنیم.

در این آموزش، مجموعه ای از تکنیک ها رو با شما به اشتراک میگذارم که مجموعه ای بزرگی از آبجکت انسان و مبلمان ها رو بر اساس 3 سناریو ، در ساختمان مکان دهی کنید :

  1. اضافه کردن آبجکت به هر طبقه، در حالتی که هر طبقه، کاملا جدا از سایر طبقات باشد.
  2. اضافه کردن آبجکت به هر طبقه، در حالتی که آبجکت های هر طبقه رو با با هم ترکیب کنیم.
  3. ساختن صفحه کف هر طبقه و نشان دادن اینکه چطور پلاگین فارست پک و ریل کلوه به خوبی با هم کار میکنند .یک سیستم کاملا قابل کنترل و پارامتریک که از کف طبقه گرفته تا طراحی نمای ساختمان را با آن میشود انجام داد.

 

تکنیک های کار با RailClone + Forest pack

دانلود آموزش فارسی فارست پک ریل کلون

در روش اول، باید هر طبقه از ساختمان رو به عنوان یک صفحه جداگانه به فارست پک بدیم . در این حالت بهتر میشه از تمام امکانات و ویژگی های فارست پک رو بکار گرفت و استفاده از آن هم راحت تر هست. آبجکت های میز و صندلی کامپیوتر، و … در ابتدا یک آبجکت فارست پک از منوی کریت بسازید و …

در روش دوم : هر وقت که از ریل کلون استفاده میکنید، طبیعی هست که همان طورکه در درس های قبل گفتم،  باید از یک UVW هم استفاده کنید .اما در این حالت از یک مزیت ریل کلون میخوایم استفاده کنیم.چونکه به شما اجازه میده که برای ساخت تفاوت و گوناگونی هر طبقه تون، مقیاس دهی طبقات خودتون رو (رندومایز) کنید . به این معنی که دیگه نیازی به  مودیفایر آن رپ مودیفایر (unwrap uvw modifier in 3ds max) برای اعمال دستی UVW هر طبقه ندارید.

 

توجه : این آموزش با 3DS Max 2011, Forest Pack Pro 4.3, RailClone Lite/Pro 2.4 کار شده. برای شروع آموزش، فایل های تمرینی رو دانلود کنید و بسم اله …

 

فیلم آموزشی Video Tutorials

پخش آنلاین فیلم آموزشی – 30 دقیقه

telegram

‫2 دیدگاه ها

  1. این مشکل روی ورژن های قدیمی rail clone ، زیاد دیده میشد فکر میکنم اگر از آخرین ورژن استفاده کنید ، این مشکل به خوبی حل بشه.در ضمن از تری دی مکس 2017 و بالا تر استفاده کنید.
    در ضمن سعی کنید صحنه تون زیاد شلوغ نباشه و همه چیز رو دسته بندی شده داخل لایه ها قرار بدید و فقط موقع رندر نهایی اونها رو روشن کنید

  2. سلام. من یه مشکل اساسی با rail clone دارم و اون اینه که بعد از اینکه با rail clone کار میکنم، تقریبا زود به زود کارم میپره و من باید تند تند save as بگیرم. حتی خیلی وقتا موقع save as کارم میپره. فکر میکنم کرکش هم درست نصب شده ولی این مشکل اعصاب خردکن رو داره. میشه کمک کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا